​​Dropbox ​הוא שירות ענן לאחסון ושיתוף קבצים מאובטח. השירות מאפשר גישה לקבצים מרחבי האינטרנט מציודים שונים: מחשבים מבוססי מערכות הפעלה: Linux, MacOS, Window והתקנים ניידים מבוססי: Android ,iOS ובנוסף שיתוף קבצים באופן מאובטח עם אחרים, גם אם אינם משתמשי Dropbox.

Dropbox logo

למי מיו​​עד השירות:

השירות מיועד לחברי סגל ולסטודנטים של האוניברסיטה ומבוסס על תקשורת מייל עם תיבת דואר פעילה ארגונית בלבד. כתובת התיבה חייבת להסתיים ב bgu.ac.il.

מה כולל ה​שירות:

מדובר בשירות ארגוני מסוג Dropbox for Business-Advanced.
פרטי השירות מוסברים באתר​ »

עיקרי ​​השירות:

» נפח אחסון ככל שיידרש
»​ שחזור מסמכים, כולל גרסאות ישנות
»​ הזדהות ארגונית
»​ אבטחת מידע
»​ סנכרון בין מחשבים
»​ עבודה שיתופית על קבצים
»​ שימוש בתיקיות צוות משותפות (רק בעלי חשבון dropbox של האוניברסיטה יכולים להיות חברים בצוות)
»​ תמיכה במחשבים, טאבלטים והתקנים ניידים


עלויות ורכיש​​ת השירות:

ניתן לרכוש את השירות לשנה (מתאריך הרכישה עד 30 באפריל 2020), פריט 32.1.151.1.17 בתעריפון האוניברסיטה, בעלות של 220 ₪.
או לשנתיים (מתאריך הרכישה עד 30 באפריל 2021) פריט מספר 32.1.151.1.16 בתעריפון האוניברסיטה, בעלות של 440 ₪.

מבצעים העברה פנימית במערכת הפיננסית לסעיף תקציבי 5000571900. עלות השירות היא למשתמש בודד (חבר סגל או סטודנט). יש לציין שמהות ההעברה היא רכישת שירות Dropbox ארגוני. ניתן לבצע רכישה ליותר ממשתמש אחד עבור כל משתמש.
חייבים לציין בהעברה הפנימית את המידע הבא:

א. שם משתמש אוניברסיטאי
ב. שם תיבת דוא״ל ארגונית

את העתק ההעברה הפנימית יש לשלוח בדוא״ל לצופית אילוז, מרכזת אגף מחשוב ומערכות מידע iluzt@bgu.ac.il.
לאחר שהכסף יגיע לתקציב שלנו, תקבלו מכתב הנחיות למייל הארגוני של המשתמש הספציפי, עם הנחיות רלוונטיות.


שאלות נפוצות

1. אם ברשותי שירות dropbox פרטי - כיצד אני מעביר את התוכן לשירות ארגוני?
השירות מזוהה ב dropbox לפי כתובת המייל שקישרת. אם כתובת המייל אינה הכתובת הארגונית שלך, עליך קודם להיכנס לשירות הפרטי ולשנות את המייל המשויך אליו לכתובת המייל הארגונית. לאחר מכן יש לרכוש מאתנו את השירות הארגוני. ברגע שאנחנו פותחים לך שירות ארגוני עם אותו מייל ארגוני כמו זה של השירות הפרטי, אזי:
  א. השירות הופך אוטומטית, כולל התכנים ששמרת, לשירות ארגוני.
  ב. חברת dropbox מחזירה לך את החלק היחסי של העלות שכבר שילמת, בגין התקופה שעוד נותרה לשירות הפרטי.

2. מה לעשות במקרה של תקלות בתהליך המוגדר בסעיף 1?
יש לפנות בדחיפות לחנה שפרבר או שמואל גרובר.

3. אם שילמתי כבר עבור תיבת dropbox פרטית - האם אני זכאי להחזר?
ראה סעיף 1ב.

4. אם אני רוצה להפריד בין שירות פרטי לשירות הארגוני מה עלי לעשות? 
עליך לוודא שתיבת המייל המשויכת לשירות הפרטי, אינה תיבת המייל הארגונית.​