​​​​​מספר קורס:  101.2.0177​ --- מרצה: אנדראה ברגר


תואר שני - המגמה לפסיכולוגיה התפתחותית , שנה ב'


יעדי ההוראה:

זהו סמינר לתואר שני העוסק בהתפתחותן של פונקציות קוגניטיביות במהלך הילדות המוקדמת, תוך התייחסות לתשתיות הנוירו-אנטומית של אותן פונקציות.


פרשיות לימודים:

אנו נתמקד בעיקר בנושאים הבאים:

  • התפתחות מוחית.

  •  התפתחות של שפה והתשתית המוחית שלה.

  • פלסטיסיות בהתארגנות המוחית הפונקציונלית, בעיקר בתחום השפה.

  • מהלך ההתפתחות של קשב ופונקציות ניהוליות והתשתית המוחית שלהן, והשפעתן על ההתפתחות של ויסות עצמי

 

הסמינר הינו סמסטריאלי והוא מבוסס בחלקו על הוראה פרונטאלית ובחלקו על הצגת  מאמרים ע"י הסטודנטים וקיום דיון. תנאי בסיסי לקיום דיונים ערניים ומענייניים הוא שכל המשתתפים יקראו את פריטי הקריאה הרלוונטיים. אי לכך, הנוכחות בשיעורים וקריאת הפריטים הנה בגדר חובה.

 

עבודת סיום (60% מהציון) יש להתבסס על אחד המאמרים שהוצגו בפרזנטציות בכיתה, ולבנות הצעה למחקר היפותטי בהנחה שאין מגבלות כלשהן של זמן, כסף ונבדקים מיוחדים.  האורך הכולל של העבודה עד 5 עמודים. יש להתחיל במבוא קצר שמוביל להשערות המחקר ויש להקפיד על הצגת רעיון המחקר לפרטיו, כולל הצגה מפורטת של השיטה.

העבודה צריכה להיכתב ברווח כפול ובפונט 12.  ​


דרישות והרכב ציון הקורס

משקל בציון הסופי 

נוכחות והשתתפות פעילה  % 20 ​​​     

פרזנטציה        -  % 20                  
עבודות           -  % 60

סה"כ              - 100%​



** מידע מפורט על הקורס תמצאו בסילבוס המלא של הקורס, בעמוד סילבוסים​.