תכנית מיקוד במחקר וטיפול בילדים.ות לסטודנטים וסטודנטיות מצטיינים.ות

עבור סטודנטיות.ים במהלך שנה ב' בלימודי תואר ראשון​

התוכנית מיועדת לסטודנטיות וסטודנטים המעוניינים.ות להעמיק את הלמידה בתחום המחקר והטיפול בילדים.ות. מטרת התוכנית הינה להקנות ידע רחב בנושאים כגון התפתחות נורמטיבית בילדות, יחסי הורה-ילד.ה, פסיכופתולוגיה התפתחותית, ושיטות טיפול בילדים.ות בילדות המוקדמת.

המיקוד יכלול קורסי בחירה תיאורטיים ומעשיים וסדנאות בנושאים אלו, כאשר לכל סטודנט.ית תיבנה תכנית קורסים אישית מותאמת לתחומי העניין ויתרת החובות בתואר. בנוסף, הסטודנטים.ות יוזמנו להשתתף בסמינרים וסדנאות של סטודנטים לתארים מתקדמים במגמה לפסיכולוגיה התפתחותית.

נקודות הזכות במסגרת המיקוד תהוונה חלק מהחובות הנדרשות לתואר ראשון בכל מסלולי הלימוד, ולא מעבר לחובות אלו. 

 תינוק 1.jpg

מבנה התכנית

1. קורסי בחירה (בשנה ב' ניתן להירשם לקורסים שינתנו בסמסטר ב', ובשנה הבאה לשאר הקורסים; יתכנו שינויים בהיצע הקורסים בשנה הבאה). לכל סטודנט.ית תבנה תכנית קורסים אישית המותאמת לתחומי העניין ויתרת החובות בתואר, מתוך הקורסים:

לימודי שדה בעבודה עם ילדים (4 נק"ז, שנתי): ד"ר ענבל מרקו. קורס מעשי בו הסטודנטים/ות מתנסים בחונכות של ילד/ה במסגרות טיפול שונות, כגון מכון סאמיט (ילדים במשפחות אומנה) ומרכז הורות וטף. סטודנטים.ות במיקוד יקבלו עדיפות בהרשמה לקורס זה.

האב- הולדתו ותפקידו, מתוך ראייה תרבותית, פסיכואנליטית ומחקר התפתחותי (2 נק"ז): עמית דהרי

המוח ההורי: נוירוקוגניציה חברתית של הורות ויחסי הורה-ילד (2 נק"ז): ד"ר טל יציב.

אוטיזם במעגל החיים – "על הקשת" (2 נק"ז): ד"ר מיכל פרוי

שיטות טיפול בילדים (2 נק"ז): פרופ' נעמה עצבה-פוריה

2. סדנאות (ניתן להשתתף בשנה ג'; הרשימה עשויה להתעדכן בהמשך):  סטודנטים.ות במיקוד יקבלו עדיפות בהרשמה לאחת מהסדנאות הבאות (כלומר: יוכלו לבחור ללא הגרלה), אשר עוסקות במחקר, אבחון וטיפול בילדים:

אוטיזם ו-ADHD: האינטראקציה של קשב וקוגניציה חברתית (2 נק"ז): ד"ר תמר קולודני

אמפתיה: היבטים ביולוגיים והתפתחותיים (4 נק"ז): פרופ' פלורינה יוזפובסקי

התפתחות ויסות עצמי בגיל הגן (2 נק"ז): פרופ' אנדראה ברגר

הורים וילדים בעידן המדיה הדיגיטלית (2 נק"ז): ד"ר נועה גרון-סלע

ראש בראש: מנטליזציה והבנת האחר (2 נק"ז): ד"ר טל יציב

אוטיזם ומוח (2 נק"ז): פרופ' אילן דינשטין

תינוק 2.jpg

3. סמינרים וסדנאות לתארים מתקדמים: סטודנטים/ות במיקוד יוזמנו להשתתף בסמינרים וסדנאות לתארים מתקדמים של המגמה לפסיכולוגיה התפתחותית.

סמינר המגמה ההתפתחותית: סדרת הרצאות המתקיימת אחת לחודש לערך, ועוסקת בנושאים מגוונים בהתפתחות וטיפול בילדים.ות. ההרצאות מועברות על ידי חוקרות וחוקרים בכירים.ות מאוניברסיטאות שונות בארץ ואנשי ונשות מקצוע העוסקים.ות בטיפול בילדים.ות.

פורום המרכז הלאומי לאוטיזם בנגב: סדרת הרצאות המתקיימת אחת לשבועיים ועוסקת באוטיזם מנקודת מבט מחקרית, טיפולית, ועוד. הדוברים הם חוקרים.ות, מטפלים.ות, אנשי/נשות חינוך וכו' שעיקר עיסוקם.ן הוא באוטיזם.

מפגש "בגובה העיניים": מפגש של יומיים המתקיים אחת לשנה כחלק מהלימודים לתואר שני במגמה לפסיכולוגיה התפתחותית. במפגש זה מעמיקים את ההיכרות עם אוכלוסיית ילדים.ות עם צרכים מיוחדים מסוימים. הלמידה נעשית דרך הרצאות ומפגש עם נשות ואנשי מקצוע שונים, ילדים.ות והורים מהאוכלוסייה וסיורים במרכזי טיפול. בכל שנה נבחרת אוכלוסייה אחרת. להתרשמות, לחצו על הקישור לסיכום המפגש משנת 2022.

הכנס השנתי של מרכז "דואט": במסגרת הכנס השנתי של מרכז "דואט", בכל שנה נבחר נושא אחר ומוצגים מחקרים ותיאורי מקרה המשלבים ידע מחקרי וטיפולי יחד. לסטודנטים.ות בתכנית המיקוד תנתן הזכות לסייע בארגון הכנס ולהצטרף להרצאות השונות.

תינוק 3.png תינוק 4.jpg

תנאי קבלה והגשת מועמדות

•המיקוד מיועד לסטודנטים.ות במהלך שנה ב' בלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה בכל המסלולים.

•הקבלה תתבסס על הצטיינות אקדמית.

להגשת מועמדות, אנא שלחו קורות חיים וגיליון ציונים עד לתאריך 01.03.2025 באמצעות מילוי הטופס בקישור הבא (אנא התחברו דרך חשבון ה-BGU Post):
https://forms.gle/rSV1zzWNSVEDvoMT7

למידע נוסף ניתן לפנות לד"ר טל יציב talyat@bgu.ac.il