התוכנית לפסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא מהוותיקות והמובילות בארץ ומכשירה פסיכולוגים חינוכיים העובדים בשרות הציבורי ובקליניקות פרטיות. תוכנית הלימודים עוסקת בשיטות מגוונות לטיפול בילדים, בהדרכת הורים, ובמתן כלים לעבודה מערכתית עם צוותים חינוכיים בהיבטים של יצירת אקלים חינוכי המקדם התפתחות אדפטיבית.

בשל הדגש המיוחד על עבודה מערכתית עם צוותים חינוכיים, אנחנו מפעילים שתי תוכניות התנסות מעשית (פרקטיקום) כבר מתחילת השנה הראשונה ללימודים.  האחת עוסקת בטיפול ואבחון בילדים והשנייה עוסקת בעבודה מערכתית.

​התוכנית כוללת עבודת מחקר (תזה) במסגרת אחת מתשע מעבדות המחקר של המרצים בתוכנית. המעבדות  עוסקות בתחומים מגוונים, כגון, הורות, ויסות רגשות, קבלת החלטות, מוטיבציה ללמידה ולהוראה, התנהגות פרו-חברתית, ערכים והפנמת ערכים, ומחקרים העוסקים במח והתנהגות.

תכנית הלימודים-

מטרת הלימודים היא להכשיר את בוגרי התוכנית לעבודה כפסיכולוגים חינוכיים במערכות חינוכיות שונות. תוכנית הלימודים מתמקדת בנושאי היסוד של הפסיכולוגיה החינוכית, תוך דגש על נושאים הקשורים לקידום התפתחות פסיכולוגית ורווחה נפשית במערכות החינוך; הערכה ומניעה של קשיים תפקודיים ורגשיים באוכלוסיית התלמידים בכלל ובקבוצות סיכון בפרט; איתור והתערבות טיפולית בילדים הסובלים מתפקוד לקוי או מצוקות רגשיות.

במסגרת הלימודים ניתנת לתלמידים ראייה אינטגרטיבית של פעילות הפסיכולוג החינוכי בתוך המערכת הבית ספרית ובמערכות הסובבות אותו (משפחה, קהילה, חברה, וכו'), תוך התמקדות בתהליכים התפתחותיים, רגשיים, קוגניטיביים, חברתיים, מוטיבציוניים ואחרים. התוכנית עומדת בדרישות של הועדה המקצועית של מועצת הפסיכולוגים במשרד הבריאות ובסיומה ניתן להתחיל בתהליך התמחות בתחום הפסיכולוגיה החינוכית.​