מרצה: מיכל פרוי. 

תואר שני - מגמה קלינית, שנה א'.

-------------------------------------------

מטרות הקורס: מטרת הקורס הינה היכרות בסיסית עם כלי הערכה ואבחון של תינוקות וילדים צעירים. בקורס נתייחס לחלקים שונים בתהליך הערכה הכוללים ראיון התפתחותי, תצפית חופשית והעברת כלי אבחון וסטנדרטיים בגיל הרך. בנוסף ילמדו דרכי ניתוח התוצאות של הממצאים שנאספו במהלך הערכה וכתיבת דוח מסכם. הקורס ישלב ידע תיאורטי והתנסות מעשית בהעברת כלי הערכה. במהלך הסמסטר הראשון נתייחס בבתהליך הערכה ל: ראיון ההתפתחותי, תצפית, העברת כלי אבחוני סטנדרטי, סיכום הערכה, כתיבה ומשוב. 

מבנה הקורס: שיעור שבועי לאורך הסמסטר 

מהלך הקורס: הרצאות, תרגול של הסטודנטים בזמן השיעור ובבית את הנלמד וכן הצגה של חלק מהחומר על ידי הסטודנטים. 

אופן ההערכה והרכב הציון בקורס: 1.מטלה להגשה במהלך הסמסטר – דו"ח תצפית – הכולל אינטייק הופעה והתנהגות על בסיס אינטראקציה חופשית עם הילד. תאריך הגשה – יקבע בהמשך- %30 מהציון הכללי של סמסטר זה. 2.מטלה להגשה בתחילת סמסטר ב' - דו"ח הערכה פסיכולוגית בהתבסס על הערכה מקיפה לילד בן 3-1 שנים (הכוללת ראיון הורים, תצפית משחק, 3 BAYLEY (תאריך הגשה – יקבע בהמשך- %70 מהציון הכללי של סמסטר זה 

דרישות הקורס: 1 .נוכחות ופעילות במפגשים כולל השתתפות במטלות במהלך הקורס כפי שיפורטו מטה בלוח הזמנים של הקורס 2 .עריכת ראיונן התפתחותי, תצפית והעברת כלי אבחוני סטנדרטי לילדים בני שנה-שלוש . 3 .הגשת שני סיכומי הערכה –אחד חלקי ואחד מלא


-----------------------------------------------------------------------------------

** מידע מפורט על הקורס תמצאו בסילבוס המלא של הקורס, בעמוד סילבוסים תואר שני​.