המגמה לפסיכולוגיה התפתחותית

תכנית הלימודים במגמה בפסיכולוגיה התפתחותית תכשיר פסיכולוגים התפתחותיים לעבודה בגיל הרך, תוך מתן דגש על חשיבה רחבה המאפשרת הבנה של תהליכים התפתחותיים בסיסיים והסתכלות מקיפה על התפתחות הילד/ה כמושפעת מסביבתו, מהמבנה הביולוגי שלו, ומיחסי הגומלין שלו עם הסביבה. במסגרת תוכנית הלימודים יקבלו הסטודנטים בסיס תיאורטי, מחקרי ויישומי רחב. התכנית מדגישה את חשיבות הקשר בין ידע מדעי ועבודה מעשית וההפריה ההדדית ביניהם בהכשרת אנשי מקצוע בעלי ידע והבנה עמוקים של ממצאים מחקריים עדכניים. דגשים עיקריים ינתנו לנושאים הבאים:

1. למידה של מנגנוני התפתחות בסיסיים (מוחיים, ביולוגיים, רגשיים, חברתיים, קוגניטיבים, מוטורים)
2. הבנה של התהליכים העומדים בבסיס ההתפתחות הנורמטיבית ואבנורמלית של ילדים בשנים הראשונות לחייהם
3. והתנסות בשיטות אבחון וטיפול בגיל הרך (מלידה ועד גיל 9 שנים)
4. עבודה עם ילדים בעלי הפ​רעות התפתחותיות, רגשיות והתנהגותיות
5. עבודה עם הורים, גננות ואנשי מקצוע אחרים המטפלים בילדים
6. הבנה של חשיבות הידע המחקרי שבבסיס שיטות האבחון והטיפול והגברת המחויבות לאבחון ולטיפול מבוסס מדע

תכנית זו כוללת את כל דרישות הקדם להתחלת התמחות בפסיכולוגיה התפתחותית עם סיום לימודי התואר השני, ומעודדת המשך ללימודי דוקטורט במסלול משולב. ​​

במגמה בפסיכולוגיה התפתחותית, ההנחיה בעבודת התיזה/דוקטורט יכולה להינתן ע"י חברי/ות סגל נוספים/נוספות מהמחלקה. רשימת המנחים/ות האפשריים לתיזה/דוקטורט האפשריים מתעדכנת משנה לשנה. אנחנו מעודדים מועמדים/ות לבחור את המנחה לפי הנושא שמעניין אותם/ן לחקור. אנחנו לא נותנים עדיפות בקבלה לפי שיוך המנחה. ​​​​


פרטים נוספים על תהליך המיון והקבלה למגמה ההתפתחותית וכן על תוכנית הלימודים בה, ניתן למצוא בעלון המידע לתואר שני בקי​שור​

  helena-lopes-PGnqT0rXWLs-unsplash.jpg   ​           במסגרת "ימי שיא" המגמה ההתפתחותית יצאה לשטח להכיר מקרוב י​לדים עם לקויות מוטוריות​