פסיכולוגית התפתחותית נוירו קוגניטיבית. מתעניינת בהתפתחות קוגניטיבית נורמטיבית וחריגה (בעיקר ADHD וסינדרום האלכוהול העוברי). תחום העניין העיקרי הוא בהתפתחות של פונקציות ניהוליות והשפעתן על היכולת של ילדים לוויסות עצמי, כולל וויסות אמוציונלי. חוקרת את ההשפעה המשולבת של גורמים מולדים (למשל פרופיל טמפרמנטלי) וסביבתיים (למשל יכולת הויסות העצמי של האם עצמה, תפקוד הורי לאור התמודדות של ההורה עצמו עם סימפטומים של ADHD) הקובעים את ההבדלים הבין-אישיים בין ילדים שונים בתפקודים אלה, המנבאים הסתגלות בבית הספר והישגים אקדמיים וחברתיים.
שיטות המחקר שלי משלבות שיטות מעבדתיות (כולל מדידה של פעילות מוחית אלקטרופיזיולוגיות EEG/ERP אצל מבוגרים וילדים) ועבודה עם שאלונים. שיטות המחקר כוללים גם יישום של data science ושל למידת מכונה, למשל על מנת לאפיין ולהגדיר פרופילים טמפרמנטליים של אנשים וילדים עם סימפטומים של ADHD.
** בשנה הקרובה אקבל סטודנט/ית אחד/ת להנחיה.
יצירת קשר:
ד. אלקטרוני: andrea@bgu.ac.il
אתר המעבדה http://www.deverplab.com/
דף פייסבוק של המעבדה:
https://www.facebook.com/DevERPLab
חלק מהפרסומים שלי הרלבנטיים לתחום ההתפתחותי:
Einziger, T., & Berger, A. (in press). Individual Differences in Sensitivity to Positive Home Environment Among Children “at Risk” for ADHD: A Review. Frontiers in Psychiatry, 13: 927411.
Einziger, T., Zilberman-Hayun, Y., Atzaba-Poria, N., Auerbach, J.G., Arbelle, Sh., & Berger, A. (2019). How Important Is Early Home Environment in the Prediction of Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in Adolescence: The Protective Role of Early Cognitive Stimulation. Infant and Child Development, 28(5), e2138.
Einziger, T., Levi, L., Zilberman-Hayun, Y., Auerbach, J.G., Atzaba-Poria, N., Arbelle, Sh., & Berger, A. (2018). Predicting ADHD symptoms in adolescence from early childhood temperament traits. Journal of Abnormal Child Psychology, 46(1), 265-276.
Auerbach, J. G., Zilberman-Hayun, Y., Atzaba-Poria, N., & Berger, A. (2017). The Contribution of Maternal ADHD Symptomatology, Maternal DAT1, and Home Atmosphere to Child ADHD Symptomatology at 7 Years of Age. Journal of Abnormal Child Psychology, 45, 415-427.
Farbiash, T., & Berger, A. (2016). Brain and behavioral inhibitory control of kindergartners facing negative emotions. Developmental Science, 19(5), 741–756.
Shimoni, E., Eyal, T., Asbe, M., & Berger, A. (2016). Too proud to regulate: The differential effect of pride versus joy on children's ability to delay gratification. Journal of Experimental Child Psychology,141, 275-282.
Berger, A., Alyagon, U., Hadaya, H., Atzaba-Poria, N., & Auberbach, J. (2013). Response inhibition in preschoolers at familial risk for ADHD: A behavioral and electrophysiological stop-signal study. Child Development, 84(5),1616-1632.
Berger, A. (2011). Self-regulation: Brain, cognition, and development. Washington, DC: American Psychological Association.
Farbiash, T., Berger, A., Atzaba-Poria, N., & Auerbach, J. (2013). Prediction of preschool aggression from DRD4 risk, parental ADHD symptoms, and home chaos. Journal of Abnormal Child Psychology,42(3), 489-499.
Berger, A., Alyagon, U.,Hadaya, H., Atzaba-Poria, N., & Auberach, J. (2013). Response inhibition in preschoolers at familial risk for ADHD: A behavioral and electrophysiological stop-signal study. Child Development, 84(5),1616-1632.
Berger, A., Kofman, O., Livneh, U., & Henik A. (2007). Multidisciplinary perspectives on attention and the development of self-regulation. Progress in Neurobiology, 82, 256–286.
חלק מתלמידי המחקר הנוכחיים:
מאור ישועה דוקטורנט קשר בין ויסות עצמי של אמהות וילדהן maor.yeshua@gmail.com
טלי דבור דוקטורנטית העוסקת בתפקוד אמהי והשפעתו על התפתחות ויסות עצמי של ילדיהן של אמהות שלהן עצמן יש ADHD
devort@post.bgu.ac.il