אני מתעניינת בעיקר בשני תחומים: הראשון הוא תהליכי בקרה, כגון גילוי טעויות, ניהול קשבי ושליטה מעכבת, והשפעתם על יכולת וויסות עצמי. התחום השני של מחקרים שלי הוא בבסיס המוקדם של ייצוגים כמותיים ושל קוגניציה נומרית.
אני חוקרת את הנושאים האלה גם מבחינת התפתחות תקינה וגם בהתפתחות חריגה (למשל ב-ADHD, FAS, וכד'), החל מן הינקות ועד הבגרות. כך, חלק מן הפרויקטים נעשים על אוכלוסיית מבוגרים (סטודנטים) וחלקם מתמקדים בילדים באוכלוסיות ייחודיות יותר.
שיטות המחקר שלי כוללות הן שיטות מעבדתיות התנהגותיות והן שיטות אלקטרופיזיולוגיות
EEG/ERP.
אתר המעבדה: http://www.deverplab.com/
יצרת קשר: טלפון במשרד: 08-6428504, ד. אלקטרוני: andrea@bgu.ac.il
פרסומים נבחרים:
Berger, A., Shmueli, M., Lisson, S., Ben-Shachar, M.S., Lindinger, N.M., Lewis, C.E., Dodge, N.C., Molteno, C.D., Meintjes, E.M., Jacobson, J.L., and Jacobson, S.W.(2019). Deficits in arithmetic error detection in infants with prenatal alcohol exposure: an ERP study. Developmental Cognitive Neuroscience, 40. https://doi.org/10.1016/j.dcn.2019.100722
Ben-Shachar, M.S., Shmueli, M.,, Jacobson, S.W., Meintjes, E.M., Molteno, C.D., Jacobson, J.L., & Berger, A. (in press). Prenatal alcohol exposure alters error detection during simple arithmetic processing: An EEG study. Alcoholism: Clinical and Experimental Research.
Dayan, A., Berger, A., & Anholt G.E. (in press). Early Cognitive Processes in OCD: An ERP Study. Journal of Affective Disorders, 246, 429-436. doi:10.1016/j.jad.2018.12.109
Dayan, A, Anholt, G. E., & Berger, A. (in press). Affordances, Response Conflict and Enhanced-Action Tendencies in Obsessive-Compulsive Disorder: An ERP Study. Psychological Medicine.
Feldman, A., Oscar-Strom, Y.,Tzelgov, J., & Berger, A. (2019). Spatial–numerical association of response code effect as a window to mental representation of magnitude in long-term memory among Hebrew-speaking children. Journal of Experimental Child Psychology, 181, 102-109.
Einziger, T., Zilberman-Hayun, Y., Atzaba-Poria, N., Auerbach, J.G., Arbelle, Sh., & Berger, A. (2019). How Important Is Early Home Environment in the Prediction of Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in Adolescence: The Protective Role of Early Cognitive Stimulation. Infant and Child Development, e2138.
Shimoni, E., Berger, A., & Eyal, T. (2019). Priming Pride Promotes Delay of Gratification. Motivation and Emotion, 43(5), 786–802.
Lavro, D., Ben Shachar, S. M., Saville, C. W., Klein, C., & Berger, A. (2018). Testing the Bottleneck Account for Post-Error Slowing Beyond the Post-Error Response. Biological Psychology,138, 81-90.
Lavro, D., Levin, D., Klein, Ch., & Berger, A. (2018). Response Time Distribution Parameters Show Posterror Behavioral Adjustment in Mental Arithmetic. Acta Psychologica, 186, 8-17.
Einziger, T., Levi, L., Zilberman-Hayun, Y., Auerbach, J.G., Atzaba-Poria, N., Arbelle, Sh., & Berger, A. (2018). Predicting ADHD symptoms in adolescence from early childhood temperament traits. Journal of Abnormal Child Psychology, 46(1), 265-276.
Auerbach, J. G., Zilberman-Hayun, Y., Atzaba-Poria, N., & Berger, A. (2017). The Contribution of Maternal ADHD Symptomatology, Maternal DAT1, and Home Atmosphere to Child ADHD Symptomatology at 7 Years of Age. Journal of Abnormal Child Psychology, 45, 415-427.
Dayan, A., Berger, A., & Anholt G.E. (2017). Enhanced Action Tendencies in Obsessive-Compulsive Disorder: An ERP Study. Behaviour Research and Therapy, 93, 13-21.
Farbiash, T., & Berger, A. (2016). Brain and behavioral inhibitory control of kindergartners facing negative emotions. Developmental Science, 19(5), 741–756.
Shimoni, E., Eyal, T., Asbe, M., & Berger, A. (2016). Too proud to regulate: The differential effect of pride versus joy on children's ability to delay gratification. Journal of Experimental Child Psychology,141, 275-282.
Lavro, D., & Berger, A. (2015). The cost of errors: Perceived error detection in dual-task conditions. Acta Psychologica, 158, 1-7.
Mesika, D., Tzur, G., & BergeI, A. (2014). Electrophysiological evidence for automatic processing of erroneous stimuli. Neuropsychologia, 59, 85-92.
Farbiash, T., & Berger, A. (2015). Brain and behavioral inhibitory control of kindergartners facing negative emotions. Developmental Science.
Berger, A., Alyagon, U., Hadaya, H., Atzaba-Poria, N., & Auberbach, J. (2013). Response inhibition in preschoolers at familial risk for ADHD: A behavioral and electrophysiological stop-signal study. Child Development, 84(5),1616-1632.
Berger, A. (2011). Electrophysiological evidence for numerosity processing in infancy. Developmental Neuropsychology,36(6),668-681.
Berger, A. (2011). Self-regulation: Brain, cognition, and development. Washington, DC: American Psychological Association.
Tzur, G., Berger, A., Luria, R., & Posner, M. I. (2010). Theta synchrony supports Weber-Fechner/Steven's Law for error processing, uniting high and low mental processes. Psychophysiology, 47, 758-766.
Auerbach, J.G., Atzaba-Poria, N., Berger, A., Landau, R., Arbelle, S., Raz, Y., & Ebstein, R. (2010). Dopamine risk and paternal ADHD symptomatology associated with ADHD symptoms in four and half-year-old boys. Psychiatric Genetics, 20(4), 160-165.
Tzur, G. & Berger, A. (2009). Fast and slow brain rhythms in rule/expectation violation tasks: Focusing on evaluation processes by excluding motor action. Behavioural Brain Research, 198, 420-428.
Berger, A., Tzur, G., & Posner, M. I. (2006). Infant brains detect arithmetic errors. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS), 103(33), 12649-12653.
תלמידי מחקר נוכחיים נבחרים:
מתן בן שחר, דוקטורנט - מהירות עיבוד ואינטליגנציה Mattan S. Ben-Shachar (matanshm@post.bgu.ac.il)
צליל אטצינגר, דוקטורנטית - תורשה וסביבה בנבוי שונות תוך נבדקית בקרב מתבגרים עם הפרעת קשב והיפראקטיביות tzlile@post.bgu.ac.il
סבטה ליסון, מ.א. - למידה מטעויות? svetal@post.bgu.ac.il
מיכאל שמואלי - עיבוד נומרי אצל מתבגרים שהיו חשופים לאלכוהול בעוברות mickey.shmueli@gmail.com