המחקר שלי עוסק בחיבור שבין רגשות, מוטיבציה והבנייה ומתמקד בשני תחומים עיקריים:
1. הקשר בין רגשות לבין תהליכי הבנייה ומרחק פסיכולוגי. מעניינת אותי ההבחנה בין רגשות שמערבים פרספקטיבה רחוקה וחשיבה אבסטרקטית (כמו גאווה, אשמה, גועל מוסרי) לבין רגשות שמערבים פרספקטיבה קרובה וחשיבה קונקרטית (כמו שמחה, כעס, גועל פיזי) ואיך הרגשות האלה משפיעים על תהליכים פסיכולוגים שונים. אני חוקרת שאלות כמו מתי רגש עוזר ומתי מפריע להשגת מטרות ושליטה עצמית? אילו רגשות מקדמים שיתוף פעולה בדילמות חברתיות? אילו רגשות חיוביים ספציפיים (כמו גאווה או הנאה) יעילים יותר או פחות לתיקון של רגשות שליליים ספציפיים (כמו אשמה)? אילו אסטרטגיות יעילות ואילו לא לוויסות רגשות מסוגים שונים?
2. קריאת מחשבות: מתי אנשים מדייקים ומתי הם טועים בזיהוי המחשבות והרגשות של אנשים אחרים? אילו אסטרטגיות עוזרות ואילו פוגעות ביכולת שלנו להבין מה אנשים אחרים מרגישים, חושבים ורוצים? המחקר שלי מתמקד בשתי אסטרטגיות לקריאת מחשבות: לקיחת פרספקטיבה (להיות בנעליים של האחר) לעומת קבלת פרספקטיבה (להיות בחוויה של האחר). אנחנו בודקים דיוק בקריאת מחשבות של אנשים זרים, חברי בקבוצות חברתיות שונות (למשל, יהודים וערבים), וגם בני/בנות זוג.
יצירת קשר:
דואר אלקטרוני: taleyal@bgu.ac.il
פרסומים אחרונים:
Shimoni, E., Asbe, M., Eyal, T., & Berger, A. (2016). Too proud to regulate: The differential effect of proud versus joy on children's ability to delay gratification. Journal of Experimental Child Psychology, 141, 275-282.
Eyal, T., & Epley, N. (2017). Exaggerating accessible differences: When gender stereotype overestimate actual group differences. Personality and Social Psychology Bulletin, 43, 1323-1336.
Eyal, T., Steffel, M., & Epley, N. (2018). Perspective mistaking: Accurately understanding the mind of another requires getting perspective, not taking perspective. Journal of Personality and Social Psychology, 114, 547-571.
Schwartz, A., Eyal, T., & Tamir, M. (2018). Emotions and the big picture: The effects of construal level on emotion preferences. Journal of Experimental Social Psychology, 78, 55-65.
Epley, N., & Eyal, T. (2019). Through a looking glass darkly: Using mechanisms of mind perception to identify accuracy, overconfidence, and underappreciated means for improvement. Advances of Experimental Social Psychology, 60, 65-120.
Shimoni, E., Berger, A., & Eyal, T. (2019). Priming pride promotes delay of gratification. Motivation and Emotion, 43, 786-802.
Moran, T., Borenstein, O., & Eyal, T. (in press). The level of construal involved in the elicitation of core versus moral disgust. Emotion
תלמידי מחקר נוכחיים:
אורן בורנשטיין (קלינית) – ויסות רגשות שליליים על ידי רמת הבנייה
עינב שמעוני (חברתית/התפתחותית, יחד עם פרופ' אנדראה ברגר) – השפעה של רגשות חיוביים על דחיית סיפוקים של ילדי בית ספר וגן
סטפני קניפרת – דיוק בניבוי תכונות ועמדות אקספליציטיות ואימפליציטיות של אחרים
שקד שוסטר (יחד עם ד"ר סימון מורן) – השלכות רגשיות של רמאות שנעשית לטובת העצמי לעומת לטובת האחר.
ירדן אשור – השפעה של לקיחת פרספקטיבה וקבלת פרספקטיבה על דיוק בניבוי עמדות פוליטיות של יהודים וערבים.
אמיתי אסף – ציוצי רגשות - תיקון רגשות שליליים על ידי רגשות חיוביים בטוויטרהמחקר שלי עוסק בחיבור שבין רגשות, מוטיבציה והבנייה ומתמקד בשני תחומים עיקריים:
1. הקשר בין רגשות לבין תהליכי הבנייה ומרחק פסיכולוגי. מעניינת אותי ההבחנה בין רגשות שמערבים פרספקטיבה רחוקה וחשיבה אבסטרקטית (כמו גאווה, אשמה, גועל מוסרי) לבין רגשות שמערבים פרספקטיבה קרובה וחשיבה קונקרטית (כמו שמחה, כעס, גועל פיזי) ואיך הרגשות האלה משפיעים על תהליכים פסיכולוגים שונים. אני חוקרת שאלות כמו מתי רגש עוזר ומתי מפריע להשגת מטרות ושליטה עצמית? אילו רגשות מקדמים שיתוף פעולה בדילמות חברתיות? אילו רגשות חיוביים ספציפיים (כמו גאווה או הנאה) יעילים יותר או פחות לתיקון של רגשות שליליים ספציפיים (כמו אשמה)? אילו אסטרטגיות יעילות ואילו לא לוויסות רגשות מסוגים שונים?
2. קריאת מחשבות: מתי אנשים מדייקים ומתי הם טועים בזיהוי המחשבות והרגשות של אנשים אחרים? אילו אסטרטגיות עוזרות ואילו פוגעות ביכולת שלנו להבין מה אנשים אחרים מרגישים, חושבים ורוצים? המחקר שלי מתמקד בשתי אסטרטגיות לקריאת מחשבות: לקיחת פרספקטיבה (להיות בנעליים של האחר) לעומת קבלת פרספקטיבה (להיות בחוויה של האחר). אנחנו בודקים דיוק בקריאת מחשבות של אנשים זרים, חברי בקבוצות חברתיות שונות (למשל, יהודים וערבים), וגם בני/בנות זוג.
יצירת קשר:
דואר אלקטרוני: taleyal@bgu.ac.il
פרסומים אחרונים:
Shimoni, E., Asbe, M., Eyal, T., & Berger, A. (2016). Too proud to regulate: The differential effect of proud versus joy on children's ability to delay gratification. Journal of Experimental Child Psychology, 141, 275-282.
Eyal, T., & Epley, N. (2017). Exaggerating accessible differences: When gender stereotype overestimate actual group differences. Personality and Social Psychology Bulletin, 43, 1323-1336.
Eyal, T., Steffel, M., & Epley, N. (2018). Perspective mistaking: Accurately understanding the mind of another requires getting perspective, not taking perspective. Journal of Personality and Social Psychology, 114, 547-571.
Schwartz, A., Eyal, T., & Tamir, M. (2018). Emotions and the big picture: The effects of construal level on emotion preferences. Journal of Experimental Social Psychology, 78, 55-65.
Epley, N., & Eyal, T. (2019). Through a looking glass darkly: Using mechanisms of mind perception to identify accuracy, overconfidence, and underappreciated means for improvement. Advances of Experimental Social Psychology, 60, 65-120.
Shimoni, E., Berger, A., & Eyal, T. (2019). Priming pride promotes delay of gratification. Motivation and Emotion, 43, 786-802.
Moran, T., Borenstein, O., & Eyal, T. (in press). The level of construal involved in the elicitation of core versus moral disgust. Emotion
תלמידי מחקר נוכחיים:
אורן בורנשטיין (קלינית) – ויסות רגשות שליליים על ידי רמת הבנייה
עינב שמעוני (חברתית/התפתחותית, יחד עם פרופ' אנדראה ברגר) – השפעה של רגשות חיוביים על דחיית סיפוקים של ילדי בית ספר וגן
סטפני קניפרת – דיוק בניבוי תכונות ועמדות אקספליציטיות ואימפליציטיות של אחרים
שקד שוסטר (יחד עם ד"ר סימון מורן) – השלכות רגשיות של רמאות שנעשית לטובת העצמי לעומת לטובת האחר.
ירדן אשור – השפעה של לקיחת פרספקטיבה וקבלת פרספקטיבה על דיוק בניבוי עמדות פוליטיות של יהודים וערבים.
אמיתי אסף – ציוצי רגשות - תיקון רגשות שליליים על ידי רגשות חיוביים בטוויטר