​טיפ לחודש פברואר, 2020 

jove 3.jpg


הסטודנטים הגיעו לא מוכנים למעבדה? הייתם מעוניינים שהסטודנטים יצפו בניסוי מעבדה לפני שיבצעו אותו? רוצים להראות ניסוי במקום לתאר אותו במילים?

אתן/ם מוזמנות/ים להיעזר ב- JoVE (Journal of Visualized Experiments)

 JoVe Science Educationהוא מאגר סרטוני ווידאו במגוון רחב של נושאים כמו: ביולוגיה, כימיה, מדעי הסביבה, פסיכולוגיה, רפואה קלינית והנדסה.  

הסרטונים מותאמים בעיקר לקורסים של תואר ראשון ומסייעים לסטודנטים להבין מושגים                                                 מרכזיים וללמוד שיטות מעבדה ומחקר. 

בנוסף קיים גם כתב עת מדעי מקוון,  Jove Video Journal, העובר ביקורת עמיתים.בכתב העת מפורסמים פרוטוקולים מדעיים בפורמט וידאו  ייחודי, המתאר שיטות מחקר וניסויים, ומאפשר המחשה והסבר מילולי שלהן.    

> ​לצפייה בסרטוני JoVe

> למאגרי מידע אלקטרונים נוספים​


_______________________________________________________________________________​​


טיפ לחודש ינואר, 2020 


photo-1519389950473-47ba0277781c.png


למידת עמיתים – שלום לך הרצאה

"כשהתחלתי ללמד, לא שאלתי את עצמי כיצד אלמד (שזה די מוזר, כי כשמתחילים משהו חדש בחיים, זו השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו). היה לי ברור מה אעשה – אתן הרצאה. אני למדתי פיסיקה מהרצאות הפרופסורים שלימדו אותי, ובדרך זו גם אלמד את תלמידיי".

כך פותח את הראיון אריק מזור, פרופסור לפיסיקה מאוניברסיטת הרווארד, שאחרי שנים כמרצה מוערך, התנפצה האשליה שהוא המורה הכי טוב בעולם. הוא גילה שהסטודנטים מתייחסים לפיסיקה כאל מתכונים שהם משננים. 

הם לא מנסים להבין את הבעיה, אלא מבקשים את הדרך לפתור את הבעיה, את המתכון לפתרון. 

תובנה זו הובילה אותו לפתח מודל הוראה של למידת עמיתים; במקום לנצל את זמן הכיתה להרצאה פרונטאלית, הוא בחר לנצל את זמן הכיתה ללמידה פעילה אינטראקטיבית.


_________________________________________________________________________

טיפ לחודש דצמבר, 2019 

Moodle2.png                    

הפיצו באמצעות מערכת המודל > שאלון משוב לשימושכם האישי, שיאפשר לכם לכם התאמות באופן מיידי.           

למה זה טוב? > מאפשר לכם לאתר בעיות ולהתמודד איתן עוד במהלך הסמסטר.

בלי הרבה עבודה > נכנסים לאתר הקורס במערכת המודל, ובאמצעות כמה פעולות 
פשוטות מוסיפים שאלון קיים (ניתן גם לחבר שאלון חדש).  ​ 
תוצאות > יתקבלו באופן אוטומטי במערכת המודל.

       _________________________________________________________________________


טיפ לחודש נובמבר, 2019 


מודל.jpg

אנו מציעים כלי במערכת המודל שיעזור לכם לקבל מטלות מצוותי סטודנטים וסטודנטיות ולנהל בקלות את הציונים.
למה זה טוב? מאפשר למרצים ולסטודנטים לנהל צוותים במסגרת המטלה וליצור מחדש צוותים להגשת המטלה.חוסך עבודה:  משמר את כל היתרונות של הגשת מטלות דרך מערכת המודל. אבל כעת בודקים מטלה אחת, והציון מתעדכן אוטומטית לכל חברי וחברות הצוות.
>איך עושים את זה?

_________________________________________________________________________

טיפ לחודש מאי, 2019 

חיבור בחינות.jpg

הגיע הזמן לחבר בחינה –  היכן מתחילים?
נרשמים ללא תשלום לקורס מקוון שפיתח המרכז הארצי לבחינות ולהערכה במסגרת קמפוס – המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית, מבית המשרד לשוויון חברתי.
מטרת הקורסלתת כלים שיסייעו לך לחבר בחינה, המודדת ומעריכה את ידע הסטודנטים והסטודנטיות בצורה מיטבית.הקורס מציג: מושגים בסיסיים בתורת המבחנים, עקרונות מנחים לפיתוח מבחנים, עקרונות מנחים לכתיבת שאלות סגורות, עקרונות מנחים לכתיבת שאלות פתוחות, הכרת מגבלות כלי המדידה וההערכה.
הקורס בנוי באופן מודולרי, וניתן לצפות רק בסרטוני הוידאו שמעניינים אותך.
>לקורס

_________________________________________________________________________

​טיפ לחודש אפריל, 2019 

1צילום מרצה.jpg

צילום שיעור כאמצעי לשיפור ההוראה
כמה מכם ראו את עצמם מלמדים? מי שצפה בצילום של עצמו מתאר לא פעם את ההפתעה מהפער בין המציאות לבין האופן שבו הוא דמיין את עצמו מלמד.זה מובן. לא די שהזכרון הוא סובייקטיבי, עומס האירועים בשיעור מקשה עלינו לשים לב לכל דבר, לשחזר או להעריך את האופן שבו פעלנו. צילום של השיעור יכול לאפשר למורה ללמוד על ההוראה שלו/ה מתוך התבוננות על מה שמתרחש בו בפועל, ועל האופן בו הסטודנטים פועלים ומגיבים. מחקרים על השימוש בווידאו מלמדים שצפייה בשיעור מצולם משפרת את פרקטיקות ההוראה ומגבירה את המוטיבציה של המורים (Gaudin, Chaliès, 2015). 
היחידה לקידום ההוראה והלמידה מעמידה לרשות חברי וחברות הסגל את האפשרות לצלם שיעור לצורך לימוד עצמי (בליווי יועץ פדגוגי מטעם היחידה), ככלי לשיפור עבודתם.​

לצורך תיאום צילום של שיעור כתבו לד"ר איתי פולק, הרכז הפדגוגי של היחידה, בכתובת pollak@bgu.ac.il
*החומר המצולם יהיה של המרצה בלבד והוא/היא שיחליטו אם ובמה לשתף את היועץ*