sam-dan-truong--rF4kuvgHhU-unsplash (1).jpg

אבל בחיים האמיתיים אני נשמע אחרת...

אמנם, אנחנו לא כוכבי אינסטגרם או אלופי סלפי, אבל גם אנחנו מתועדים היום בלי הרף בהוראה ובסביבת הכיתה הווירטואלית שלנו. צפייה חוזרת בהקלטות הזום נותנת לנו כלי מעולה לפתח רגישות למצבי הוראה שונים ומודעות עצמית לדרך שבה אנחנו פועלים בכיתה. הרגישות והמודעות חיוניים כדי לזהות מצבים מורכבים בשיעור ובעתיד להתאים להם פתרונות טובים בזמן אמת: סטודנטים שלא מבינים את ההסברים שלנו, תלמיד בודד שלא מאפשר לנו להתקדם, או דיון שמתלהט ויוצא משליטה. ההקלטות בזום נותנות לכל מרצה הזדמנות להתבוננות עצמית, לשכלול המבט ולשיפור דרך ההוראה. צפו בעצמכם, נסו לראות מה עובר על הסטודנטים ומה אולי פספסתם בלהט השיעור. את הקול שלכם, שנשמע אחרת, לא צריך לשנות. אבל התנהגויות אחרות שלכם ושל הסטודנטים, האינטראקציה ביניכם, דרכי ההסבר או המשובים שאתם נותנים לסטודנטים תוכלו לשפר.  ​

> לקריאת המאמר.pdf

        __________________________________________________________________________________

Originality 

הוטמע במערכת ה Moodle רכיב בשם Originality אשר מבצע בדיקת מקוריות לעבודות המוגשות ע"י הסטודנטים.


  __________________________________________________________________________________


​משוב אמצע סצסטר

שאלון משוב המאפשר לכם.ן לאתר בעיות ולהתמודד איתן עוד במהלך הסמסטר. בלי הרבה עבודה, נכנסים לאתר הקורס
  
במערכת המודל, ובאמצעות כמה פעולות
 פשוטות מוסיפים שאלון קיים (ניתן גם לחבר שאלון חדש). תוצאות יתקבלו באופן

אוטומטי במערכת המודל.

> איך עושים את זה?​

_____________________________________________________________________________

Perusall 

כלי שיתופי שפותח למטרה של קריאה שיתופית של מאמרים וספרים. כעת הכלי גם מאפשר צפייה שיתופית בסרטוני וידאו תוך כתיבת הערות, הצגת שאלות וניהול דיון. הכלי מאפשר להפוך צפייה פאסיבית בשיעורים מוקלטים לתהליך למידה פעיל, ובכך מגביר את מעורבות הלומדים.ות, ומשפר את חווית הלמידה.
> להסבר​​​

_______________________________________________________________________________

StudentQuiz

מחפש.ת דרך לערב את הסטודנטים.ות בתכני הקורס? מעוניינ.ת באמצעי שיסייע בהטמעת הנושאים הנלמדים בקורס? רוצה לשלב הערכה חלופית בקורס?
היישום StudentQuiz, המותקן במערכת המודל, נותן מענה לכל הדרישות הללו, בהשקעה מינימלית של סגל הקורס.

מה הכלי מאפשר?
יצירת מאגרי שאלות שיתופיים בתוך אתר המודל של הקורס.
פרסום שאלות באו​פן מיידי או רק לאחר אישור סגל הקורס
שיוך השאלות לבחנים, דירוג השאלות ומתן הערות
מתן ציון (על חיבור שאלות / על מענה על שאלות של עמיתים.ות)
הוספת השאלות שחיברו הסטודנטים.יות למאגר השאלות באתר הקורס

רגע לפני שסוגרים את הסילבוס לקורס, אנו מציעים לשקול שילוב של משימת כתיבה שיתופית של שאלות על ידי הסטודנטים. חיבור של שאלות טובות, כמו גם ניתוח וביקורת על שאלות של אחרים, יכולים להוביל להבנה עמוקה יותר של חומרי הלימוד בקורס.

> להסבר
> לסרטון

_______________________________________________________________________________​

​מפגש זום

פרופ' ראובן שגב הקליט מפגש zoom ובו שיתף את חברי הסגל בהתנסות שלו בהעברת בוחן

>הנחיות לסטודנטים עבור הבוחן בתנודות 2020.04.23.pdf
> להקלטת המפגש

______________________________________________________________________________

הסטודנטים הגיעו לא מוכנים למעבדה? הייתם מעוניינים שהסטודנטים יצפו בניסוי מעבדה לפני שיבצעו אותו? רוצים להראות ניסוי במקום לתאר אותו במילים?

אתן/ם מוזמנות/ים להיעזר ב- JoVE (Journal of Visualized Experiments).

 JoVe Science Educationהוא מאגר סרטוני ווידאו במגוון רחב של נושאים כמו: ביולוגיה, כימיה, מדעי הסביבה, פסיכולוגיה, רפואה קלינית והנדסה.  

הסרטונים מותאמים בעיקר לקורסים של תואר ראשון ומסייעים לסטודנטים להבין מושגים                                             מרכזיים וללמוד שיטות מעבדה ומחקר. 

בנוסף קיים גם כתב עת מדעי מקוון,  Jove Video Journal, העובר ביקורת עמיתים.בכתב העת מפורסמים פרוטוקולים מדעיים בפורמט וידאו  ייחודי, המתאר שיטות מחקר וניסויים, ומאפשר המחשה והסבר מילולי שלהן.    


> ​לצפייה בסרטוני JoVe

> למאגרי מידע אלקטרונים נוספים​


_________________________________________________________________________________​​​

למידת עמיתים – שלום לך הרצאה

"כשהתחלתי ללמד, לא שאלתי את עצמי כיצד אלמד (שזה די מוזר, כי כשמתחילים משהו חדש בחיים, זו השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו). היה לי ברור מה אעשה – אתן הרצאה. אני למדתי פיסיקה מהרצאות הפרופסורים שלימדו אותי, ובדרך זו גם אלמד את תלמידיי".


כך פותח את הראיון אריק מזור, פרופסור לפיסיקה מאוניברסיטת הרווארד, שאחרי שנים כמרצה מוערך, התנפצה האשליה שהוא המורה הכי טוב בעולם. הוא גילה שהסטודנטים מתייחסים לפיסיקה כאל מתכונים שהם משננים. 

הם לא מנסים להבין את הבעיה, אלא מבקשים את הדרך לפתור את הבעיה, את המתכון לפתרון. 

תובנה זו הובילה אותו לפתח מודל הוראה של למידת עמיתים; במקום לנצל את זמן הכיתה להרצאה פרונטאלית, הוא בחר לנצל את זמן הכיתה ללמידה פעילה אינטראקטיבית.



_________________________________________________________________________________

ניהול מטלות


אנו מציעים כלי במערכת המודל שיעזור לכם לקבל מטלות מצוותי סטודנטים וסטודנטיות ולנהל בקלות את הציונים.

למה זה טוב? מאפשר למרצים ולסטודנטים לנהל צוותים במסגרת המטלה וליצור מחדש צוותים להגשת המטלה.חוסך עבודה:  משמר את כל היתרונות של הגשת מטלות דרך מערכת המודל. אבל כעת בודקים מטלה אחת, והציון מתעדכן אוטומטית לכל חברי וחברות הצוות.

>איך עושים את זה?

_________________________________________________________________________________

הגיע הזמן לחבר בחינה –  היכן מתחילים?

נרשמים ללא תשלום לקורס מקוון שפיתח המרכז הארצי לבחינות ולהערכה במסגרת קמפוס – המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית, מבית המשרד לשוויון חברתי.

מטרת הקורס: לתת כלים שיסייעו לך לחבר בחינה, המודדת ומעריכה את ידע הסטודנטים והסטודנטיות בצורה מיטבית.​הקורס מציג: מושגים בסיסיים בתורת המבחנים, עקרונות מנחים לפיתוח מבחנים, עקרונות מנחים לכתיבת שאלות סגורות, עקרונות מנחים לכתיבת שאלות פתוחות, הכרת מגבלות כלי המדידה וההערכה.

הקורס בנוי באופן מודולרי, וניתן לצפות רק בסרטוני הוידאו שמעניינים אותך.

>לקורס

_________________________________________________________________________

צילום שיעור כאמצעי לשיפור ההוראה

כמה מכם ראו את עצמם מלמדים? מי שצפה בצילום של עצמו מתאר לא פעם את ההפתעה מהפער בין המציאות לבין האופן שבו הוא דמיין את עצמו מלמד.זה מובן. לא די שהזכרון הוא סובייקטיבי, עומס האירועים בשיעור מקשה עלינו לשים לב לכל דבר, לשחזר או להעריך את האופן שבו פעלנו. צילום של השיעור יכול לאפשר למורה ללמוד על ההוראה שלו/ה מתוך התבוננות על מה שמתרחש בו בפועל, ועל האופן בו הסטודנטים פועלים ומגיבים. מחקרים על השימוש בווידאו מלמדים שצפייה בשיעור מצולם משפרת את פרקטיקות ההוראה ומגבירה את המוטיבציה של המורים (Gaudin, Chaliès, 2015). 

היחידה לקידום ההוראה והלמידה מעמידה לרשות חברי וחברות הסגל את האפשרות לצלם שיעור לצורך לימוד עצמי (בליווי יועץ פדגוגי מטעם היחידה), ככלי לשיפור עבודתם.​

לצורך תיאום צילום של שיעור כתבו לד"ר איתי פולק, הרכז הפדגוגי של היחידה, בכתובת pollak@bgu.ac.il
*החומר המצולם יהיה של המרצה בלבד והוא/היא שיחליטו אם ובמה לשתף את היועץ*