​​​​​​​כלים דיגיטליים2.jpg

​​​​​​​​​​​למידה אינטראקטיבית היא גישה פדגוגית המשלבת רשתות חברתיות ומחשוב בעיצוב תכני לימוד ובהעברתם.
למידה אינטראקטיבית התפתחה מן הצמיחה המואצת של טכנולוגיה דיגיטלית ותקשורת וירטואלית במיוחד בין סטודנטים. דור ה-Y הוא הדור הראשון שגדל עם מדיה דיגטילית, והוא עושה שימוש בטכנולוגיה בכל היבט של לימודיו. בני/ות הדור מצפים שלמידה אינטראקטיבית תהיה חלק אינטגראלי מהחינוך. עבורם, השימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית כחלק מן הלימודים היא טבעית כשם שהשימוש בעפרון ונייר היו טבעיים בדורות קודמים.

בהרצאות בהן משולבים רכיבים אינטראקטיבים, הסטודנטים פעילים יותר ומעורבים יותר בנלמד. ניתן לשלב בהרצאה למידה אינטראקטיבית באמצעות מכשירים ניידים המחוברים לרשת האינטרנט (מחשבים, טאבלטים, טלפונים חכמים). הזמינות של מכשירי הטלפון החכמים מאפשרים לעשות שימוש בכלים טכנולוגים רבים מבלי להשקיע ברכישת שלטים (clickers). 
מאמרים בנושא: 

כלים דיגיטליים שונים מאפשרים למרצה לקבל באופן מידי תמונת מצב של עמדות הסטודנטים בכיתה, לאסוף מגוון של רעיונות או לבדוק את רמת ההבנה של התכנים הנלמדים: 

כלים כלים לעריכת סקרים בזמן אמת- יוצרים הזדמנות להגביר את מעורבות הסטודנטים, לעורר מערכות מושגים רלוונטיות וחיוניות לקליטת מידע חדש, להציף ידע קודם כבסיס ללמידה חדשה, לשחזר מידע שנלמד, להניע תהליך של סיעור מוחות וחשיבה משותפת תוך מתן קול לסדטונטים.יות בכיתה, להרחיב את נקודות המבט של הסטודנטים וכן הלאה.

שילוב של בחנים קצרים לאורך השיעור המקוון או בסיומו תורמים לקליטה של מידע ושמירתו לאורך זמן, ומאפשרים עיבוד של ידע חדש. משוב על ההוראה שלנו (מה עבד לנו יותר ומה פחות), מיפוי הקשיים בלמידת הנושא (הבנה במה בדיוק מתקשים הסטודנטים ולמה), לאפשר לשמוע גם את מי שלא מדבר, שואל או מעיר.

הבדיקה עצמה מייצרת הזדמנות ללמידה,עיבוד, שליפה, יישום של ידע, הזדמנות עבור הסטודנטים לנטר את הלמידה של עצמם ומתן משוב לסטודנטים על ביצועיהם ועל היכולת לקרב אותם לרמה הנדרשת​.

כלים ללמידה סנכרונית

הצג הכל
הסתר הכל

​​