"אני?! אצלי היחס בכיתה שוויוני והוגן". כולנו רוצים.ות להאמין בכך ומתקוממים מהמחשבה שזה לא המצב. אבל טבען של הטיות הוא שהן סמויות מהעין וסביר שגם בלי שנשים לב, הן נוכחות ונובעות מנורמות חברתיות מקובלות, מההיסטוריה של המדע ומפרקטיקות לא מודעות בהוראה.
"אבל אני כמעט ולא מכיר.ה את הסטודנטות.ים, איזה הטיה יכולה להיות אם אני מפנה שאלות לכלל הכיתה ולא פונה ישירות אליהן.ם?"
נכון, אבל אולי מבנה כזה של השתתפות מעודד חלק מהכיתה להשתתף יותר? המחקר על מגדר והוראה מצביע על מגוון דרכים שבהן שגרת ההוראה והלמידה חותרות תחת ההוגנות המגדרית בשלל דרכים.
במפגש נדון בהיבטים שונים של הוגנות מגדרית בהוראה. נבקש להעלות מודעות הן לתכנים הנלמדים, והן לדפוסי השיח ומבנה ההשתתפות בשיעור ונלמד כיצד ניתן להתמודד ולשפר את המצב הקיים.
מציגות:
פרופ' יעל השילוני-דולב, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, יועצת הנשיא להוגנות מגדרית
פרופ' הללי פינסון, בית הספר לחינוך
ד"ר ארז מגור, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה וזוכה פרס הוגנות מגדרית בהוראה
מנחה:
ד"ר איתי פולק, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה
מצגת- הוראה הוגנת מגדרית.pptx