​​​​​​​​​​​1צילום מרצה.jpg

היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה העבירה סקר למרצים.ות ששובצו ללמד בכיתות היברידיות כדי להבין מה מידת שביעות רצונם.ן מההוראה בכיתות אלה. בנוסף הועבר סקר שביעות רצון בקרב הסטודנטים.יות שלומדים.ות בכיתות היברידיות.​

כיצד את.ה מתמודד.ת עם הוראה בכיתה ההיברידית (לאחר חזרת הסטודנטים לכיתה)?
בזמן השיעור​:

  • פניה יזומה בזמן השיעור לסטודנטים בבית למשובים בדבר איכות הצילום והקול.
  • חוזר על שאלות שנשאלו בכיתה.
  • משתמשת רק בפוינטר שבמצגת.
  • מחלק את הלוח מראש לשלושה חלקים, מתכנן את הכתיבה על הלוח באופן שימזער את הקושי שנוצר מכך שהתלמידים בבית לא רואים את מה שכבר נמצא על הלוח באזורים אחרים.
  • משתדל לאפשר לאלה שבבית להעתיק מהלוח (כלומר לא לזוז ממנו מיד כמו בדרך כלל).
  • משתדלת מאוד לא לשכוח לשאול את האנשים שבבית אם יש להם שאלות / סיימו להעתיק ולאפשר להם לענות על שאלות וכו'.
  • מפנה שאלות באופן אקטיבי לסטודנטים שבזום, בודק כמה פעמים בשיעור האם יש שאלות לקהל בבית
  • מעודדת את הסטודנטים שמחוברים בזום להשתתף.
  • מחייבת לענות על שאלות. אחד מהכיתה אחד מהבית כדי למקסם השתתפות.
  • קצב השיעור איטי יותר מאשר בהוראה בזום, מותאם לכיתה היברידית.
  • אחד הסטודנטים שיושב בכיתה הפיזית הוא 'אחראי תיאום' - כלומר, להסב את תשומת ליבי אם יש שאלה בצ'ט ותקשור אירועי הכיתה לאלה שבזום.
  • מנסה לספק לסטודנטים שהגיעו פיזית ערך מוסף כדי שירגישו שההגעה הייתה משתלמת.

בין השיעורים:

  • העברתי שאלון משוב בקרב הסטודנטים לגבי העדפות שלהם בנוגע ללמידה בכיתה ההיברידית.
  • אני מצלם את הלוח ומשתף באתר הקורס.
  • מכינה סירטונים וחומרי עזר מרוכזים לשלוח לפני ואחרי.
  • ערכתי את המצגת כך שתסייע לאלה שבבית לעקוב אחרי מה שנעשה בכיתה, וגם הכנתי דף עם הערות שעוקב אחרי מהלך העניינים בכיתה.
  • כדי לחזק את הממד האקטיבי בלמידה, אני מבקש מהסטודנטים להגיש דוחות קריאה מדי שבוע.
  • יותר שעות קבלה בזום להשלמות של פערים.​

​המלצות למרצים.ות המלמדים.ות בכיתות מתוך ניסיון של מרצים.ות אחרים.ות ומחוויית הסטודנטים.יות:

  • להשתמש באפשרות של עקיבה לפי אזורים. לחלק בתחילת השיעור את הלוח לשלושה אזורים. שימוש באפשרות זו תצמצם את התזוזה הרבה של המצלמה שמפריעה לחלק מהסטודנטים ותשפר את חווית הלמידה.
  • כדאי לבקש מהסטודנטים.יות שינחו את המרצה כיצד לעמוד ליד הלוח כדי שהם יוכלו לראות כראוי את כל המידע.
  • להישאר ליד הטקסט הכתוב על הלוח. באופן אינטואיטיבי המרצה זז.ה לאחר הכתיבה אבל חשוב להישאר ליד הטקסט כדי לתת לסטודנטים.יות זמן לסיים להעתיק ולראות את כל מה שנכתב. (נקודה מרכזית, שחזרה פעמים רבות במשובים).
  • לנוע יותר לאט בכיתה, להתבונן ולדבר אל המצלמה הממוקמת במרכז הכיתה.
  • בהקלטות - כאשר סטודנט מדבר רואים את שמו על המסך במקום את הלוח (לפרק זמן מסוים) נעילת ההקלטה על המצלמה שמצלמת את הלוח תועיל.
  • להימנע מלבוש בהיר/בגדים עם פסים.
  • לתת זמן לשאילת שאלות, זמן שבו אתם.ן מסתכלים.ות על המסך ועונים.ות על שאלות בצ'אט, נותנים.ות אפשרות לסטודנטים.יות שהצביעו לדבר
  • אנו מאוד ממליצים לקחת כמה דקות ולהסתכל על הקלטה של שיעור שכבר העברתם.ן בכיתה היברידית, בדרך זו תוכלו להבין טוב יותר כיצד להתנהל באופן מיטבי בכיתה​.

חומרי הדרכה על הוראה בכיתה ההיברידית:

סרטון: היכרות עם הכיתה ההיברידית

סרטון: הוראה במצב של שיתוף מסך

סרטון: הרצאה תוך שימוש בלוח

פרקטיקות הוראה במודל Hyflex.pdf

מדריך להוראה במצב הרצאה עם לוח.pdf

מדריך להוראה במצב של שיתוף מסך.pdf
טיפים להוראה בכיתה ההיברידית.pdf
מדריך להפעלת כיתה היברידית - מצב הרצאה.pdf

מדריך להפעלת כיתה היברידית - מצב הקרנה.pdf


Instructional materials on teaching in the hybrid classroom​:

Video: Introduction to the hybrid class​