​​​​​​​​​1צילום מרצה.jpg

היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה העבירה סקר למרצים.ות ששובצו ללמד בכיתות היברידיות כדי להבין מה מידת שביעות רצונם.ן מההוראה בכיתות אלה. בנוסף הועבר סקר שביעות רצון בקרב הסטודנטים.יות שלומדים.ות בכיתות היברידיות.

> לרישום להתנסות במהלך חופשת הסמסטר​

נקודות שציינו המרצים.ות:

  • נוחות כתיבה על לוח גדול
  • נוכחות פיזית ואקטיבית של המרצה שמייצרת יותר דינמיות בשיעור
  • קל יותר לתלמידים להתרכז בהרצאות ולהשתתף
  • אופן ההוראה בכיתה מאפשר הוראה הדומה ביותר להוראה טרום קורונה
  • ציוד איכותי לשידור לסטודנטים (אינטרנט מהיר, סאונד, וידאו)
  • מצלמת העקיבה מאפשרת  שימוש נוח בלוח בעיקר בפיתוח נוסחאות.....
  • האפשרות לצפות בהקלטה בקצב מותאם אישית- לא קשור דווקא לכיתה היברידית אבל צוין במשוב
  • תקשורת טובה עם הסטודנטים
  • אפשרות לייצר דיון עם סטודנטים ומתן מענה לשאלות

נקודות שציינו הסטודנטים.יות:

  • הרצאה מסודרת באופן ברור ומאורגן על הלוח.
  • הקלטת ההרצאות עוזרת לעצור ולהבין דברים שלא היו מובנים, גמישות בשעות בהן אני יכול לראות את ההרצאות
  • איכות צילום והכלים העומדים לרשות המרצה לעומת ביתו (לוח גדול, חיבור אינטרנט יציב וכולי)
  • אפשרות לראות את הלוח בצורה טובה ולראות את המרצה זז מונע מונוטוניות וחוסר ריכוז
  • פיתוח ההוכחות בלוח לעומת מצגת תורם לקשב והבנה, כשהמורה כותב על הלוח החשיבה נבנית ביחד עם הכתיבה שלו, בניגוד למצגות
  • הקול של המרצה או המתרגל יותר ברור והאיכות יותר טובה
  • המרצה מלמד בסביבה שהוא רגיל אליה והלמידה זורמת יותר
  • חוויה שמתקרבת לחוויה האמיתית בלמידה בכיתה בשילוב ההקלטות
  • קצב ההתקדמות של המורה בכתיבה על הלוח איטי יותר ודומה לקצב ההתקדמות ההעתקה מהלוח של הסטודנט ( בשונה מקריאה מצגות לדוגמה)
  • כתב יותר יפה ונעים על הלוח לעומת טאבלט
  • המרצה הרבה יותר דינמי ולכן מסוגל להעביר את השיעור באופן יותר מעניין

​המלצות למרצים.ות המלמדים.ות בכיתות מתוך ניסיון של מרצים.ות אחרים.ות ומחוויית הסטודנטים.יות:

  • להשתמש באפשרות של עקיבה לפי אזורים. לחלק בתחילת השיעור את הלוח לשלושה אזורים. שימוש באפשרות זו תצמצם את התזוזה הרבה של המצלמה שמפריעה לחלק מהסטודנטים ותשפר את חווית הלמידה.
  • כדאי לבקש מהסטודנטים.יות שינחו את המרצה כיצד לעמוד ליד הלוח כדי שהם יוכלו לראות כראוי את כל המידע.
  • להישאר ליד הטקסט הכתוב על הלוח. באופן אינטואיטיבי המרצה זז.ה לאחר הכתיבה אבל חשוב להישאר ליד הטקסט כדי לתת לסטודנטים.יות זמן לסיים להעתיק ולראות את כל מה שנכתב. (נקודה מרכזית, שחזרה פעמים רבות במשובים).
  • לנוע יותר לאט בכיתה, להתבונן ולדבר אל המצלמה הממוקמת במרכז הכיתה.
  • בהקלטות - כאשר סטודנט מדבר רואים את שמו על המסך במקום את הלוח (לפרק זמן מסוים) נעילת ההקלטה על המצלמה שמצלמת את הלוח תועיל.
  • להימנע מלבוש בהיר/בגדים עם פסים.
  • לתת זמן לשאילת שאלות, זמן שבו אתם.ן מסתכלים.ות על המסך ועונים.ות על שאלות בצ'אט, נותנים.ות אפשרות לסטודנטים.יות שהצביעו לדבר
  • אנו מאוד ממליצים לקחת כמה דקות ולהסתכל על הקלטה של שיעור שכבר העברתם.ן בכיתה היברידית, בדרך זו תוכלו להבין טוב יותר כיצד להתנהל באופן מיטבי בכיתה​.

חומרי הדרכה על הוראה בכיתה ההיברידית:

סרטון: היכרות עם הכיתה ההיברידית

סרטון: הוראה במצב של שיתוף מסך

סרטון: הרצאה תוך שימוש בלוח

מדריך להוראה במצב הרצאה עם לוח.pdf
מדריך להוראה במצב של שיתוף מסך.pdf
טיפים להוראה בכיתה ההיברידית.pdf
מדריך להפעלת כיתה היברידית - מצב הרצאה.pdf

מדריך להפעלת כיתה היברידית - מצב הקרנה.pdf


Instructional materials on teaching in the hybrid classroom​:

Video: Introduction to the hybrid class​