✓ דו-מחלקתי: אפשר ללמוד ניהול חצי-חצי בשילוב עם מחלקה אחרת-
בקמפוס באר-שבע -
עם כל המחלקות הבאות בפקולטה למדעי הרוח והחברה: תקשורת, פסיכולוגיה, כלכלה, גיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, היסטוריה של עם ישראל, היסטוריה כללית, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ארכיאולוגיה
בקמפוס אילת -
הפקולטה למדעי הרוח והחברה: המחלקה לאומנויות
קצת על השילובים המומלצים:
ניהול מלונאות ותיירות עם לימודי היסטוריה כללית
מי שרואה את עתידם בתחום ניהול התיירות ייצאו נשכרים מההיכרות המעמיקה עם היסטוריה של תרבויות אירופה מימי יוון ורומא ועד ימינו, ובמפגשים של תרבויות אלה עם העולם הרחב. תוכנית הלימודים תחשוף את הסטודנטים לגוף ידע שיאפשר להם לנהל מרחבי תרבות ופנאי היסטוריים הפתוחים לקהל המבקרים.
תוכנית הלימודים בניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 58 נק"ז; תוכנית הלימודים במחלקה להיסטוריה כללית בהיקף של 54 נק"ז; בנוסף, כ-10 נק"ז יילקחו במסגרת לימודים כלליים בפקולטה למדעי הרוח והחברה.
מסלול דו-מחלקתי: ניהול מלונאות ותיירות עם פסיכולוגיה
בשילוב של ניהול מלונאות ותיירות עם פסיכולוגיה טמונים שלל יתרונות. פסיכולוגיה מסייעת להבנת ההתנהגות האנושית ולרכישת מיומנויות פרקטיות במקצועות הניהול. המסלול עוסק, בין היתר, בחקר התנהגות צרכנים ובהשלכות הניהוליות של הממצאים. בהקשר התיירותי, ממצאים של פסיכולוגיה סביבתית וחברתית משמשים כדי להבין את התנהגות התיירים, עמדותיהם והמניעים שלהם. בחינה מעמיקה של אופני החשיבה האנושית ודרכי עיבוד המידע בקרב צרכנים ותיירים, מספקים כלים רעיוניים חשובים הן למחקר והן לניהול בענפי התיירות והאירוח.
תוכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 57 נק"ז; תוכנית הלימודים במחלקה לפסיכולוגיה היא בהיקף של 54 נק"ז; בנוסף, כ-10 נק"ז במסגרת לימודים כלליים בפקולטה למדעי הרוח והחברה.
מסלול דו-מחלקתי: ניהול מלונאות ותיירות עם גאוגרפיה ופיתוח סביבתי
לימודי התיירות נשענים על ליבת המחקר הגאוגרפי שבוחן את יחסי הגומלין שנוצרים בין מקומות, נופים ואנשים, תוך הבנת ההשפעות ההדדיות בין התיירות לסביבה הפיסית, החברתית-תרבותית והכלכלית. תכנית זו תעניק הכשרה לעיסוק, בין היתר, בתכנון, ניהול ופיתוח של מרחבים תיירותיים. במסגרת הלימודים במחלקה לגאוגרפיה ופיתוח סביבתי תתאפשר בחירה באחד ממסלולי ההתמקדות הבאים: מסלול עירוני, מסלול סביבה, ומסלול גאו-אינפורמטיקה.
תכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 58
נק"ז; תuכנית הלימודים במחלקה לגאוגרפיה היא בת 54 נק"ז; בנוסף, כ-10 נק"ז במסגרת לימודים כלליים בפקולטה למדעי הרוח והחברה.
מסלול דו-מחלקתי: ניהול מלונאות ותיירות עם לימודי ההיסטוריה של עם ישראל
מי שרואה את עתידו בתחום ניהול התיירות ייצא נשכר מההיכרות המעמיקה עם ההיסטוריה והתרבות היהודית, ומהדרכים בהן הן נחקרות. באופן הדדי, כל מי שיבחר בלימודי ההיסטוריה של עם ישראל, יוכל למצוא אפיק יישומי ומחקרי נוסף להמשך דרכו המקצועית אם ישלב לימודים אלו בלימודי ניהול המלונאות והתיירות. תוכנית לימודים זו תחשוף את הסטודנט לגוף ידע שיאפשר לו לנהל מרחבי תרבות ופנאי יהודיים הפתוחים לקהל המבקרים.
תוכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 58 נק"ז; תכנית הלימודים במחלקה להיסטוריה של עם ישראל היא בת 54 נק"ז; בנוסף, כ-10 נק"ז במסגרת לימודים כלליים בפקולטה למדעי הרוח והחברה.
מסלול דו-מחלקתי: ניהול מלונאות ותיירות עם סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
מי שרואה את עתידו בתחום ניהול התיירות ייצא נשכר מחקר אנשים, חברות ותרבויות. באופן הדדי, כל מי שיבחר בלימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, יוכל למצוא אפיק יישומי ומחקרי נוסף להמשך דרכו המקצועית אם ישלב לימודים אלו בלימודי ניהול המלונאות והתיירות. התוכנית תעניק יתרון בניהול אתרי תיירות בשל הבנה עמוקה של היבטים חברתיים, תרבותיים וכלכליים של מרחבים תיירותיים.
תוכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 57 נק"ז; תכנית הלימודים במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה היא בת 54 נק"ז; בנוסף, ייכללו בתואר כ-10 נק"ז במסגרת לימודים כלליים בפקולטה למדעי הרוח והחברה.
מסלול דו-מחלקתי: ניהול מלונאות ותיירות עם כלכלה
ענף התיירות הוא אחד מהענפים הכלכליים הגדולים והמתפתחים בעולם בכלל, ואחד הענפים הבולטים מבחינת סחר בינלאומי בין מדינות בפרט. הניהול בענף מאתגר, רב-תהפוכות ומחייב ידע והבנה כלכליים תוך שימוש בכלים תיאורטיים ויישומיים לניתוח והבנה של השווקים, לחשיבה אסטרטגית ולניתוח נתונים.
תוכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 57.5 נק"ז; תוכנית הלימודים במחלקה לכלכלה היא בת 54 נק"ז; בנוסף, כ-10 נק"ז במסגרת לימודים כלליים בפקולטה למדעי הרוח והחברה.
מסלול דו-מחלקתי: ניהול מלונאות ותיירות עם ארכיאולוגיה
מי שרואה את עתידו בתחום ניהול התיירות ייצא נשכר מלימוד שרידי המורשת התרבותית בארץ ובסביבתה, והדרכים בהן היא נחקרת. באופן הדדי, כל מי שיבחר בלימודי ארכיאולוגיה, יוכל למצוא אפיק יישומי ומחקרי נוסף להמשך דרכו המקצועית אם ישלב לימודים אלו בלימודי ניהול מלונאות ותיירות. תוכנית לימודים זו תחשוף את הסטודנט לגוף ידע שיאפשר לו לנהל מרחבים ארכיאולוגים תיירותיים.
תוכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 58 נק"ז; תוכנית הלימודים במחלקה לארכיאולוגיה היא בת 54 נק"ז; בנוסף, כ-10 נק"ז במסגרת לימודים כלליים בפקולטה למדעי הרוח והחברה.
✓ ראשי במחלקה לניהול מלונאות ותיירות וחטיבה מורחבת בתחום נוסף -
בית הספר ללימודי קיימות ושינוי אקלים
שילוב זה הוא ביטוי נוסף לשינוי העמוק ביחס האנושות הן לסביבה הטבעית והן לענף התיירות. מאחר והסביבה מצויה בליבת המוצר התיירותי, ישנה הכרה גוברת במאה ה-21 כי עליה להוות שיקול מרכזי בכל תכנון ופיתוח תיירותיים. לאור האתגרים הסביבתיים והחברתיים הניצבים בפני האנושות, ביניהם התמודדות עם משבר שינוי האקלים והתדלדלות המשאבים עליהם נשענת כלכלת העולם, מסלול זה יעניק את גוף הידע שיאפשר להטמיע וליישם את עקרונות הקיימות בענף התיירות בארץ ובעולם.
תכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא בהיקף של 93.5 נק"ז, וחטיבה בביה"ס לקיימות ושינוי אקלים היא בת 28 נק"ז.