בעולם של היום מצפים מכם לדעת יותר וגם לחשוב מחוץ לקופסה. בעלי התואר המבוקשים ביותר היום הם בעלי ידע כללי רחב, יכולות חשיבה מפותחות ויצירתיים.

​​​​אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מזמינה אתכם להצטרף לדרך, להרחיב אופקים ולראות עולם, לפתח מיומנות חשיבה ויצירתיות. בואו לשלב לימודים לתואר דו-מחלקתי, תואר כפול או לימודים רב-תחומיים במדעי הרוח, מדעי החברה, ניהול, מדעי הטבע ומדעי ההנדסה. השילוב יאפשר לכם לרכוש את הכלים והיתרונות היחודיים של תואר כפול או משולב וגם ללמוד את מה שאתם אוהבים במקביל. ​

​​הכירו את הסטודנטים עם השילובים המפתיעים והמיוחדים ביותר 

רוב האנשים העומדים בפני ההחלטה של בחירת תחום לימודים לתואר ראשון מתלבטים בין כמה אפשרויות ולבסוף בוחרים את התחום שנראה להם המעניין או הפרקטי ביותר לקריירה העתידית שהם מתכננים.

אבל מה קורה כאשר התחומים שהכי מעניינים אתכם ללמוד הם שונים כמעט לחלוטין? איך מכריעים בין הראש ללב בבחירת התואר כאשר גם הצד הריאלי וגם הצד ההומני שלכם זועקים לתשומת לב? הכירו את הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב שלא הסכימו לוותר על החלום ובעידוד האוניברסיטה בחרו בשילוב תחומים יוצא דופן במיוחד, במסגרת לימודי התואר הראשון

צילומים: דני מכליס.


אירית כץ | סטודנטי​​ת במחלקה למדעי המחשב ובמחלקה להיסטוריה כללית

אירית כץ


רוב האנשים נוהגים לחשוב שהעולם מחולק לאנשים ריאליים ולאנשים הומניים ושאי אפשר להיות גם וגם. אז הכירו את אירית כץ, שבחרה לשלב לימודי תואר ראשון במחלקה למדעי המחשב עם חטיבה במחלקה להיסטוריה כללית: "תמיד התעניינתי בהיסטוריה ורציתי ללמוד משהו שיש לי תשוקה אליו ומעניין אותי, בשילוב חוג שהוא יותר פרקטי ומספק אתגר מתמטי.

במחלקה להיסטוריה כללית אני מקבלת פרספקטיבה רחבה על כל נושא, ומבינה שאפשר להסתכל על כל תופעה בהיסטוריה בהקשר רחב יותר. לימודי ההיסטוריה עוזרים לי להבין תהליכים בעבר ומעודדים אותי לחשיבה מעמיקה על תופעות שנתפסות כמובנות מאליהן. מהצד השני, לימודי מדעי המחשב מפתחים את החשיבה האנליטית ומעניקים לי כלים להתמודד עם בעיות בתחום שכל הזמן משתנה ומתפתח.

השילוב הזה עוזר לפתח יצירתיות ומחשבה שהיא כל כך חשובה לכל תחום בו אעסוק בעתיד. למרות שבשביל הרבה אנשים זה לא מובן מאליו, אני כן רואה קשר בין התחומים כמו למשל שאלות אתיות ומוסריות שחברות הייטק ברחבי העולם מתמודדות איתן כיום, שאלות שאני מגלה שהעסיקו את האנושות כבר בתקופות היסטוריות קודמות."​



נגה יקותיאלי | סטודנטית במחלקה למדעי המחשב ובמחלקה לבלשנות

נגה יקותיאלי 

הרבה אנשים בכלל לא יודעים מה זה בלשנות, וחושבים שזה קשור לבילוש או לסייבר. נגה יקותיאלי תמיד שמחה להסביר למי שמתעניין  על תחום הבלשנות החישובית והיא מספרת שהתגובות שהיא מקבלת הן תמיד נלהבות ביותר:

"אני אוהבת את התחום מפני שהוא מאפשר לי לחבר בין רעיונות פילוסופיים שקשורים בנפש האנושית ובדרך שבה בני אדם מבינים ומבטאים רעיונות, לבין הגדרות מוצקות ומנוסחות בצורה מדויקת ומתמטית כמו שמחשבים מסוגלים להבין. מחקר כזה מאפשר הבנה של השפה בצורה טובה יותר מבעבר והוא גם מאוד שימושי לחיי היומיום שלנו.
 
היא מספרת על החזון האישי שלה: "השילוב בין מדעי המחשב לשפה מתפתח בצורה משמעותית בשנים האחרונות. המטרה היא לנסח את השפה האנושית בכלים מתמטיים, כדי שמחשב (בינה מלאכותית) יוכל להבין וליצור משפטים. למשל כשתגידו לסירי מהאייפון "תשלחי הודעה לסבתא" היא תהיה מסוגלת להבין אתכם באמצעות שיטות מהתחום הזה."​



גל סופר | סטודנט לרפואה ודוקטורנט במחלקה למחשבת ישראל

גל סופר

הלב וה​מקצוע לא חייבים להתנגש זה בזה, כך מלמד אותנו גל בן ה-26, שנמצא עמוק בשנה השישית של לימודי הרפואה תוך שהוא מתפתח בכיוון אקדמי נוסף: "​מגיל 12 מצאתי את עצמי מתעניין בתורות נסתר ובספרי כישוף. העניין הזה מעולם לא נעלם, והלך והתגבר עם השנים. 

​בגיל 20 התחלתי את לימודי הרפואה במסגרת העתודה האקדמית של צה"ל, ולאחר שלוש שנות לימוד החלטתי לקחת את העניין שלי בספרי כישוף צעד אחד קדימה. בעצת מי שהם כיום המנחים שלי בדוקטורט, נרשמתי ללימודי תואר שני במחלקה למחשבת ישראל. לאחר התואר השני לא יכולתי לעזוב את המחלקה המדהימה הזאת, וגם לא את העניין המחקרי שלי, אז המשכתי ללימודי דוקטורט במקביל ללימודי הרפואה".

"השילוב בין לימודי רפואה (שסיומם ממש מעבר לפינה) למחקר של ספרי כישוף", אומר גל במודעות מלאה, "אינו השילוב השכיח ביותר. למרות שאפשר לחבר בין השניים דרך ההיסטוריה של הרפואה, אני משתדל דווקא לנתק ביניהם. היתרון המרכזי בשילוב בין רפואה למחקר במדעי הרוח, אך ממש לא היחיד, הוא שהפוטנציאל הטמון בשילוב כזה עצום והאופן בו תחום אחד תורם ללימודים בתחום השני, גם כאשר השניים מנותקים זה מזה​, גדול מכדי שיהיה ניתן לפספס".​



נגה לינדנשטראוס | סטודנטית במחלקה למדעי כדור הארץ ובמחלקה ללימודי מזרח תיכוןנגה לינדנשטראוס


יש המון דברים מסובכים בעולם, שאנחנו לא תמיד מבינים, אבל נגה לינדנשטראוס, מרגישה שכשהיא משלבת שני דברים שמאוד מעניינים אותה, היא מבינה את העולם שלנו 
טוב יותר.

"בדרך כלל אנשים קצת מתפלאים, אבל בעיניי גיאולוגיה, שלומדים במחלקה למדעי כדור הארץ, היא תחום מעניין ובסיסי. לגבי לימודי מזרח תיכון ההחלטה ללמוד במחלקה קשורה בתקופת התיכון שלי. כשלמדתי בבית הספר היו לי מורים טובים שהדביקו אותי בג'וק של ההיסטוריה. מאוד נהניתי מזה, אבל היום אני יותר מתעניינת במה שקורה עכשיו. השילוב הזה מאפשר לי ללמוד במקביל שני תחומים שמאוד מעניינים אותי, ועוזרים לי ביחד להבין טוב יותר את העולם שאנחנו נמצאים בו. ​



​מוריה עבדייב | סטודנטית במחלקה למדעי הקוגניציה והמוח ובמחלקה לאומנויות 

מוריה עבדייב

איזה כיף שאפשר לעסוק באופן אקדמי בשתי התשוקות שלך, לגוון את מערכת השעות ולהעמיק את הכישורים. הכירו את מוריה עבדייב, סטודנטית בתוכנית החד חוגית במחלקה למדעי המוח והקוגניציה עם חטיבה  במחלקה לאומנות ויצירה:

"התכוונתי ללמוד קוגניציה בכל מקרה, וקצת לפני תחילת השנה הודיעו שניתן לשלב חטיבות נוספות. בלי לחשוב פעמיים בחרתי באומנות ויצירה. תמיד רציתי להעמיק את הכישורים שלי באומנות, תמיד אהבתי ועסקתי באומנות ואף למדתי לקעקע.

במקביל, התחום של מדעי המוח מרתק בעיניי ובכוונתי להמשיך לתארים מתקדמים ולמחקר. אני בן אדם רב תחומי, שאוהב לדעת הרבה דברים וזה התואר האידיאלי בשבילי כי קוגניציה הוא תואר רב תחומי. אני אוהבת את הגיוון במערכת השעות ככה שבבוקר יש לי חדו"א ומיד אחרי זה קורס צבעי שמן. ביום אחר אני צריכה לנתח סריקות מוח ובערב ללמוד על ההיסטוריה של אומנות בודהיסטית ביפן. זה הופך את יום הלימודים למרענן ומעשיר. אני אפילו שוקלת איך לשלב בין שני התחומים בפרויקט הסופי שלי באומנות"​​​