$$News and Reports$$

02 אוג' 2021

​​התוכנית מיועדת לסטודנטים וסטודנטיות שלומדים בשנה ג' בכלכלה ובמדעי המחשב, בעלי זיקה לבורסה ולמסחר האלגוריתמי. הלימודים מקנים כלים פרקטיים וחדשניים מבוססי תוכנה לניהול מסחר בבורסה באורח מיטבי.

 

האם אלגוריתם יכול להביא לתשואות גבוהות יותר לעומת סוחר אנושי?  האם יש דרך לקנייה ומכירת מניות באופן שתביא לרווחים עקביים ובסיכון מינימלי? שאלות אלו עומדות בבסיסו של העולם הטכנולוגי-פיננסי, וכבר היום קרנות הגידור והנאמנות המוכרות משתמשות בכלים טכנולוגיים מבוססי אלגוריתמים לביצוע מסחר. באמצעות ביצוע ניסיון חיזוי אשר בבסיסו נתונים סטטיסטיים ומתמטיים, מנסות חברות המסחר להביא לשגרת מסחר אוטומטית המבוססת על נוסחאות פרי ידם של מתכנתים ומהנדסים.

פרופ' דני הנדלר, ראש המחלקה למדעי המחשב, מספר על התחום: ""בעוד שבעבר עמדו בבסיס האלגוריתמים בעיקר כלים מתחום הבקרה של תהליכים סטוכטיים (תהליכים אקראיים), בשנים האחרונות גדל השימוש בכלים ללמידת מכונות (Machine learning) ,בלמידת חיזוק (Reinforcement learning) ופותחו ספריות תוכנה המאפשרות להאיץ את הפיתוח של מערכות למסחר ממוחשב."



חדש בבן-גוריון: לימודי אלגוטריידינג

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מייחסת חשיבות להקניית כלים פרקטים שיתאימו לשוק העבודה הדינמי. לימודי אלגוטריידינג נועדו לתת זווית יישומית חשובה לסטודנטים מהמחלקות לכלכלה ומדעי המחשה.

דנה גביש, מנהלת מרכז היזמות האוניברסיטאי Yazamut360, מסבירה על החשיבות אימוץ פרקטיקות עבודה שמתאימות לשוק העבודה בתוכנית הלימודים האקדמית: "שילוב אורח לימודי מולטי דיסציפלינרי שכולל עבודות בצוותים על פרויקט, עם מוחות והתמחויות שונות, מקנה כלים אינטלקטואליים ופרקטיים כאחד עבור הסטודנטים ומכינה אותם לשוק עבודה באורח מיטבי. אנחנו רוצים לחשוף את הסטודנטים לדיסציפלינות שונות, לתת להם לעבוד ביחד ולפתור בעיות ישירות משוק העבודה".


התוכנית כוללת את המרכיבים הבאים:  

- קורס ייעודי באלגוטריידינג שיועבר על ידי פרופ' ניר וולקן​, מומחה בתחום, ושבו ילמדו הסטודנטים בשלב הראשון תכנים במימון התנהגותי ובמבנה שווקים פיננסיים, ויחשפו למכשירים פיננסיים מרכזיים להלכה ולמעשה, ובשלב השני יתמקדו במכשיר פיננסי ספציפי, חוזים עתידיים (futures) על אינדקסים של מניות וילמדו אלגוטרייד בהקשר של מכשיר זה

 - פרויקט מונחה שבו יעבדו הסטודנטים בזוגות (מדמ"ח-כלכלה) על פרויקט סיום בהנחיית מרצים משתי המחלקות ובליווי מרצה הקורס. הפרויקט יוצג בסוף השנה במסגרת מועדון המשקיעים של המחלקה לכלכלה. (3)

 - המתקבלים לתכנית ישלימו במהלך הסמסטר הראשון קורס במימון (לסטודנטים במדעי המחשב) וקורס בתכנות בפייתון (לסטודנטים בכלכלה)

- בנוסף, ישתתפו הסטודנטים בפעילויות מועדון ההשקעות של המחלקה לכלכלה.


ד"ר קרין ואן דר בק, מהמחלקה לכלכלה, מסכמת: "הכנסת תחום האלגוטריידינג לתכנית הלימודים האקדמית היא עוד נדבך בהצלחה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לשבור את המסגרות המיושנות, לצעוד עם הקידמה ולהציע תוכניות לימוד חדשניות. תוכניות הכוללות את חוד החנית המדעית בתחום ניתוח הנתונים הדיגיטלי תוך שילוב של התמחויות שונות ומשלימות ממדעי המחשב, כלכלה, יזמות, מתמטיקה וסטטיסטיקה."


למידע נוסף על התוכנית>>


blur-1853262_640.jpg