$$News and Reports$$

20 אוק' 2021

​​​

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה אתמול (יום שלישי, 19/10​) לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב להגיש בקשה לפתיחת מסלול לימודים לריפוי בעיסוק. 


האישור התקבל ​​על רקע מחסור של אנשי מקצוע בתחום בכלל ובדרום בפרט. מיעוט המטפלים בריפוי בעיסוק בדרום יצר מצוקה רבה בקרב הציבור שזקוק לשירות זה. בעקבות המצוקה, הוקמה קואליציה דרומית אשר פעלה ביחד עם משרדי הממשלה והמל"ג על מנת שאוניברסיטת בן-גוריון תקבל את האישור הנכסף. אל האוניברסיטה חברו עיריית באר-שבע, המרכז הרפואי-אוניברסיטאי סורוקה, שירותי בריאות כללית, בית החולים עדי נגב-נחלת ערן, ועמותות אזוריות ופעילים חברתיים.

מחקרים וניסיון העבר מראים שבוגרות ובוגרי הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב נוטים להישאר ולעבוד בדרום הארץ בשיעור גבוה יותר מאשר חבריהם אשר למדו במרכז הארץ. 

המחלקה לריפוי בעיסוק באוניברסיטה תקלוט 40 סטודנטים וסטודנטיות בכל שנה, מה שצפוי להביא לזמינות טובה יותר של שירותים אלו לציבור בכלל ולתושבי הדרום בפרט. 

המחלקה החדשה תפעל במסגרת בי"ס רקנאטי למקצועות הבריאות בקהילה והשדות הקליניים להתמחות הסטודנטיות והסטודנטים יכללו את כלל מרפאות הריפוי בעיסוק בדרום.​

ריפוי בעיסוק


נשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ: "המניע שלנו לפתיחת לימודי ריפוי בעיסוק באוניברסיטת בן-גוריון בנגב נובע הן מהבנת הצורך להכשרת דור של מרפאים בעיסוק שישרתו את אוכלוסיית הדרום והן מתוך ההבנה שריפוי בעיסוק הינו תחום אקדמי עם מחקר פורץ דרך בתחום הבריאות והשיקום. עדות לתמימות הדעים בנושא זה היא החבירה של כל השותפים למהלך. כעת עלינו לעמול ביחד ולוודא שהזדמנות זו תמומש לטובת כלל האוכלוסיה בנגב ובחברה הישראלית."

ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ': "אחרי מאמצים משותפים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שירותי בריאות כללית ועיריית ב"ש, לשמחתנו הרבה המועצה להשכלה גבוהה אישרה לאוניברסיטה להגיש בקשה ללימודי תואר ראשון בריפוי בעיסוק. כולנו מאוחדים ופועלים יחד במטרה לצמצם את המחסור הדרמטי איתו הנגב מתמודד מזה שנים רבות בתחום הריפוי בעיסוק. מדובר בבשורה חשובה שתגדיל בעתיד את מספר המרפאות והמרפאים בעיסוק בבאר שבע ובנגב."

דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, פרופ' אנג'ל פורגדור: "אנו מתגאים בכך שהפקולטה למקצועות הבריאות מלמדת את הסטודנטים לעסוק ברפואה ובמקצועות הבריאות עם הפנים למטופל ולקהילה בכלל. מאמצנו להביא לפתיחת תוכנית הלימודים בריפוי בעיסוק והנכונות שלנו לעשות הכל על מנת לפתוח את המחלקה החדשה מהר ככל שניתן, היא דוגמה לאותה מחויבות החברתית של הסגל ושל האוניברסיטה בכלל ושעל פיה אנו מחנכים דורות של בוגרים במקצועות הבריאות."

האישור שניתן הוא אישור עקרוני לקיום מסלול הלימודים באוניברסיטה ופתיחת המחלקה החדשה בפועל תתאפשר רק לאחר שהמל"ג תאשר את תוכנית הלימודים המפורטת. עם קבלת ההודעה של מל"ג אתמול, המשיכו ביתר שאת דיקן וסגל הפקולטה למדעי הבריאות בהשלמת כתיבת תוכנית הלימודים והותכנית התקציבית, מתוך כוונה להגיש אותה לאישור מוסדות הפקולטה והאוניברסיטה וכמובן המל"ג עוד השנה, בשאיפה לקלוט סטודנטיות.ים ללימודי ריפוי בעיסוק כבר בשנה"ל תשפ"ג.