$$News and Reports$$

19 ספט' 2022

​אוניברסיטה של החיים: לצד קורסי החובה שיש בכל מחלקה יש את הקורסים הכלליים של האוניברסיטה. רגע לפני תחילת ההרשמות לקורסים, הכנו לכם רשימה של כמה מהקורסים הכלליים המסקרנים ביותר.

 

פרינג' זה שפה: תיאטרון בדרך אחרת

צילום מסך מאתר תיאטרון הפרינג'

ב4 מילים: הולכים לראות הצגות תיאטרון.

בשני משפטים: לומדים על תיאטרון הפרינג' ומה מבדל אותו מהתיאטרון הרפרטוארי. במשך חמישה מפגשים שכולם מתקיימים בתיאטרון הפרינג' של באר שבע תשמעו הרצאה ולאחריה תצפו בהצגה.

למה שווה: כי הפעם האחרונה שרובכם ראיתם הצגה כנראה קראו לה לילה מטורף בפסטיגל. מציעים לכם קצת תרבות, לא שווה לקחת?

מספר קורס לרישום:  151.1.0099

 


סמים וחברה במזרח התיכון


מריחואנה וסיגריות מגולגלות

ב4 מילים: לא לומדים להכין סמים!

בשני משפטים: לימודים על הסחר והשימוש בסמים במזרח התיכון, בהתמקדות על הקנביס ממנו מופקים סמים אחרים. במקביל בוחנים (תיאורטית, כן?) חומרים משני תודעה אחרים כמו אופיום וקפה.

למה שווה: כדי שבפעם הבאה שתנסו לשכנע את דודה שושי בארוחת שישי למה חייבים לגליזציה בסמים קלים תגיעו עם טיעונים יותר משכנעים. מצד שני, היא יכולה להזדעזע מהתואר האקדמי שלכם.

מספר קורס לרישום: 124.1.0060



מין ומיניות בימי הביניים


אישה בתקופת הרנסנס

ב4 מילים: לתקן דימוי ממשחקי הכס.

בשני משפטים: לומדים מה היה היחס כלפי מיניות, מגדר וגוף האדם בימי הביניים ומה המדענים חשבו על גוף האדם ועל הבדלים פיזיולוגיים בין המינים.

למה שווה: רוב מה שאנחנו חושבים על מיניות בימי הביניים מבוסס על מה שראינו בסרטים ובסדרות על התקופה הזאת וכנראה שהרוב לא נכון ויש הרבה מעבר לחגורות צניעות.

מספר קורס לרישום: 127.1.0373


 

אוקראינה בלהבות: ההיסטוריה של אוקראינה ואתגריה
 

חיילי צעצוע על דגל אוקראינה

ב4 מילים: קרב הענקים: פוטין וזלנסקי

בשני משפטים: זו ההזדמנות ללמוד מה הן הסיבות שהובילו למלחמה הרוסית-אוקראינית הנוכחית. בקורס נעקוב אחרי התהוותה של האומה האוקראינית המודרנית, החל מהמאה ה-17 ועד ימינו אנו.

למה שווה: לצטט את נדב אייל לא תמיד מספיק.

מספר קורס לרישום: 127.1.0283​​



​מאלתרמן עד ברי סחרוף: גיבורי תרבות ישראליים

​ב4 מילים: באים להכיר יוצרים ישראלים.

בשני משפטים: מטרת הקורס היא לפרוש קשת רחבה ככל האפשר של יוצרים ויצירות מתחום הספרות, המוסיקה והקולנוע של מדינת ישראל. בקורס ייבחנו הדרכים שבהם התרבות הישראלית משקפת ובו בזמן מכוננת את המציאות הישראלית המורכבת, המשוסעת והדינמית.

למה שווה: לקבל הצצה איך הייתה נראית תכנית של גיא פינס אם הייתה משודרת בעשורים אחרים.

מספר קורס לרישום: 122.1.0786

 


קורס סינית למתחילים

ChineseLanguage.jpg

ב4 מילים: בואו ללמוד שפה חדשה.

בשני משפטים: מטרת הקורס היא ללמוד את יסודות השפה הסינית לקראת קריאת טקסטים לצד פיתוח יכולות התקשורת בע"פ בשפה. הקורס מדגיש את לימוד דקדוק השפה הסינית המודרנית וכתיבת הסימנים הסינים באמצעות תרגילי תרגום, קטעי קריאה, תרגול שיחה, הרחבת אוצר המילים ותבניות דקדוקיות.

למה שווה: כולם מפחידים אותנו שארה"ב בירידה, סין בעלייה ורק ליתר ביטחון כדאי לדעת איך להגיד בוקר טוב, תודה ולהתראות בשפה של המנצחים הפוטנציאליים.

מספר קורס לרישום: 152.1.1251​​​​​