$$News and Reports$$

15 ספט' 2020

​על רקע הזינוק בנרשמים, אלפי סטודנטים חדשים השתתפו בימי היכרות ואוריינטציה לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית. עשרות סטודנטים חדשים השתתפו גם ביוזמה הייחודית של סיורי היכרות והכוון בקמפוס האוניברסיטה

 

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, יותר מ-4,000 סטודנטים חדשים שיתחילו לראשונה את לימודיהם לתואר ראשון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב השתתפו השבוע בימי האוריינטציה המיוחדים שהתקיימו באופן מקוון. עשרות סטודנטים נוספים שנרשמו לכך מראש השתתפו גם בסיורי היכרות פיסיים בקמפוס בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

 סטודנטים חדשים בסיורי היכרות והכוון

 סטודנטים חדשים בסיורי היכרות והכוון בקמפוס


במסגרת ימי האוריינטציה שהובילה האוניברסיטה בשיתוף כל היחידות האקדמיות, דיקנאט הסטודנטים, מרכז הקריירה והאגודה הסטודנטיאלית, ערכו המחלקות השונות מפגשים מקוונים למתקבלים החדשים במהלכם ניתן היה להכיר את המרצים, לפגוש את שאר הסטודנטים חבריהם למחזור באותה מחלקה, להכיר את צוות המחלקה ולשוחח עם סטודנטים ותיקים או עם החונכים של הסטודנטים החדשים. כמו כן, הוצגה תוכנית הלימודים וניתן הסבר מפורט על הרישום לקורסים. 

בהתאם לרוח התקופה צוידו המשתתפים בטיפים ללמידה מקוונת ובהסברים כיצד להגיש בקשה למענק סיוע כלכלי, כמו גם במפגשים חיים של דיקנאט הסטודנטים, מרכז יזמות 360 והוצגו בפניהם עוד כלים שיסייעו להתחיל את הלימודים כראוי. 

במקביל, ביוזמה משותפת עם האגודה הסטודנטיאלית ועיריית באר-שבע, אירחה האוניברסיטה בקמפוס עשרות סטודנטים לעתיד (בכפוף לתקנות הקורונה, בקפסולות ובהתאם לכללי התו הסגול) לסיור בן 90 דקות שחשף בפניהם את כל מה שצריך לדעת לקראת שנה א'-מידע ונקודות ציון שחשוב להכיר בקמפוס, וגם הזדמנות לפגוש את החברים לספסל הלימודים.  מסלול הסיור עבר בין היתר בבית הסטודנט, ספריית ארן, פארק ההיי-טק האוניברסיטאי גב-ים ומרכז הספורט. הסיור כלל  עבר גם בפארק הסופרים בעיר וסיורי הערב כללו ביקור בעיר העתיקה. 

עבור הסטודנטים שלא יכלו להגיע לסיור הופק סרטון סיור וירטואלי בקמפוס:


עוד בחודש יוני פרסמה הנהלת האוניברסיטה את מתווה הלימודים המתוכנן לשנה האקדמית הקרבה המשלב הוראה פרונטלית, והבהירה כי אוניברסיטת בן-גוריון מוצאת חשיבות יתרה בהשקעת משאבים שיאפשרו חזרה של הסטודנטים לעיר באר שבע ולקמפוס, תוך הקפדה על הנהלים.  

שגיא לנגר, סמנכ"ל השיווק, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "דווקא בתקופת הקורונה המאופיינת באי וודאות גבוהה, הייתה חשיבות רבה יותר לקיים את ימי האוריינטציה בשילוב עם סיורים בקמפוס לסטודנטים החדשים כך שיוכלו להכיר את האוניברסיטה 'דרך הרגליים'. הביקוש לסיורים הוא אדיר ואנחנו מודים לאגודה הסטודנטיאלית ועיריית באר שבע על שיתוף הפעולה שאיפשר את המיזם. לצערנו, אנו מוגבלים על ידי  תקנות הקורונה מבחינת מספר המשתתפים בסיורים ולכן נאלצנו לסגור את ההרשמה. בהמשך השנה מתוכננים סיורים נוספים באופן שוטף".