$$News and Reports$$

22 נוב' 2020

​סטודנטים ישתתפו בתוכנית מעשית למסחר באמזון מטעם מרכז היזמות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בשיתוף עם בנק הפועלים. מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בעולם בה מוסד אקדמי יכשיר סטודנטים במקביל ללימודי התואר להקים חנות מקוונת גלובלית תוך ליווי צמוד של יזמים מצליחים.


E-Commerce360


מרכז היזמות 360 של אוניברסיטת בן-גוריון פתח השבוע את הקורס הראשון מסוגו ללימודי מסחר מקוון, E-Commerce360. לקורס יתקבלו 15 סטודנטים לאחר מיונים קפדניים, עם עדיפות לסטודנטים המגיעים מתארי מדעי הרוח, החברה וניהול. כאמור, מדובר בקורס אקדמי שיתקיים בהיקף של 12 מפגשים המתפרסים על חצי שנה ומיועד לסטודנטים וסטודנטיות עם דרייב יזמי ורצון להצליח בתחום המכירות המקוונות.

המחשבה שבבסיס התוכנית מהווה תקדים ברמה הבינלאומית – אין כיום הכשרה אקדמית שמובילה סטודנטים יד ביד להקמת חנות באמזון. "מרכז יזמות 360 לקח על עצמו את משימת ההכשרה המעשית של הסטודנטים לעולם העבודה של המחר. דרך תוכנית האי-קומרס החדשה, לצד הלימודים האקדמיים, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מעניקה היום כישורי יזמות עסקית ואופק תעסוקתי לסטודנטים המעוניינים ביזמות", מציין יו"ר מרכז היזמות, פרופ' כרמל סופר.

מפגש הפתיחה של התוכנית נערך במעמד רנדי צוקרברג, מייסדת ומנכ"לית חברת צוקרברג מדיה. היא יזמית, סופרת רבי מכר, משקיעה עטורת פרסים ועובדת לשעבר בפייסבוק בו יצרה את פייסבוק לייב. באמצעות צוקרברג מדיה, רנדי מנהלת את קרן Surround Ventures המוקדש לחיבור ישראלים לשוק החדשנות העולמי. לדברי צוקרברג: "בדומה לעמק הסיליקון, ישראל היא מקור ייחודי לחדשנות טכנולוגית. רתימת החדשנות הישראלית תהיה המפתח לעיצוב כל המסחר האלקטרוני בקנה מידה עולמי".

Surround Ventures היא קרן הון סיכון המשקיעה בסטארט-אפים טכנולוגיים בשלב מוקדם בתחומי המדיה, הבידור, הספורט והמסחר האלקטרוני, עם משרדים בניו יורק, לוס אנג'לס ותל אביב. שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה לקרן החל עם השקת מאיץ המסחר האלקטרוני הראשון בישראל אשר עוקב אחר מגמות דומות בשוק.

 רנדי צוקרברג, מייסדת ומנכ"לית חברת צוקרברג מדיה במפגש הפתיחה של התוכנית E-Commerce360​
  רנדי צוקרברג, מייסדת ומנכ"לית חברת צוקרברג מדיה, במפגש הפתיחה של התוכנית E-Commerce360​


כיום, רק עשירית מהאנשים שפותחים חנות באמזון מצליחים. באוניברסיטת בן-גוריון בנגב שואפים כי הסטודנטים יהיו חלק מהעשירון העליון שמצליח בתחום. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים פיתוח מוצר, ניהול משא ומתן עם ספקים, לוגיסטיקה בינלאומית, בקרת איכות, קופירייטינג, פרסום ושיווק, SEO, שרות לקוחות, ניהול תזרים, ניהול מלאי ושרשרת אספקה, מיסוי ופיננסיים, קניין רוחני, דין ומשפט ועוד. במקביל למפגשי התוכנית, יידרשו הסטודנטים עצמאית בלימוד התוכן והיישום הפרקטי על מנת להצליח.
      
"רצינו לתת דווקא יתרון לסטודנטים שלא מגיעים עם רקע טכנולוגי וזקוקים לליווי שלנו. המיונים לתוכנית מאוד קפדניים – הם כוללים שאלות עומק, מבחן ושאלון אישיותי כדי לבחור את הסטודנטים המתאימים ביותר. התוכנית הזו לא מתאימה לכל אחד, היא מאוד תובענית. רק מי שיש לו מוטיבציה מאוד גבוהה יצליח בה", מספר אור סנטו, יזם ומנהל התוכנית.  
 
בנק הפועלים תומך בתוכנית זו כחלק מתמיכתו העסקית והחברתית בעולם התעסוקה וקידום שוויון הזדמנויות תעסוקתי וחברתי בפריפריה. בתחום השכלה הגבוהה בלבד תמך הפועלים במאות סטודנטים והעניק מלגות לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה. הבנק  מלווה ומעניק תמיכה כספית מלאה לתוכנית ובמהלך הקורס הסטודנטים יקבלו כלים פיננסים שיסייעו להם בתחילת דרכם כיזמים.

נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "אנו גאים בחיבור לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ביחד אנו מקדמים את מרכז היזמות 360 ואת היזמים הצעירים שלו, בימים אלה של משבר תעסוקה עמוק תוכנית זו היא חלק ממערך שלם התומך בדורשי עבודה ובסטודנטים שישתלבו בהצלחה בתעסוקה. התוכנית החדשנית מחוברת לחזון הבנק בחיבור בין אנשים וחדשנות טכנולוגית. אנו מאמינים ביזמים הצעירים שיקימו עסקים מניבים וייצרו אימפקט עסקי וחברתי בבירת הנגב תוך קיום  מסחר במקומות שונים בעולם ואני מאחלת להם הצלחה רבה".  

התוכנית תימשך כחצי שנה במהלכה יפתחו הסטודנטים בעצמם חנות באמזון. הסטודנטים יילמדו לנהל משא ומתן מול הספקים השונים, ייבאו סחורות ויילמדו לשווק ולמכור אותם אונליין. לאורך כל התוכנית הסטודנטים יקבלו תמיכה והכוונה. "אני והמנטורים בתוכנית מאוד מחוברים לדרום ואנחנו רוצים לעודד את המשקיעים הצעירים להמשיך ולפתח את העיר ולהשתקע פה", מספר סנטו.