$$News and Reports$$

04 נוב' 2015
  

במסגרת שבוע הרובוטיקה האירופאי, יוזמת "ABC רובוטיקה" באוניברסיטת בן-גוריון בנגב משתפת פעולה עם פארק קרסו למדע אשר יארח יריד רובוטיקה וחדשנות ראשון מסוגו בישראל. ​

היריד, שיתקיים ביום חמישי, 26/11/15, יכלול הצגת רובוטים, הדגמות והפעלות לצד הרצאות מפי מומחים מהאוניברסיטה:

10:00-11:00 - "כיצד אנשים ורובוטים זזים ואיך זה יכול לעזור לחולים?" – הרצאה לתלמידי מערכת החינוך בבאר שבע

ד"ר אילנה ניסקי - המחלקה להנדסה ביורפואית, הפקולטה להנדסה

מה יותר מסובך - להחליט איזה מהלך לבצע במשחק שח, או להזיז את הכלי? מי יותר מוצלח - רובוטים או אנשים? בהרצאה נדבר על רובוטים ואנשים ונבחן מה דומה ומה שונה ביניהם מבחינת בקרת התנועה שלהם. ביחד נחשוב כיצד ניתן ללמוד מהאופן בו זזים אנשים כדי לבנות רובוטים חכמים יותר לשימושים רפואיים, כולל ניתוחים רובוטיים ושיקום רובוטי​.

ד"ר אילנה ניסקי היא מרצה בכירה במחלקה להנדסה ביורפואית והקימה את המעבדה לרובוטיקה ביורפואית. במחקרה היא משלבת באופן ייחודי את תחומי מדעי המוח, הרובוטיקה, ותורת הבקרה על מנת לפתח מערכות רובוטיות לניתוחים ושימושים רפואיים אחרים, על מנת לחקור כיצד המוח שולט על תנועות הידיים, ובסופו של דבר כדי לעזור לחולים.

17:00-18:00 - "משחקים עם רובוטים בשיקום" – הרצאה פתוחה לקהל הרחב

ד"ר שלי לוי-צדק - המחלקה לפיזיותרפיה, הפקולטה למדעי הבריאות, ויוזמת התוכנית "ABC רובוטיקה"

מקצועות בריאות שונים החלו לשלב רובוטים בטיפול בחולים על מנת להקל על החולים את ההליכים הרפואיים ולהקל על הצוות הרפואי. בהרצאה, נבחן כיצד נעשה שימוש בגישת ה"מישחוק" (gamification) - כלומר, שילוב של גישה משחקית בפעולות הרובוט - על מנת לשלב רובוטים (דמויי-אנוש ושאינם דמויי-אנוש) בסוגים שונים של תרפיה ומקצועות הבריאות (למשל, על מנת להקל על ילדים את הפרוצדורה הכואבת של מתן דם לבדיקה). 

​ד"ר שלי לוי-צדק היא ראש המעבדה לחקר קוגניציה, זקנה ושיקום במחלקה לפיזיותרפיה וחברה במרכז זלוטובסקי לחקר המוח ובתוכנית "ABC רובוטיקה". במעבדתה, היא וצוות הסטודנטים חוקרים כיצד יכולות התנועה האנושית משתנות עם הגיל ועם מחלות שונות, וכן כיצד ניתן לשלב רובוטיקה בתרפיה, על מנת לשפר תהליכי שיקום.

18:00-19:00  – "תוכנה לרובוטים חכמים: איך נסביר לרובוט שלנו מה אנחנו רוצים שיעשה?" – הרצאה פתוחה לקהל הרחב

ד"ר גרא וייס - המחלקה למדעי המחשב, הפקולטה למדעי הטבע, ותוכנית "ABC רובוטיקה"

ההרצאה תציג דרכים חדשות המפותחות באקדמיה כדי לאפשר למהנדסים ולמשתמשים להגדיר באופן יעיל מה הם רוצים שהרובוט יעשה וכיצד החוקרים חותרים לעתיד שבו נוכל לתת לרובוט הוראות כמו שאנחנו נותנים לבן אדם, ברמת פירוט שתאפשר לו לאלתר בזמן ביצוע הפקודות כדי להתאים אותן למציאות שלא הייתה לגמרי ידועה לנו כשניתנו ההוראות.

ד"ר גרא וייס הוא חוקר ומרצה במחלקה למדעי המחשב. תחומי העניין שלו כוללים הנדסת תוכנה, שיטות לאימות פורמאלי, תורת הבקרה ורובוטיקה.

למידע נוסף על יריד הרובוטיקה והחדשנות לחצו כאן >>

שבוע הרובוטיקה.jpg