רשימת סדנאות העשרה (וובינרים) :

1. התמודדות עם עומס קוגניטיבי במדעי הטבע , הנדסה ומדעים מדוייקים-
יום ראשון, 6.4.25, בשעה 10:00
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים.ות.
***סדנא ייעודית למדעי הטבע והנדסה*** 
מנחה: ד"ר ענבל צרפתי-ברעד, מובילת חדשנות בהוראה ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה.
"החומר מבולגן ולא מובן", "קשה לעקוב אחרי מה שקורה", "המתרגל רץ על החומר בלי שנבין"...
במקרים רבים יש תחושה שאין התאמה בין התפיסה שלנו של מהלך השיעור לתגובות מתקבלות מהסטודנטים והסטודנטיות. מדוע זה קורה? באיזה אופן אנחנו יכולים לעזור לסטודנטים להבין? וכיצד ניתן לבנות שיעור יעיל יותר בתחומי המדעים המדוייקים, הטבע וההנדסה?

בסדנה זאת נדבר על העומס הקוגניטיבי שנוצר אצל הלומד או הלומדת וכיצד ניתן לנהל אותו כך שיתאפשר תהליך הוראה ולמידה אפקטיבי יותר. נדון באתגר של פיתוח הבנה במסגרת הרצאה פרונטלית, ננתח דוגמאות מצולמות של שיעורים שנלמדו בתחומים אלה בקמפוס ונדון בפעולות שיכולות לתמוך בקליטת המידע והבנתו בשיעור מסוג זה. 

רישום יתבצע במועד מאוחר יותר

2​. מדעי המוטיבציה
סדנא א-סינכרונית, (כוללת צפייה בסדנה של כשעה ולאחר מכן הגשת עבודה המתבססת על הסדנא)
מנחה: עידו צדוק, יועץ למידה בכיר ושותף בחברת מתודיקה.

-  מה נמצא בבסיס ההנעה שלנו ללמידה? הכרות עם סוגי מוטיבציות ללמידה
-  מה מסייע לנו ללמוד מבחינה קוגנטיבית ומה יקשה עלינו בלמידה?
-  מה עושים כשהמוטיבציה נגמרת? על הקשר שבין מוטיבציה ובין מידת ההשקעה והמאמץ בלמידה
-  איך מתמודדים עם דחיינות?
-  מה ההבדל בין מוטיבציה חיצונית ומוטיבציה פנימית בלמידה?
-  כיצד ניתן להגדיל את המוטיבציה הפנימית של לומדים?​​

רישום יתבצע במועד מאוחר יותר