​​​​​היחידה לפיתוח אקדמי וקידום ההוראה מזמינה אתכם לסדנת היכרות עם שיטת VTS - Visual Thinking Strategies.

שיטת VTS הינה כלי הוראה המבוסס על דיון קבוצתי והתבוננות משותפת בתוכן חזותי, במטרה לפתח בקרב הסטודנטים כישורי למידה וחקר, ומיומנויות חשיבה ביקורתית.

שיטת VTS יכולה לסייע לחברי סגל המבקשים לקדם חשיבה משותפת של הסטודנטים ולמידה דרך אינטראקציה.

במהלך דיון VTS המנחה מצמיח ידע חדש בקרב הסטודנטים תוך הארת תהליכי החשיבה האישים והקבוצתיים, פרשנויות מגוונות והצפת שאלות נוספות על הנושא הנלמד. 

vtsPic.jpg

שיטת VTS פותחה בארה״ב לפני כ-30 שנה מתוך שיתוף פעולה של חוקרים מאוניברסיטת הארוורד (Harvard University) והמוזיאון לאמנות מודרנית (MOMA) בניו-יורק. השיטה צמחה מתוך עיסוק בהתבוננות ביצירות אמנות, אולם כיום היא מיושמת בארץ ובעולם בתחומים שונים ומגוונים, כגון הוראה אקדמית במדעי הטבע, רוח וחברה, מחקר אקדמי ומודיעיני, אבחון רפואי, ניהול, ניתוח אסטרטגי ועוד.  
בסדנה נכיר את שיטת VTS והרקע התיאורטי שהביא לפיתוחה, נדון בהבדלים שבין הוראה באמצעות דיון לבין העברת ידע באמצעות הרצאה, וכן נשתתף בדיון VTS על יצירות אומנות.

בנוסף, יוצגו דוגמאות לחומרים אפשריים לדיון, כגון גרפים, טבלאות נתונים, מפות, תצלומי
רנטגן ונאומים מדיניים.

עם סיום הסדנה יוכלו המשתתפים לנסות וליישם כלים שימושיים מתוך שיטת VTS בקורסים אותם הם מלמדים. 

הסדנה התקיימה ביום רביעי 8.8.18 בהנחייתה של גב' רפאלה צרפתי, מנחת VTS בכירה, מהמחלקה לאומנויות באב"ג, בעלת תואר שני בתולדות האומנות ותואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת תל-אביב.


​​​