​​​​​​​​​​תרגול פרונטלי - מספר קורס  970-5-0002

שלושה מפגשי הכשרה 
א. מפגש לימוד (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של משימת התרגול בכיתה ומחוצה לה. 
  • ב. מפגש התנסות (שעתיים וחצי, בקבוצות קטנות) שיוקדש להתנסות בהוראה ומשוב לכל משתתף.
  • ג. הרצאת העשרה (שעה וחצי) בזום או הגשת מטלה.​ (* ראו פירוט בתחתית העמוד)
  • הרישום לקורסים יתבצע במהלך תקופת הרישום הרגילה לקורסים.

    שימו לב, חלה חובת נוכחות מלאה בכל המפגשים ולא ניתן יהיה לעבור בין הק​בוצות

    תרגול פרונטלי
    קבוצה מס. 1
    קבוצה מס. 2
    קבוצה מס. 3
    קבוצה מס. 4
    קבוצה מס. 5
    קבוצה מס. 6
    מפגש ראשון
    29.10.2023
    9-13
    אולם אורן
    29.10.2023
    13-17
    אולם אורן
    29.10.2023
    13-17
    אולם ברקן
    2.11.2023
    9-13
    אולם אורן
    1.11.2023
    9-13
    אולם ברקן
    1.11.2023
    13-17
    אולם ברקן
    ​מפגש מס' 2- 
    יש להרשם לקבוצת התנסות אחת 
    מבין הקבוצות

    11- ​
    5.11.2023

    11:30-14
    אולם אורן
    21- ​
    5.11.2023

    14:30-17
    אולם אורן
    31- ​
    5.11.2023

    11:30-14
    אולם ברקן
    41- ​
    8.11.2023

    8:30-11
    אולם אורן
    51- ​
    5.11.2023

    8:30-11
    חדר 504
    בנין הספריה
    61- ​
    5.11.2023

    11:30-14
    חדר 504
    בנין הספריה


    ​12-
    6.11.2023

    11:30-14
    אולם אורן
    22-
    6.11.2023

    8:30-11
    אולם אורן
    32- ​
    5.11.2023

    14:30-17
    אולם ברקן
    42- ​
    8.11.2023

    11:30-14
    אולם אורן
    52- ​
    8.11.2023

    11:30-14
    אולם ברקן
    62- ​
    5.11.2023

    14:30-17
    חדר 504
    בנין הספריה


    ​13-
    6.11.2023

    14:30-17
    אולם אורן
    23- 14.11.2023
    11:30-14
    אולם אורן
    33- ​
    7.11.2023

    11:30-14
    אולם ברקן
    43- ​
    8.11.2023

    14:30-17
    אולם אורן
    53- ​
    8.11.2023

    14:30-17
    אולם ברקן
    63- ​
    6.11.2023

    11:30-14
    אולם ברקן
    ​14-
    14.11.23

    14:30-17
    אולם אורן
    24- 15.11.2023
    11:30-14
    אולם אורן
    34- ​
    7.11.2023

    14:30-17
    אולם ברקן
    44- ​
    9.11.2023

    8:30-11
    אולם אורן
    54- ​
    12.11.2023

    11:30-14
    אולם ברקן
    64- ​
    6.11.2023

    14:30-17
    אולם ברקן
    ​15-
    15.11.23

    8:30-11
    אולם אורן
    25- 15.11.2023
    14:30-17
    אולם אורן​​
    35- ​
    12.11.2023

    11:30-14
    אולם אורן
    45- ​
    9.11.2023

    11:30-14
    אולם אורן
    55- ​
    12.11.2023

    14:30-17
    אולם ברקן
    65- ​
    12.11.2023

    8:30-11
    אולם ברקן

    ​16-
    9.11.2023

    9:30-12
    אולם ברקן

    ​17- 12.11.2023
    9-11:30
    אולם אורן
    ​18- 15.11.2023
    11:30-14
    אולם ברקן


אולם אורן – בניין 26 בקומת הקרקע, הכניסה מול הדשא של הקרנף.
אולם ברקן – בחלק האחורי של בית הסטודנט. ליד הכניסה הצמודה לכפיות החלבי.
אולם רותם/אשל/דקל – קומה 2 מעל כפיות החלבי.
חדר 504 – בספריה, קומה חמישית, במעלית לפנות ימינה.
בניין חוסידמן (25) – צמוד לרחבת הטקסים ולשער הכניסה לאוניברסיטה.

בכל שאלה אפשר לפנות ליחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה teaching-center@bgu.ac.il

  • *הרישום להרצאות העשרה/להגשת מטלה יתקיים בתום תקופת השינויים, לכל מי שנרשם לקורסים
    (יישלח מייל נפרד בנושא).


רשימת סדנאות העשרה (וובינרים) עבור סדנת הוראה למתרגלים פרונטלים מספר קורס  970-5-0002:​


1. Talk to me like I'm 5YO
19.11.2023, בין השעות 9:30- 11:00

> להרשמה
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים
מנחה: ד"ר מעיין הראל

2. התמודדות עם עומס קוגניטיבי במדעי הטבע , הנדסה ומדעים מדוייקים
19.11.2023, בין השעות 12:00-13:30
> להרשמה
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים
***סדנא ייעודית למדעי הטבע והנדסה*** 
מנחה: ד"ר ענבל צרפתי-ברעד, מובילת חדשנות בהוראה ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה​

"החומר מבולגן ולא מובן", "קשה לעקוב אחרי מה שקורה", "המתרגל רץ על החומר בלי שנבין"...
במקרים רבים יש תחושה שאין התאמה בין התפיסה שלנו של מהלך השיעור לתגובות מתקבלות מהסטודנטים והסטודנטיות. מדוע זה קורה? באיזה אופן אנחנו יכולים לעזור לסטודנטים להבין? וכיצד ניתן לבנות שיעור יעיל יותר בתחומי המדעים המדוייקים, הטבע וההנדסה?

בסדנה זאת נדבר על העומס הקוגניטיבי שנוצר אצל הלומד או הלומדת וכיצד ניתן לנהל אותו כך שיתאפשר תהליך הוראה ולמידה אפקטיבי יותר. נדון באתגר של פיתוח הבנה במסגרת הרצאה פרונטלית, ננתח דוגמאות מצולמות של שיעורים שנלמדו בתחומים אלה בקמפוס ונדון בפעולות שיכולות לתמוך בקליטת המידע והבנתו בשיעור מסוג זה. 

3. בניית מצגות בפאואר פוינט- 
20.11.2023, בין השעות 13:30-15:00
להרשמה
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים​
מנחה: ד"ר ענבל צרפתי-ברעד, מובילת חדשנות בהוראה ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה​

4. מודל למתרגלים​.ות
21.11.2023, בין השעות 10:00-11:30
> להרשמה
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים.ות
מנחה: ד"ר יעל לין, אחראית פדגוגיה דיגיטלית ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה​

5. הוראה דינמית
22.11.2023, בין השעות 11:00-12:00
> להרשמה
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים.ות
מרצה:  שגיא פלנדלר​, רכז שילוב הוראה אקדמית באנגלית

הוובינר יעסוק בטכניקות להוראה דינאמית וניהול כיתה בדגש על תפקיד המתרגל ביצירת אווירת למידה פתוחה, אקטיבית ומעצימה. המשתתפים ילמדו:

  • לשאול שאלות ו/או לעלות סוגיות המזמינות השתתפות

  • להעניק לסטודנטים תחושת תרומה ושייכות לכיתה

  • לתת משובים בונים ורלוונטיים

  • לנתב ולנטר את תשומת לב הסטודנטים

הוובינר מבוסס על ניסיוני מזה יותר מעשור בהוראה ובהכשרת מורים במסגרות שונות, ומשלב לקחים הן מן האקדמיה והן מחוץ לה, בשילוב תובנות רלוונטיות ממדע הלמידה.  ​

​6. מדעי המוטיבציה
סדנא א-סינכרונית, (כוללת צפייה בסדנה של כשעה ולאחר מכן הגשת עבודה המתבססת על הסדנא)

מנחה: עידו צדוק, יועץ למידה בכיר ושותף בחברת מתודיקה

-  מה נמצא בבסיס ההנעה שלנו ללמידה? הכרות עם סוגי מוטיבציות ללמידה
-  מה מסייע לנו ללמוד מבחינה קוגנטיבית ומה יקשה עלינו בלמידה?
-  מה עושים כשהמוטיבציה נגמרת? על הקשר שבין מוטיבציה ובין מידת ההשקעה והמאמץ בלמידה
-  איך מתמודדים עם דחיינות?
-  מה ההבדל בין מוטיבציה חיצונית ומוטיבציה פנימית בלמידה?
-  כיצד ניתן להגדיל את המוטיבציה הפנימית של לומדים?​