​​

איך מייצרים אינטראקציה בכיתות גדולות?

ממה כדאי להימנע?

מה מייחד מצגות המותאמות לכיתות גדולות וכיצד לבנות אותן?

מהם הכלים לניהול ולוויסות התנהגות בכיתות כאלו?


הסדנה התקיימה בתשע"ח ותשע"ט ונשתדל לקיימה שוב במהלך תש"פ.

את הסדנה הנחתה ד"ר מיכל שודל, מרצה בחוג למדעי ההתנהגות, מהיחידה להוראה ולמידה באוניברסיטה העברית. 

היחידה לפיתוח​ אקדמי וקידום ההוראה והמרכז לאיכות ההוראה מזמינים אתכם, חברי הסגל הבכיר ומרצים מן החוץ העוסקים בהוראה בכיתות גדולות להשתתף בסדנה ייחודית בנושא. בהמלצת המרצה או המחלקה, תתאפשר השתתפותם גם של מתרגלים המלמדים בכיתות גדולות. 

תכני המפגש:
הוראה בכיתה גדולה היא משימה מאתגרת בכמה מובנים. בכיתות גדולות האפשרות לקשר אישי בין המרצה לסטודנט פחותה, אפשרויות ההפעלה פוחתות, והאנונימיות מקלה על התנהגויות כגון עזיבה מנטלית, לחשושים ועיסוקים אחרים. התחזית היא כי נראה בעתיד יותר ויותר כיתות גדולות ולכן מרצים רבים יאלצו לשכלל את מיומנות העבודה שלהם עם כיתות גדולות. האמצעים השונים להוראה בכיתות גדולות מכוונים להשיג שלוש מטרות מרכזיות: לייצר אינטראקציה, לשמור על ריכוז וליצור קשר רגשי (היכרות, אמון), למרות גודל הכיתה. בסדנה נלמד כיצד להשתמש באמצעים אלה, נחווה את השפעתם ונתאמן בהפעלה שלהם.

במהלך הסדנה:
  • • המשתתפים ילמדו כיצד לייצר אינטראקציה בכיתות ענק, בין המשתתפים לבין עצמם ובין המשתתפים לבין המרצה, ומאיזה סוג של אינטראקציה כדאי להימנע בכיתות ענק. 
  •  המשתתפים יידעו לבנות מצגות המותאמות לכיתות גדולות (מצגות כאלה ישרתו אותם גם בכיתות בינוניות וקטנות אך הן מיועדות בעיקר כדי לסייע לסטודנטים לשמור על הריכוז בכיתות ענק). 
  • • המשתתפים יקבלו מספר רעיונות כיצד לווסת רגשות של סטודנטים בכיתות ענק. 

הסדנה מבוססת על התנסות חוויתית בלימודים בכיתה גדולה. הסדנה תתנהל כשיעור שנוכחים בו מאות משתתפים, וכל הטכניקות שיודגמו יהיו כאלה שמקובלות בעבודה בכיתות גדולות. הסדנה מיועדת למרצים מכל תחומי הדעת.