היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה, כחלק ממטרותיה, מבקשת לעודד חברי הסגל לשפר את תהליכי הלימוד בכיתה במטרה לקדם את הידע והכישורים של הסטודנטים ולהגביר את השתתפותם המשמעותית של הסטודנטים בשיעורים ובהרצאות.

הועדה לבחירת מרצה חדשן/ית, בה שותפים צוות מהיחידה, נציגת ועדת ההיגוי של היחידה ונציגות האגודה הסטודנטיאלית, בוחרת כל שנה את המרצים החדשנים.

זוכת פרס מרצה חדשנית לשנת תש"פ

ד"ר אודיה כהן, המחלקה לסיעוד, בית הספר למקצועות הסיעוד ע"ש רקאנטי, הפקולטה למדעי הבריאות.  

ד"ר אודיה כהן יזמה פרוייקט שבמהלכו פותחו והוכנו לומדות דיגיטליות מבוססות פלטפורמת Storyline 
בקורס "אתיקה בסיעוד".
הועדה התרשמה מאפשרויות יישום הפרוייקט לסמסטרים הבאים של הקורס, מספר הסטודנטים הגדול בקורס וחוות דעת טובה של הסטודנטים הן במשוב על הפרוייקט והן בסקר שביעות רצון מההוראה.

להלן הפרוייקט:​

שילוב לומדות דיגיטליות בקורס "אתיקה בסיעוד"​

אתיקה בתחומים טיפוליים מעוררת שאלות מעשיות רבות והיא חלק בלתי נפרד מהמקצועיות של אנשים העוסקים במקצועות הבריאות. בקורס זה ביקשה ד"ר אודיה כהן לחזק את המימדים היישומיים בלמידה של הנושא. לצורך כך הציעה לפתח לומדות דיגיטליות מבוססות על פלטפורמת Stroyline שמאפשרת לבנות לומדות. בתמיכת היחידה, אודיה וצוותה יצרו מבנה משולב של שיעורים שחלקם מבוססים על למידה דיגיטלית באמצעות לומדות וחלקה במפגשים פרונטליים שאפשרו להעמיק את הידע של הסטודנטים ואת השילוב בין ההיבטים המעשיים שבהם התנסו הסטודנטים בלומדות ובהיבטים התיאורטיים בתחום. אודיה פיתחה שבע לומדות בסוגיות אתיות מעשיות שונות תוך התאמה לתקופה המאתגרת של התמודדות עם מגפת הקורונה, בין היתר באמצעות דיון בסוגיות הקשורות בטיפול במגיפות ועל הקוד האתי של טיפול רפואי של אחים ואחיות. המהלך אפשר לאודיה לנהל את הקורס בגמישות שהיתה נחוצה בתקופה זאת. שינוי כזה דרש השקעה גדולה של זמן בתהליך הפיתוח, אך התרומה שלה ללמידה של הסטודנטים וליצירת תהליך לימודי משמעותי עבורם היו גדולים, ואודיה מתכננת לשלב את האמצעים האלה גם בקורסים אחרים שהיא מלמדת בפקולטה לבריאות.

"במהלך ביצוע הלו​מדות, ועל מנת להביא לסטודנטים מידע מגוון ואיכותי, קיימתי עם פרופ' שמעון גליק מספר שיחות שהוקלטו באולפן האוניברסיטה בתיאום עם מר עופר ברעם ומר מיכאל קליטן" מתארת אודיה כהן, "אני מודה להם מאוד שאפשרו את הקלטת השיחות האלה, זו הייתה חוויה יוצאת דופן שאפשרה לנו לשלב בלומדות קטעים מרתקים מהשיחות בהן הסביר מושגים אתיים מורכבים באופן פשוט והגיוני- והסטודנטים זכו לשמוע אותו בנושאים רלוונטיים... משיחות אישיות שקיימתי במהלך הסמסטר עם הסטודנטים, למדנו ביחד מה מתאים יותר ומה מתאים פחות להעשרה של חוויית הלמידה, ובסה"כ הסטודנטים דיווחו על רמת שביעות רצון גבוהה מהקורס" סיכמה אודיה כהן, אני מקווה שזו רק ההתחלה, ונמשיך להתקדם בכך בשנים הבאות

דוגמא ללומדה שהוכנה במסגרת הפרויקט על הקוד האתי של האחיות והאחים בישראל.​


תעודת הוקרה כמרצה חדשנית לשנת תש"פ-

ד"ר סימון מורן סובל, המחלקה לניהול 

ד"ר סימון מורן סובל יזמה פרוייקט בו שונה מבנה הקורס מלמידה תיאורטית ללמידה שמתבססת על סימולציות, בקורס "משא ומתן".
הועדה התרשמה מהשינוי שהתחולל בקורס שאיפשר לסטודנטים לפתח ידע יישומי חזק לצד ידע תיאורטי עדכני ומחוות הדעת הטובה של הסטודנטים הן במשוב על הפרוייקט והן בסקר שביעות רצון מההוראה.

ד"ר עדי מורנו, התכנית למגדר, הפקולטה למדעי הרוח והחברה  


ד"ר עדי מורנו יזמה פרוייקט בו שונה אופן הוראת הקורס למתכונת למידה מבוססת פרוייקטים- מיני האקתון ומרצים אורחים,
בקורס "מגדר וחברה". הועדה התרשמה כי השינוי בקורס תרם לכך שלמידת הסטודנטיות התבססה על הבנה טובה יותר של החומר הנלמד ויכולת לבצע אנליזה מגדרית וחברתית בעזרת המאמרים. כמו כן, התרשמה הועדה מחוות הדעת הטובה הן במשוב על הפרוייקט והן בסקר שביעות רצון מההוראה.

 

גב' עדי סולומון, המחלקה לאנגלית, קמפוס אילת

גב' עדי סולומון יזמה פרוייקט במהלכו נרכשו ספרים מקוונים לקורס "אנגלית למתקדמים", בקמפוס אילת.
הועדה התרשמה מהשינוי שהתחולל בקורס שעודד רכישת מיומנויות הבנת הנקרא והצלחת הסטודנטים להתמודד ולקבל חיזוק בזכות התרגילים, דגש על אוצר מילים והבנת התפקיד התחבירי של המילים שמסייעים בתרגום טקסט באופן נכון. כמו כן, התרשמה הועדה מחוות הדעת הטובה הן במשוב על הפרוייקט והן בסקר שביעות רצון מההוראה.​