תעודת הוקרה למרצה חדשנית לשנת תשפ"א
פרופ' מוריה אלן
המחלקה לניהול מערכות בריאות
קורס "מנהיגות במערכת הבריאות"  ​
שינוי בהוראה- שילוב לומדות אינטרקטיביות בלמידה

רציונל ומוטיבציה-

ישנם נושאים מסוימים או תאוריות מסוימות אשר נלמדות בקורס, אשר הסטודנטים יכולים ללמוד באופן עצמאי, וניתן לנצל את הפלטפורמה הדיגיטאלית ללימוד נושאים אלה באופן אינטראקטיבי, פעיל ומעניין.

סיכום-

במסגרת הפרויקט לשיפור הוראה, שנתמך על ידי היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה, הוכנו שתי לומדות עבור קורס מנהיגות במערכת הבריאות.

הלומדה הראשונה עסקה בשלושה מודלים של מנהיגות, הכוללות את מודל האינטליגנציה הרגשית, המודל של קוזס ופוזנר ומודל המנהיגות המעצבת.
​​הלומדה השנייה עסקה בשני מודלים שפותחו במיוחד עבור תחום הבריאות, האחד פותח בבריטניה (HLM) והשני פותח בארה"ב (HLCM 3.0). בכל אחת מן הלומדות, הובאו הסברים על המודלים השונים, תוך שימוש באנימציות וסרטונים הממחישים את עקרונות כל מודל. כמו כן, במהלך כל לומדה ובסופה שולבו שאלות המסייעות בהטמעת הידע הנלמד וחיבורו לסיטואציות הרלוונטיות למערכת הבריאות בישראל.

שתי הלומדות פותחו באמצעות תוכנת Articulate Storyline 360, על ידי פרופ' מוריה אלן המרצה של קורס מנהיגות במערכת הבריאות ועל ידי אלון רסולי המתרגל בקורס. מתוך תשובות הסטודנטים על הסקר של משנים קיוון וכן משני סקרים נוספים שהופצו לסטודנטים (אחת לכל לומדה), מרבית הסטודנטים נהנו מהשימוש בלומדה, חשו שהשאלות והמשחקים במהלך הלומדה סייעו בתהליך הלמידה וששיטת לימוד זו סייעה בהטמעת המידע על המודלים השונים של מנהיגות.