​הכיתה ההפוכה היא מודל ההופך את היוצרות מבחינת ההתנהלות בכיתה. במקום להאזין להרצאות או לשיעורים של המרצה, הסטודנטים צופים בביתם בקטעי וידאו קצרים בנושא הנלמד לפני בואם לכיתה. בכיתה עצמה, השיעורים מוקדשים לדיונים בנושא, לתרגול או לפרויקטים. המרצה משמש/ת מנחה למידה המסוגל/ת לעבוד עם התלמידים באופן אישי, להבהיר מטלות ולהציע עזרה נדרשת. אמנם הרעיון של המודל אינו חדש. בקורסים רבים סטודנטים נדרשים לקרוא חומר לקראת השיעור ובמהלך השיעור מתקיים דיון. אולם הקידמה הטכנולוגית מאפשרת ליבא את המודל גם לקורסים בהם העברת הידע העיקרית מתבצעת בשיעור פרונטלי. הטכנולוגיה היום מאפשרת להכין בקלות הרצאות מוקלטות בהן ניתן לצפות בכל זמן ובכל מקום. 
סרטון הסבר

תוצאת תמונה עבור ‪flipped classroom‬‏ 

יתרונות פדגוגיים:

  • ​מרצים יכולים להקדיש זמן רב יותר לעבודה ישירה עם הסטודנטים/יות במקום להרצות בפניהם. 
  • מעבר מלמידה סבילה ללמידה פעילה.
מחקרים מראים כי המעורבות של הסטודנטים במסגרת הכיתה ההפוכה מובילה לשיפור בלמידה
חיסרון:  נדרשת מוטיבציה ומשמעת עצמית של הסטודנטים/יות להתכונן לקראת השיעור הכיתתי. ניתן לפתור זאת על ידי מתן בחנים מקוונים קצרים המכסים את המוצג בהקלטות הוידיאו. 
לקריאה בנושא:

Things You Should Know about Flipped Classrooms
 Flipped Learning: A response to Five Common Criticisms
Flipping the Classroom ​


​​