$$News and Reports$$

16 ספט' 2015
stairs-70509_640.jpg
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עלתה השנה למקום 259 בדירוג האוניברסיטאות העולמי של מכון QS. זוהי עליה משמעותית ממקום 292 בשנה שעברה, אחרי שבשנת 2012 דורגה במקום 377 ולפני שנתיים - במקום 331. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביותר בת 33 מקומות.
 
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ניצבת בדירוג מקום הרביעי מבין האוניברסיטאות בישראל, אחרי אוניברסיטת תל אביב במקום ה- 202 והטכניון במקום ה-198. במדד מספר הציטוטים למאמר, המעיד על האיכות האקדמית, אוניברסיטת בן-גוריון מדורגת גבוה אף יותר, במקום ה 164.
 
בהתייחסו לתוצאות הדירוג, אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' צבי הכהן :"העליה של כ- 130 מקומות בדירוג בחמש השנים האחרונות מעידה על ההתקדמות הדרמטית והמרשימה במיוחד יחסית לגילה הצעיר, שעשתה האוניברסיטה בשנים האחרונות".
 
בראש הדירוג לא נרשמו כמעט הפתעות. את כל עשרת המקומות הראשונים תפסו אוניברסיטאות מארצות הברית ומבריטניה. במקום הראשון, זו השנה הרביעית ברציפות, נמצא המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT),. אוניברסיטת הרווארד טיפסה למקום השני (לעומת רביעי אשתקד) קיימברידג' וסטנפורד חולקות ביניהן את המקום השלישי.
 
דירוג QS של אוניברסיטאות בעולם QS World University Rankings - הוא דירוג של 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם הנעשה על ידי החברה הבינלאומית Quacquarelli Symonds, המתמחה בחינוך. הדירוג מתפרסם מאז שנת 2004 וכולל חלוקה לפקולטות ולאזורים גיאוגרפיים.