$$News and Reports$$

02 פבר' 2016

הרומן "בשבחי הבדידות"  שכתב ד"ר ערן ויזל, מרצה בכיר במחלקה למקרא, ארכיאולוגיה והמזרח הקדום באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הוכרז כזוכה בפרס אקו"ם.

תחרות פרסי אקו"ם היא האירוע השנתי המרכזי של האגודה, המתקיימת זו השנה ה 58 ונחלק לשני ערבים- הראשון, מוקדש ליוצרים בתחומי המוזיקה הקונצרטית, הספרות והשירה, ויתקיים ביום ב' ה- 15 בפברואר בבית היוצר של אקו"ם בנמל תל אביב. במעמד זה, יוענק לו הפרס ע"ש אהרון אשמן ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום הסיפורת על ספרו "בשבחי הבדידות". גובה הפרס 15,000 ₪.

מנימוקי השופטים להענקת הפרס לויזל: "'בשבחי הבדידות' הוא גרסה שחורה, מקורית ביותר, לסיפור הרווח – בספרות ואף בקולנוע – של הגיבור בעל כורחו, הנקלע לצרות ולהרפתקאות בשל טעות בזיהוי, צעד אחד שגוי או היקלעות למקום הלא-נכון ברגע הלא-נכון (בסיפור הזה מתקיימים שלושת התנאים גם יחד). אלא שהגיבור כאן הוא אנטי-גיבור מובהק, דמות 'בעייתית' מכמה וכמה בחינות שנחשפות והולכות עם התקדמות העלילה רבת-התהפוכות, שנראית לעתים כהשתלטות מבהילה של הלא-מודע שלו על קורותיו. הבחירה להעניק לגיבור מפוקפק כל כך את תפקיד המספר היא בחירה מתוחכמת המצריכה שליטה גבוהה באמנות הסיפר, ומאלצת את הקוראים לעמוד על המשמר ולעבור ללא הרף מאמפתיה לחשד. אותה מיומנות ניכרת גם בסגנון, המשלב כתיבה רזה עם הבלחות ליריות-נבואיות שאינן פוגמות במתח, אלא טוענות אותו באיכות אפילה שמעמיקה את חוויית הקריאה. זוהי מסה על רִיק, התחזות ואיבוד אחיזה במסווה של סיפור מתח ופעולה, ספר שקשה להרפות ממנו במהלך הקריאה, ושאינו מרפה מן הקוראים גם לאחר סיומו".
  
ערן ויזל, נולד בקיבוץ נתיב הל"ה ובו הוא מתגורר עד היום. נשוי לבת הקיבוץ, אב לארבעה. ויזל הוא בעל תואר דוקטור למקרא מהאוניברסיטה העברית בירושלים. מחקריו מוקדשים לפרשנות המקרא היהודית לדורותיה ובפרט לפרשנות המקרא בימי הביניים.
 
בחירת הזוכים, נעשית על ידי חבר שופטים מקצועי, המורכב ברובו מיוצרים בולטים, מבקרי תרבות ואנשי התעשייה על פי שיקולי איכות ולא כמות או הצלחה מסחרית, עובדה ההופכת את פרס אקו"ם למשמעותי ובעל ערך עבור היוצרים.

 

​​​​