$$News and Reports$$

23 אפר' 2016
 אוניברסיטת בן-גוריון בנגב שמה לה למטרה להעלות באופן משמעותי את שיעור הנשים הלומדות במקצועות המדעים המדויקים וההנדסה. כחלק מהמאמצים, החליטה האוניברסיטה להעניק בחודש וחצי הראשונים להרשמה לשנת תשע"ז פרס למועמדות שנרשמו למחלקות בהן שיעור הנשים נמוך במיוחד: הנדסת חשמל ומחשבים, הנדסת מכונות, הנדסת תוכנה, פיסיקה, הנדסת חומרים, מתמטיקה, הנדסת מערכות תקשורת, הנדסת בניין והתכנית להנדסת מחשבים. 

מדובר ביוזמה שהיא חלק ממדיניות כוללת של עידוד הנוכחות הנשית בעולם האקדמיה – הן בתור סטודנטיות במקצועות בהם יש מיעוט נשי, והן בתור חברות סגל אקדמי. האוניברסיטה מקיימת קשר עם משרד האוצר להפעלת פיילוט משותף בתחום.

 

25-02-2016_246 Small.jpg
מועמדות ללימודים מבקרות בקריית האוניברסיטה ע"ש משפחת מרקוס ביום הפתוח בפברואר האחרון

במהלך התקופה בה ניתן הפרס, היוזמה זכתה להצלחה כאשר 40 נשים נרשמו ללימודים בתחומים האמורים, כפול ממספר הנרשמות למחלקות המדעים המדויקים וההנדסה בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בהישג משמעותי שיגדיל את מספר הנשים במחלקות הנדסה ומדעים כבר בשנת הלימודים הקרובה.

 

חשוב לציין שסף הקבלה למקצועות אלו גבוה בדרך כלל וכי לא ניתנו הקלות כלשהן בתנאי הקבלה על בסיס מגדרי. יתרה מזאת, על מנת לקבל הפרס, נדרשו המועמדות להציג נתוני קבלה הגבוהים בחמש נקודות מרף הקבלה, דבר המעיד על איכותן של המתקבלות ועל העובדה שמיעוט הנרשמות למחלקות אלו בשנים הקודמות לא נבע מנתונים נמוכים של המועמדות. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב השכילה להבין שהשינוי צריך להיעשות בעיקר במישור התודעתי ולגרום לכך שיותר מועמדות איכותיות יבינו את היתרונות בלימודי תחומים אלו ולעודדן לעשות כן.

עוד במסגרת קידום הנושא, קיימה האוניברסיטה לאחרונה מפגש שכותרתו "נשים להנדסה ולמדעים" במסגרת היום הפתוח שנערך בסוף חודש פברואר האחרון. את המפגש הובילו חוקרות בכירות והשתתפו בו 90 מועמדות. המפגש תרם אף הוא לגידול במספר המתעניינות במקצועות ההנדסה והמדעים המדויקים.

 
27-06-2013_innovation_016 small.jpg
סטודנטיות שנה ד' מהפקולטה להנדסה מציגות בכנס הפרויקטים 
​​​​​​