​​​​​​​​​קול קורא תחרותי לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה

האוניברסיטה מבקשת לעודד ולתמוך בחברי.ות הסגל בשיפור וחידוש של תהליכי ההוראה והלמידה באמצעות קול קורא זה למימון פתרונות פדגוגיים חדשניים.

אנו מעודדים הגשת הצעות בתחומים הבאים:

  1. הערכה חלופית

  2. כתיבת חקרי מקרה (case studies)

  3. פיתוח משאבי לימוד לקורס


איך מגישים?

את הבקשה יש להגיש באמצעות הטופס > יוזמות לקידום ההוראה

__________________________________________________________________

הערכה חלופית: אנו מזמינים אתכם.ן להגיש הצעה לפיתוח כלים ודרכים להערכת הידע והמיומנויות שהשיגו הסטודנטים.ות בשיטות שאינן מבוססות על מבחן מסכם/בחני אמצע. כמו כן, ניתן להגיש בקשה לסיוע חד פעמי לקורס לבדיקה של תוצרי הסטודנטים.ות.

גובה מענק מקסימלי: עד 5000 ₪

__________________________________________________________________

כתיבת חקרי מקרה (case studies): שימוש בחקרי מקרה בהוראה יכול לסייע ביישום של הידע הנלמד. קושי מרכזי שחווים הסטודנטים הוא בהעברה של החומר שהם למדו לבעיות והקשרים חדשים. באמצעות חקרי מקרה שמציגים דילמה מעשית בתחום הנלמד, הסטודנטים נדרשים ליישם את החומר ולפתח במהלך זה את מערך השיקולים שמפעיל איש מקצוע בתחום. ניתן לפתח מקרה כחומר למידה והערכה בנקודות קריטיות בקורס, או לפתח סדרת מקרים שבאמצעותם ניתן לפתח את שיקול הדעת והידע המקצועי בתחום. 

**המענק מיועד לפיתוח מקרים ולא לרכישת רישיונות חד פעמיים לקורס.

גובה מענק מקסימלי: עד 5000 ₪

____________________​______________________________________________

פיתוח משאבי לימוד לקורס:  פיתוח משאבי לימוד לקורס ירחיבו את מעטפת התמיכה בתהליכי הלמידה של הסטודנטים.ות. הרחבת משאבי הלימוד בקורס יאפשרו גמישות בדרכי למידה, המחשה, תרגול נוסף, קבלת משוב מידי על תרגילים  ועוד. מוזמנים.ות להגיש בקשות לפיתוח המשאבים הבאים:

  • פיתוח לומדות – הפיתוח יבוצע ע"י מעצבת למידה של היחידה. אתם.ן אחראים על התוכן ואנחנו על ההפקה.

  • פיתוח ספר קורס

  • פיתוח תרגילים ממוחשבים

  • צילום פתרונות לתרגילים

  • צילום ועריכה של הרצאות 

גובה מענק מקסימלי: עד 10,000 ₪

במקרה של פיתוח חומרים מצולמים בהיקף רחב ובעלות גבוהה יותר יש לפנות ליחידה לבירור מקדים בדוא"ל Teaching-center@bgu.ac.il 


____________________​____________________________________________


מה התהליך לאחר ההגשה?

צוות היחידה יבחן ויבחר את ההצעות שיזכו לתמיכה, בהתאם לרלוונטיות ואילוצים תקציביים. עדיפות תינתן לפיתוחים וליוזמות שישמשו את סגל ההוראה גם בשנים הבאות.

תהליך השיפוט של ההצעות שיוגשו יכלול בירור מול הרמ"ח/שגריר ההוראה אשר יתבקשו לכתוב המלצה להצעה. ניתן לצרף מראש מכתב המלצה במייל נפרד ליחידה.
____________________​______________________________________________


פרס חדשנות בהוראה

חברי.ות סגל שישתתפו בפרויקט ויישמו את השינוי בהוראה במהלך תשפ"ה יוכלו להגיש מועמדות
לפרס חדשנות בהוראה שמעניקה היחידה. 

את רשימת המרצים.ות החדשנים.ות לשנת תשפ"ג ניתן לראות באתר היחידה.

דוגמאות ליוזמות ניתן לראות באתר היחידה > יוזמות ופרויקטים וסרטונים.​

לכל שאלה והתייעצות לגבי הגשת יוזמה אנא פנו ליחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה
teaching-center@bgu.ac.il

____________________​______________________________________________

דגשים להתנהלות לאחר הזכייה במענק-

התשלום יתבצע על ידי המחלקה. לאחר סיום הפרויקט היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה, תבצע העברה תקציבית למחלקה לכיסוי התשלום (עד לגובה המענק) בכפוף להמצאת תיעוד על ההוצאות.

הוצאות רכש, במסגרת ניצול כספי המענק, יבוצעו בהתאם לנהלי הרכש באוניברסיטה באמצעות מחלקת הרכש.

אנו מבקשים להעביר לסטודנטים.יות שאלון משוב באמצעות מערכת ה-Moodle פעמיים במהלך הסמסטר בו יילמד הקורס במתכונת החדשה, הראשון כשלושה שבועות לאחר תחילת הסמסטר על מנת לבדוק התאמת השינוי למטרות הלמידה, והשני בתום הסמסטר. יועצי היחידה ישמחו לעזור להתאים את המשוב לשינויים שנערכו בקורס במסגרת הפרויקט.

בסיום הסמסטר יש להגיש ליחידה דו"ח מסכם המתאר את השינוי שנעשה בקורס בעקבות הפרויקט, את חוות דעתך על השינוי וכן את משובי הסטודנטים.ות.

הגשת המשוב השני והדוח המסכם מהווים תנאי למימון הפרויקט ע"י היחידה.