שלושה מפגשי הכשרה
א. מפגש לימוד (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של משימת התרגול בכיתה ומחוצה לה.
אולם אורן – בניין 26 בקומת הקרקע, הכניסה מול הדשא של הקרנף.
אולם ברקן – בחלק האחורי של בית הסטודנט. ליד הכניסה הצמודה לכפיות החלבי.
אולם רותם/אשל/דקל – קומה 2 מעל כפיות החלבי.
חדר 504 – בספריה, קומה חמישית, במעלית לפנות ימינה.
בניין חוסידמן (25) – צמוד לרחבת הטקסים ולשער הכניסה לאוניברסיטה.
רשימת סדנאות העשרה (וובינרים) עבור סדנת הוראה למתרגלים פרונטלים מספר קורס 970-5-0002:
1. התמודדות עם עומס קוגניטיבי במדעי הטבע , הנדסה ומדעים מדוייקים-
יום ראשון, 8.12.24, בשעה 10:00
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים.ות.
***סדנא ייעודית למדעי הטבע והנדסה***
מנחה: ד"ר ענבל צרפתי-ברעד, מובילת חדשנות בהוראה ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה.
"החומר מבולגן ולא מובן", "קשה לעקוב אחרי מה שקורה", "המתרגל רץ על החומר בלי שנבין"...
במקרים רבים יש תחושה שאין התאמה בין התפיסה שלנו של מהלך השיעור לתגובות מתקבלות מהסטודנטים והסטודנטיות. מדוע זה קורה? באיזה אופן אנחנו יכולים לעזור לסטודנטים להבין? וכיצד ניתן לבנות שיעור יעיל יותר בתחומי המדעים המדוייקים, הטבע וההנדסה?
בסדנה זאת נדבר על העומס הקוגניטיבי שנוצר אצל הלומד או הלומדת וכיצד ניתן לנהל אותו כך שיתאפשר תהליך הוראה ולמידה אפקטיבי יותר. נדון באתגר של פיתוח הבנה במסגרת הרצאה פרונטלית, ננתח דוגמאות מצולמות של שיעורים שנלמדו בתחומים אלה בקמפוס ונדון בפעולות שיכולות לתמוך בקליטת המידע והבנתו בשיעור מסוג זה.
2. אסטרטגיות למצגות אפקטיביות במדעים מדויקים ובהנדסה-
יום שלישי, 10.12.2024, בשעה 10:00
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים.ות.
מרצה: קרן כליף, מומחית להוראת תכנות
מטרת הסדנה להקנות למרצים להנדסה ולמדעים מדויקים את העקרונות היישומים והפדגוגים להעברת שיעור
באמצעות מצגת, שיוצגו ספציפית עבור מקצועות אלו. כמו כן יוצגו אמצעים להעברת החומר באופן חוויתי, מעניין, אינטראקטיבי ויעיל, באופן מונגש עבור דור לומדים המאופיין עם אתגרי קשב, שמעצים עוד יותר אתגרי ההוראה.
הצורך בידע זה נובע מכך שממאפייני לימודי מקצועות אלו הוא העומס הקוגניטיבי הרב על הלומד עקב כמות חומר עצומה שעל המרצה ללמד בכל שיעור. מצגות טובות בשילוב מעוררי עניין בשיעור מאפשרים לכל לומד לחזור על החומר בזמנו הנוח, ומנגישים את הידע באופן בהיר ומסודר.
בסדנה נראה כיצד לשמור על קהל מקשיב, עוקב ופעיל באמצעות מצגות מותאמות ושילוב תכנים מהאינטרנט. זאת, על-מנת לייצר עניין, קשב והקלה על העומס הקוגניטיבי, ע"י הפוגות מובנות הקשורות לחומר ושזורות ברצף ההרצאה.
3. שילוב יישומי בינה מלאכותית בעבודת מתרגלים-
יום רביעי, 11.12.2024, בשעה 11:30
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים.ות.
מרצה: ד"ר ערן גל, ראש החוג ללימודי תואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה, HIT
בעשור האחרון חלה מהפכה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית, שהביאה לשינויים מרחיקי לכת בכל תחומי החיים, כולל בתחום ההוראה. הסדנה “שימוש ביישומי בינה מלאכותית בעבודת המתרגלים" מיועדת למתרגלים ועוזרי הוראה באוניברסיטה, ומטרתה להציג את הכלים והטכנולוגיות המתקדמות של בינה מלאכותית שיכולים לשפר את תהליכי ההוראה והלמידה.
בסדנה זו ניגע במספר נושאים ובהם מודלים מומלצים לעבודה (בחינם ובתשלום), שימוש בבינה מלאכותית לבניית פתרונות מודרכים וכתיבת תרגילים במיקוד אישי.
4. כל כך קשה לענות?!
יום חמישי, 12.12.2024, בשעה 14:00
מפגש זום- קישור יישלח לנרשמים.ות.
מנחה: ד"ר איתי פולק, רכז פדגוגי ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה.
לא נעים ללמד כיתה אדישה עם סטודנטים שתקנים. אבל אם נודה על האמת, לא תמיד אנחנו רוצים שיפריעו לנו בשטף הדיבור בשיעור. שאלה שמגיעה לא בזמן יכולה לקטוע את רצף המהלך שבנינו. לא תמיד ברור לנו מה הסטודנטים רוצים ומה הם לא מבינים. בזמן אמת קשה להתמודד ולענות ביעילות.
במפגש זה נדון בשאלות שונות של סטודנטים ובהתמודדות איתן. בעזרת קטעי וידאו של הוראה נלמד לזהות סוגים שונים של שאלות ונרחיב את אפשרויות התגובה שלנו.
5. מדעי המוטיבציה
סדנא א-סינכרונית, (כוללת צפייה בסדנה של כשעה ולאחר מכן הגשת עבודה המתבססת על הסדנא)
מנחה: עידו צדוק, יועץ למידה בכיר ושותף בחברת מתודיקה.- מה נמצא בבסיס ההנעה שלנו ללמידה? הכרות עם סוגי מוטיבציות ללמידה
- מה מסייע לנו ללמוד מבחינה קוגנטיבית ומה יקשה עלינו בלמידה?
- מה עושים כשהמוטיבציה נגמרת? על הקשר שבין מוטיבציה ובין מידת ההשקעה והמאמץ בלמידה
- איך מתמודדים עם דחיינות?
- מה ההבדל בין מוטיבציה חיצונית ומוטיבציה פנימית בלמידה?
- כיצד ניתן להגדיל את המוטיבציה הפנימית של לומדים?