למידת עמיתים – שלום לך הרצאה

"כשהתחלתי ללמד, לא שאלתי את עצמי כיצד אלמד (שזה די מוזר, כי כשמתחילים משהו חדש בחיים, זו השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו). היה לי ברור מה אעשה – אתן הרצאה. אני למדתי פיסיקה מהרצאות הפרופסורים שלימדו אותי, ובדרך זו גם אלמד את תלמידיי".


כך פותח את הראיון אריק מזור, פרופסור לפיסיקה מאוניברסיטת הרווארד, שאחרי שנים כמרצה מוערך, התנפצה האשליה שהוא המורה הכי טוב בעולם. הוא גילה שהסטודנטים מתייחסים לפיסיקה כאל מתכונים שהם משננים. 

הם לא מנסים להבין את הבעיה, אלא מבקשים את הדרך לפתור את הבעיה, את המתכון לפתרון. 

תובנה זו הובילה אותו לפתח מודל הוראה של למידת עמיתים; במקום לנצל את זמן הכיתה להרצאה פרונטאלית, הוא בחר לנצל את זמן הכיתה ללמידה פעילה אינטראקטיבית.