​דו"ח דיגיטאלי לתורמי האוניברסיטה

מוביל הפרויקט - נמרוד אמזלק, רכז מלגות ודיווח מהמחלקה לתורמים ושוחרים. 
 
מטרות הפרויקט: ליצור עניין אצל התורמים ולעודדם להמשיך ולתרום, חיסכון במשאבים ובהוצאות נלוות ומינוף של חומרי הסברה. 
 
תיאור הפרויקט: הדוחות הדיגיטאליים הם למעשה חוברות מולטימדיה הניתנות לדפדוף ברשת האינטרנט. התורם מקליק על קישור ונכנס למסמך ובו הוא יכול לצפות בסרטונים של מקבץ ייצוגי של סטודנטים מהקטגוריה לה הוא תורם המספרים על עצמם ועל חוויית הלימודים שלהם באב"ג, וכן במידע רב הקשור בסטודנטים אלו. הדו"ח מאפשר לתורם לקבל תמונה טובה ורחבה יותר של הסטודנטים בהם הוא תומך. הדו"ח נגיש ומיידי ובהיותו מבוסס על מדגם ייצוגי הוא מייתר את הצורך במשלוח עשרות אם לא מאות דו"חות נפרדים. בכך הדוח גם חסכוני מאוד במשאבי כוח אדם ומבטל למעשה את הצורך בהדפסה על נייר, במעטפות ובהוצאות דואר.
הפרויקט השפיע על מאות תורמים מרחבי העולם, עשרות חברי צוות בארגוני השוחרים ועל אגף קשרי חוץ באוניברסיטה.

חידוש וצביעת 150 כונניות בספרייה

מוביל הפרויקט - גלעד יאיר נבו, עובד כללי בספרייה. 
 
שותפה ראשונה - פני סבן, עוזרת לענייני מנהל וכ"א בספרייה.

מטרת הפרויקט: חסכון בעלות של כ - 70000 ש"ח

תיאור הפרויקט: חוסר בתקציב הוביל לרעיון לחידוש הכונניות,על ידי שיוף וצביעה של כ - 150 כונניות. הכונניות שהיו חלודות ישנות ועמדו להיזרק נצבעו וחודשו ע"י גלעד. כיום הכונניות צבועות ונראות כחדשות לגמרי .
חסכון של כ - 70,000 אלף ₪. 

הקמת מרכז תמיכה

 
מובילת הפרויקט – מרב יוסף סלומון – רמ"ן, דיקנט הסטודנטים ועובדי הדיקנט. 
 
מטרת הפרויקט: מתן תמיכה וליווי למועמדים וסטודנטים עם צרכים מיוחדים, במהלך לימודיהם האקדמיים.

תיאור הפרויקט: באוניברסיטת בן-גוריון בנגב הוקם מרכז התמיכה הראשון מסוגו, המיועד לסייע למועמדים ולסטודנטים בעלי מוגבלות בהסתגלותם הלימודית, הרגשית והחברתית.
המרכז מציע מגוון שירותים - ליווי אישי, קורסים, סדנאות, תמיכה רגשית פרטנית, תוכנית למניעת נשירה מהלימודים והכוון תעסוקתי, בשנת לימודיהם האחרונה לקראתם יציאתם "לשוק העבודה".
תכנית התמיכה מסייעת לסטודנטים לסיים את הלימודים האקדמיים בהצלחה ובכך אנו מבטיחים את קבלת התקציבים מות"ת עבור כל סטודנט המסיים את לימודיו האקדמיים.

הלקוחות העיקריים – הינם הסטודנטים בפועל - מס' הסטודנטים עם צרכים מיוחדים שהוכרו בשנת 2014 גדל במאות סטודנטים. המרכז מנגיש את הלימודים, מהווה גורם משיכה לאוניברסיטה ומגדיל את שיעורם של בעלי צרכים מיוחדים באוכלוסיית הסטודנטים 
 
 

פרויקט זוכה בתחום הסביבה והקיימות

מחזור מי עיבוי בתהליך זיקוק שני של מים מזוקקים למעבדות

מוביל הפרויקט – רמי מוסלי, אחראי ציוד בין מחלקתי, המכון לחקר המדבר. 
 
מטרת הפרויקט: חיסכון במים וחיסכון בעלות כוללת של הפעלת המערכת.
 
תיאור הפרויקט: מי ברז לקירור ועיבוי המים במערכת הזיקוק הוזרמו בספיקה של כ 200 ליטר לשעה דרך סליל זכוכית לביוב (בזבוז מי ברז שנעשה ללא צורך ממשי). למערכת זיקוק מים באידוי הוספה מערכת של מצנן מדבר, הכוללת מזרן אידוי, מאוורר צירי ומשאבת סחרור. מי העיבוי שזרמו בעבר לביוב הועברו על פני המזרן של מצנן המדבר והתקררו עקב אידוי על פני המזרן עד קרוב מאוד לטמפרטורת הטל. מים אילו הוחזרו ע"י משאבה לסליל הקירור לעיבוי מחדש של המים במערכת האידוי. כך נוצר קירור מים במעגל סגור עם הפסד מים עקב אידוי בלבד. כאשר מים מטופלים עודפים המחויבים לצורך הפעלת מערכת הזיקוק הוכנסו למערכת הסחרור.

מדדים לאפקטיביות: ירידה בכמות המים הנצרכת לקירור, תוך עליה שולית בצריכת החשמל שתאיר גם רווח כספי מחיסכון במים.
 
למה פרויקט ירוק ? בפרוייקט זה נעשה שימוש בציוד קיים שניגרע, יצא מכלל פעולה ולכן עמד להיזרק, המזרון הלח הוא מזרון משומש מחממות במכון, משאבת המים היא משאבה שהוצאה ממכשיר שניגרע, המאוורר הוא מאוורר שהבסיס שלו נשבר והיה לפני גריסה, חיסכון במים הוא בסיס לקיימות.