הפרוייקטים שזכו

"כרטסת אב לחברי הסגל האקדמי הבכיר בפקולטה"


"מחשוב ביחידת הבחינות – אמצעי לשיפור שרות"

הטיפול המורכב בתיקים אישיים של הסגל האקדמי הבכיר בפקולטה למדעי הטבע, הביא את מירה חיון, רל"שית דיקן טבע, ואת יהודה ברוך, מהנדס מחשוב מהמחלקה למדעי החיים, לשתף פעולה ולבנות ביחד מערכת בעזרת תוכנת ה-FILEMAKER.

המודולה נבנתה על בסיס המערכת לקידום סגל אקדמי, והיא פותחה על מנת ליצור בסיס נתונים על כל אחד מחברי הסגל האקדמי: ספר טלפוני פקולטי, ריכוז הטיפול בחברי מועצת הפקולטה, קיצור תהליכי עבודה, ייעול תהליך הבחירות בפקולטה, הפקת דוחות חיוניים וחיסכון בנייר. הפרויקט שמיושם מאז ספטמבר 2009, הביא לקיצור משמעותי בזמן הטיפול והתייעלות רבה בעבודת לשכת הדיקן ורמ"ן הפקולטה.

 

העומס הרב על יחידת הבחינות, כמות הבחינות והבחנים באוניברסיטה, השיבוץ לכיתות ושיבוץ הבוחנות הביא את מירי ויז'ניצר יחד עם עדי זינגר, עפרה גרינברג ונטליה אוסטר לאפיין ולהטמיע מערכת Quizit לשיבוץ בחינות. בשלב הראשון הוקם אתר ליחידת הבחינות, האתר כינס את כל המידע הקשור למבחנים לכתובת אחת.

בשלב השני הוכנסה מערכת לשיבוץ מבחנים Quizit.

המערכת שיפרה באופן משמעותי את השיבוץ לחדרים, עריכת הנתונים וסיפקה שקיפות מלאה ליחידות אקדמיות ולמרצים. העבודה ביחידת הבחינות התייעלה באופן משמעותי: השיבוץ הפך מהיר יותר, עובדות המדור יכולות לעבוד במקביל, קיים ממשק נתונים אוטומטי שמועבר למערכת מינהל תלמידים, וכמובן הפרויקט תרם תרומה משמעותית לתדמית האוניברסיטה.

 

" שיפור איכות רמת הכיתות בבנייני הנדסה"

"בניית מערכת הצעות הרשמה למועמדים"

מצבו הרעוע של הריהוט בכיתות בבניין הנדסה הביא את כרמל נוריאל וצוות בנייני הנדסה ליזום את הפרויקט הנ"ל. הצוות פעל בצורה מקצועית תכנן את לוח הזמנים כך שבתחילת שנת הלימודים הציוד בכיתות עמד אסטטי מחודש ונח יותר לשימוש. הפרויקט בוצע במהלך 4 חודשים, במהלכם הוחלף כל הציוד הלא תקין בכיתות, בציוד שהושמש מחדש על ידי חברי הצוות.

 

 

על מנת להעלות את מספר הסטודנטים הנרשמים לאוניברסיטה, עמלו רבות רויטל זמיר, זינה קרמר, ביחד עם שותפים נוספים חיים נתן ואתי ברעם, לחשוב על פתרון שיעלה את הסיכוי לקליטה של סטודנטים אשר לא התקבלו למחלקות מסוימות, להתקבל למחלקות אחרות באוניברסיטה.

יחד הם בנו מערכת, המציעה למועמדים שנדחו, להתקבל באופן אוטומטי לתחומי לימוד אחרים שלא נרשמו אליהם מלכתחילה. המערכת בודקת גם את כל הפרמטרים הנדרשים לקבלה לתחום החדש. הפרויקט יושם לראשונה באפריל 2010 ובעקבות ההצעות האלטרנטיביות שהוצעו לסטודנטים, הגיעו למדור רישום עשרות פניות לשינוי עדיפויות. למועמדים כמובן נשלחה הודעת קבלה מידית.

פרוייקטים נוספים שהוגשו לוועדה

"תסריט הדרכה לרישום לקורסים"

"מערכת גיוס וניהול משתתפים בניסויים כלכליים"

"הפרויקט נעשה על טהרת היכולת האישית והרצון של אבי קליין ותמיכתו של מוטי מרגלית" כך כתבו ממליצים על הפרויקט ברשותו של אבי קליין, שיחד עם עופר ברעם ויהודה האוזנר בנו תסריט הדרכה לרישום לקורסים. התסריט נשלח כלינק לכלל הסטודנטים החדשים. על סמך משובים שהתקבלו נמצא כי הסרטון סייע רבות להבנת תהליך הרישום. "היופי בפרויקט הינו בפשטות הרעיון שבוצע מחוץ למסגרת התפקיד ושיפר את השרות לסטודנטים" , אמר ממליץ נוסף.

 

הפרויקט נבנה עבור המעבדה בכלכלה ניסויית. המעבדה, שמנוהלת ע"י דר' בראדלי רפאל, מבצעת בכל שנה עשרות ניסויים, בהם משתתפים סטודנטים וחברי סגל של אוניברסיטת בן גוריון. אחד התנאים הקריטיים להצלחת הניסוי הינו גיוס וניהול יעיל של המשתתפים בניסוי. מחשובו של התהליך שנעשה בהובלתו של רוסלן סרגיינקו ייעל את התהליך והביא לכך שהיום נרשמו למאגר המשתתפים הפוטנציאלי כ- 5,000 סטודנטים וחברי סגל וכ- 3,000 לוקחים חלק פעיל בניסויים השונים.

"מערכת מקוונת לפניות סטודנטים ליו"ר ועדת הוראה"

"מערכת לניהול פרויקטים הנדסיים"

 

את הפרויקט הוביל יהודה ברוך, בשותפות עם איריס ראובן מהמחלקה למדעי החיים. מטרתו ליעל את עבודתו של יו"ר ועדת הוראה אל מול עומס בקשות רב ביותר של סטודנטים במחלקה למדעי החיים, ולאפשר מתן פתרון מהיר ויעיל לבקשות הסטודנטים.

הפרויקט תרם רבות לסטודנטים: קיצר את זמן המענה וחסך את הטפסים. כיום המערכת מאפשרת מלבד שרות יעיל ומהיר יותר של יו"ר ועדת הוראה, גם אפשרות למעקב אחר היסטוריית הבקשות של התלמיד.

הפרויקט בהובלתו של ספיר יהוא, בשיתוף עם תמר חכם מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים, מאפשר לנהל את כל ההיבטים של ניהול פרויקט הנדסי. מידי שנה סטודנטים שנה ג' ו ד' מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים, מגישים פרויקט. המערכת מאפשרת את ניהול הפרויקט ההנדסי על כל היבטיו: רישום סטודנטים, מעקב אחר הפעילות, ציונים, קשר בין סטודנטים למנחים וחיתוך סטטיסטי לגבי מצב הפרויקטים.