$$News and Reports$$

28 מאי 2018

​​​​​​​​​​​​​כלכלה עם ניהול מדיניות

המחלקה לכלכלה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מאפשרת לכם כיום לרכוש תואר ראשון בכלכלה שמכשיר אתכם במסגרת מערכת לימודים מובנית לניהול מדיניות בסקטור הציבורי*. המסיימים את הלימודים יבינו טוב יותר את העולם בו אנו חיים, את הפוטנציאל ואת המגבלות של מדיניות כלכלית וכן ירכשו כלים להעריך אפשרויות מדיניות שונות ולבחור ביניהן. לדוגמה, האם רצוי להעלות את שכר המינימום? כיצד זה ישפיע על התעסוקה במשק? מה יקרה לאי השיויון? האם עדיף להגדיל את רווחת מקבלי המשכורות הנמוכות דרך מתן כספים בדרכים אחרות? וכדומה. ​politics.jpg

​כלכלנים העוסקים בניהול מדיניות וקבלת החלטות זקוקים ל: (1) מיומנות בעבודה עם נתונים ויכולות גבוהות​ בשיטות מתקדמות להערכת פרויקטים והשוואה בין אלטרנטיבות (2) היכרות מעמיקה עם התיאוריה הכלכלית לגבי הקשרים בין משתנים במציאות אותה מנתחים (3) חשיבה אסטרטגית המאפשרת להעריך את התגובה למדיניות ואת האסטרטגיה האופטילית (4) היכרות מעמיקה עם המערכת המדינית והפוליטיקה הישראלית ובכלל

חלק ניכר ממיומנויות אלה נרכשות בלימודי הכלכלה. ​השילוב החדש עם עם המחלקה לפוליטיקה וממשל מחזק את התאמתכם לתחום ככלכלנים, ולא רק שהוא פותח בפניכם דלתות למגוון המשרות בתחום, אלא גם נותן לכם יתרון יחסי על פני מועמדים רבים!

​מדובר במערכת לימודים שנבנתה עבורכם במסגרת המסלול החד-חוגי של המחלקה לכלכלה. הקורסים בכלכלה יכללו, בנוסף לקורסי הליבה בכלכלה, קורסים בניהול וקורסי בחירה מתוך רשימה של נושאים רלוונטיים למדיניות כגון, כלכלה ציבורית, כלכלה פוליטית, כלכלת פיתוח, מכרזים, תמריצים, ותור​ת המשחקים, וכן, קורסים יישומיים בשיטות מחקר, כלכלת עבודה, חינוך, מגדר וכדומה (המבחר המדויק עשוי להשתנות בהתאם לזמינות חברי הסגל וביקוש הסטודנטים)​. כמו כן, תתקיים סדנה בה יציגו אנשי מדיניות מתחומים שונים. ​בנוסף ללימודי הכלכלה, ילמדו הסטודנטים חטיבה של 28 נק"ז בפוליטיקה וממשל, שירחיבו ויעמיקו את ההבנה של המערכת הפוליטית בישראל ובכלל.

​להלן מערכת הלימודים (לא סופי!)

חטיבה בממשל2.jpg

​ההרשמה מתבצעת באמצעות הרשמה למחלקה לכלכלה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב - למסלול חד-חוגי בכלכלה. 

לפרטים נוספים ולהצטרפות יש לפנות לד"ר קרין ואן דר בק (kvdbeek@bgu.ac.il). 

*** הלימוד במסלול זה אינו מצוין בתעודת הבוגר (תעודת הבוגר היא בכלכלה עם חטיבה בפוליטיקה וממשל).​ קובץ הקורסים יצוין בגיליון הציונים. 

להרשמה ללימודים>>

*התכנית מתאימה מאוד גם לתכנית עתידים - צוערים לשלטון המקומי, המתקיימת באוניברסיטת בן גוריון. הסטודנטים השייכים לתכנית זו יוכלו לשלב את המסלול המתוכנן עם החטיבה הייעודית בניהול מדיניות ציבורית.