$$News and Reports$$

11 נוב' 2022

'פרס פתרונות האקלים' (Climate Solutions Prize) הוענק בשבוע שעבר לפרופ' איציק מזרחי מהמחלקה למדעי החיים. המחקר שזיכה את פרופ' מזרחי בפרס היוקרתי תורם לצמצום פליטת גז מתאן אצל בעלי חיים מעלי גירה, ובכך מסייע להפחתה בפליטות גז החממה לאטמוספירה. 

פרופ' איציק מזרחי

פרופ' איציק מזרחי, מיקרוביולוג אקולוגי בעל שם עולמי, מבצע פעילות מחקרית ענפה במחלקה למדעי החיים, המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב, ובית הספר לקיימות ושינויי אקלים ע"ש גולדמן זוננפלד. במחקרו נעשה ניסיון לשנות את הרכב חיידקי המעי אצל פרות, כדי שיפלטו כמות מופחתת של גז מתאן בזמן שהן מעלות גירה. המחקר מסייע למאבק במשבר האקלים ומהווה דוגמה טובה למחקר החדשני באוניברסיטה. יצוין כי מדעני אקלים ברחבי העולם סימנו את פליטות גז המתאן כאחראי ל-20 אחוזים מהתחממותו של כדור הארץ. 

יוזמה משותפת של JNF קנדה, קרן קיימת לישראל ו-Start-Up Nation Central, הולידה את פרס פתרונות האקלים כחלק ממהלך ארוך טווח לקידום חוקרים ויזמים ישראליים ולמיצוב ישראל כמרכז עולמי לחדשנות בנושא טכנולוגיה אקלימית. במסגרת זו מוענקים פרסים בהיקף של יותר מ-2 מיליון דולר לחוקרים וסטארט-אפים המציעים פתרונות למשבר האקלים העולמי. 

פרופ' מזרחי הוא אחד משלושה זוכים שנבחרו מתוך מאות חוקרים שניגשו לתחרות, מה שמדגיש את הישגו המרשים. ​יחד עם פרופ' מזרחי זכו בפרס פתרונות האקלים גם פרופ' מלאכי נוקד מאוניברסיטת בר אילן, ופרופ' אבנר רוטשילד מהטכניון.​