$$News and Reports$$

06 מרץ 2023

​​

האקדמיה האמריקנית למיקרוביולוגיה בחרה בפרופ' איציק מזרחי ו​-64 עמיתים חדשים לשנת 2023. רק 16 עמיתים מתוכם נבחרו ממדינות מחוץ ​​​​לארצות הברית, פרופ' מזרחי הוא הישראלי היחיד שנבחר השנה לקבוצה יוקרתית זו.



פרופ' איציק מזרחי


עמיתי האקדמיה האמריקנית למיקרוביולוגיה (ASM) נבחרים מדי שנה בתהליך ארוך הכולל סקירת עמיתים, בהתבסס על הישגיהם המדעיים יו​​צאי הדופן ותרומתם המקורית לתחום המיקרוביולוגיה. כ-148 מועמדויות הוגשו השנה, מתוכם נבחרו 65 לשנה זו, ביניהם רק 16 אינם מדענים אמריקאים.


מבין ה​עמיתים שנבחרו השנה לאקדמיה האמריקנית למיקרוביולוגיה בארה"ב, 34% הם נשים ו-35% הם מקבוצות אתניות חסרות ייצוג היסטורי. העמיתים מגיעים מ-11 מדינות ברחבי העולם, בכלל זה: ארגנטינה, אוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הודו, סינגפור, בריטניה וארה"ב. הישראלי היחיד שנבחר השנה לקבוצה היוקרתית הוא פרופ' איציק מזרחי.


פרופ' מ​זרחי מהמחלקה למדעי החיים, בית הספר לקיימות ושינויי אקלים והמכון הלאומי לביוטכנולוגיה, הוא חוקר של מיקרוביום המעיים בקרב בעלי חיים, תוך שימת דגש על יתרונותיהם הסביבתיים וצמצום הנזק הסביבתי הקיים בגידולם. לפני כשנה נבחר כעמית האקדמיה האירופית למיקרוביולוגיה (EAM) וצבר רשימה ארוכה של מענקים ופרסים, בכלל זה אף חיידק שנקרא על שמו "פרבוטלה מזרחי".


"ברכות לפרופ​​' מזרחי עם בחירתו לאקדמיה האמריקנית למיקרוביולוגיה. מעבר לכבוד וליוקרה, העמיתים הנבחרים הם קבוצה יוצאת דופן של מדענים שתרומתם מצעידה את התחום קדימה ושהמומחיות שלהם משרתת את המדע והחברה", אמר ד"ר ארתורו קאסדבאל, יו"ר האקדמיה.



האגודה האמריקנית למיקרוביולוגיה​ היא אחת האגודות המקצועיות הגדולות בתחום מדעי החיים ומורכבת מ-30,000 מדענים ואנשי בריאות. אגודת ASM מקדמת את מדע החיידקים באמצעות כנסים, פרסומים והזדמנויות חינוכיות במטרה להנחיל הבנה עמוקה יותר של מדעי החיידקים לקהלים מגוונים.