$$News and Reports$$

23 אוק' 2022

​​עזרא הוא מבכירי החוקרים בתורת המשחקים בארץ. מחקריו עוסקים, מחד, בשאלות תאורטיות (המערבות מתמטיקה ולעיתים גובלות בפילוסופיה) בתחומים כמו משחקים שיתופיים ("מהי השיטה לחלק רווח הנוצר כתוצאה משיתוף פעולה באופן יעיל, הוגן, עיקבי ופשוט ככל הניתן?") ומשחקים עם אינפורמציה לא מלאה ("האם פרטים הנמצאים ביחסי גומלין אסטרטגיים ובעלי מחסור הדדי במידע יידעו לנווט את התנהגותם לעבר שיווי משקל?"). מאידך, רבות מעבודותיו מיישמות את התובנות הכלליות בסוגיות מגוונות בתאוריה הכלכלית, ומסבירות היבטים שונים של תחרות משוכללת בשווקים גדולים, תחרות לא משוכללת בין פירמות, והתנהגותם של פרטים במכרזים ותחרויות.

עזרא הצטרף אל המחלקה לכלכלה באב"ג בשנת 1989, שלוש שנים לאחר סיום הדוקטורט באוניברסיטה העברית; טרם הצטרפותו, הוא הספיק לשמש כעמית מחקר במרכז CORE של אוניברסיטת UCL הבלגית, וכמרצה אורח באוניברסיטת מדינת ניו יורק בסטוני ברוק. במהלך חופשות שבתון מעבודתו באב"ג, עזרא הוזמן להיות פרופסור אורח במחלקות לכלכלה של אוניברסיטת קרלוס III במדריד ובאוניברסיטת היטוצובשי ביפן והוא גם עמית נבחר של Society for the Advancement of Economic Theory היוקרתית החל משנת 2011.

מבין חברי הסגל של המחלקה לכלכלה באב"ג לדורותיהם, עזרא עיני מחזיק בשני שיאים הראויים לציון מיוחד. הראשון נוגע למספר שיתופי הפעולה הפנים-מחלקתיים: לעזרא יש 17 (!!) פרסומים בהם שותף חבר מחלקה נוסף (לבא אחריו בדירוג יש רק 15 פרסומים כאלה..). והשיא הנוסף הוא בתרומה לקהילה האקדמית: עד לאחרונה, עזרא היה עורך משנה פעיל בשלושה (!!) עיתונים אקדמיים נחשבים; מאחד מהם (Mathematics of Operations Research) עזרא פרש לפני שלוש שנים, אך זאת לאחר שהחזיק בתפקיד משנת 1999.

עזרא, המחלקה והעולם של תורת המשחקים מצפים שהכל יימשך בדיוק לפי הרוח הנ"ל!

כתב: פרופ׳ אורי חיימנקו
eini2.jpg