$$News and Reports$$

10 ינו' 2020

​​​​​​​​אתמול אירחה הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר את סדנת המחקר המשותפת של המרכז לקבלת ההחלטות ופסיכולוגיה כלכלית (DMEP) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומרכז פדרמן לחקר הרציונליות (RATIO) של האוניברסיטה העברית בירושלים: Judgment and decision making in social settings: From dyads to large crowds

David_Budescu.jpg

דובר הקינוט פרופ' דוד בודסקו מאוניברסיטת פרודם בניו יורק, דן בתוצאות האחרונות מטורניר חיזוי גיאופוליטי נרחב. שתי תוצאות עיקריות של הטורניר הן (1) האפשרות לזהות מומחיות אמינה ולמנף אותה לשיפור דיוק התחזיות באמצעות צבירה יעילה של המונים קטנים יחסית של חזאים "נבחרים", ו (2) ההצלחה המפתיעה של צוותי שיתוף פעולה קטנים. ההצלחה של הקבוצות נובעת מהגישה ההיברידית המיושמת, שמאפשרת לחזאים לשתף מידע באופן אלקטרוני ואסינכרוני, אך נדרשת מהם לחזות בנפרד לפני צבירת התחזיות. הגישה היברידית זו נהנית מהעוצמות של תקשורת ממוחשבת (Computer Mediated Computer)  ומאגרגציה סטטיסטית. ​שם ההרצאה היה The Wisdom of Forecasting Teams. 


ד"ר סימון מורן, יו"ר מרכז קבלת ההחלטות והפסיכולוגיה הכלכלית של ה- BGU (DMEP) ומרצה בכירה במחלקת הניהול עמדו בראש הסדנה יחד עם תום גורדון-הקר (המחלקה לפסיכולוגיה BGU) ופרופ' תהילה קוגוט מהמחלקה לחינוך ב-BGU. ד"ר מורן סיכמה, "סדנאות המחקר המשותפות שלנו תמיד מאירות, והנושא הבולט של הסדנה היום, עם דוברים בינלאומיים כמו דוברים מקומיים מעולים, הותיר בנו אנרגיה מחודשת ונושאי מחקר נוספים שיבואו בעקבותיהם.

 Bar_Shlomo_Amos_Schurr.jpg
                Kelly_Raz_Amos_Schurr.jpg

 למעלה משמאל: חוקרת אורחת בפקולטה לניהול ד"ר קלי רז מציגה את נושא מחקרה  Comparison is the Thief: An Examination of the Desire for Economic Status and Dishonesty  למעלה מימין: בר שלמה מציגה את נושא מחקרה Competition increases selfishness among losers who perform well. בר היא מסטרנטית מתוכנית המצטיינים בפקולטה לניהול שמשלב תואר ראשון ושני בארבע שנים. הnנחה של בר הוא ד"ר עמוס שור, מרצה בכיר במחלקה למנהל עסקים בפקולטה לניהול.   

     20200109_141313 (Medium).jpgReut_Blaywais.jpgReut_Blaiwais.JPG


   תערוכת פוסטרים                   למעלה משמאל: דוקטורנטית רעות בלייוייס, בהנחייתם של פרופ' מוסי רוזנבוים​ וד"ר אוריאל הרן מהמחלקה                                                       לניהול. מחקרה של רעות עוסק במימון התנהגותי Economic Punishment of Firms Due to Unethical Behavior

בין דוברי האורח הבולטים היו Prof. Rebecca Schaumberg of the Wharton School of Business, University of Pennsylvania, שדיברה על תכנון משימות למחליט לעכב. המחקר של פרופ' שאומברג מתמקד בפסיכולוגיה חברתית ותורת ההתנהגות הארגונית להבנת תוצאות חיוביות של עובדים כמו ביצוע תפקידים, מנהיגות וקבלת החלטות יעילה. Dr. Nils Köbis of the University of Amsterdam Faculty of Economics and Business  הציג את הנושא: נורמות חברתיות של שחיתות. עבודתו של נילס מתמקדת בהיבטים ההתנהגותיים של שחיתות והתנהגות ​בלתי אתית. Christopher Y Olivola Tepper of the School of Business Carnegie Melon University דיבר בנושא The Other-Nothing Effect: Asymmetric Considerations of Interpersonal Opportunity Costs Hinder Altruistic Decision-Making​. תחומי מחקריו כוללים: מתן צדקה ושיווק ללא מטרות רווח, קבלת החלטות פיננסיות של צרכנים, בחירה בין-זמנית, שיווק חברתי והתרשמות ראשונה (שיווק עצמי), שיווק פוליטי.

20200109_141446 (Medium).jpg20200109_141651 (Medium).jpg

20200109_103737 (Medium).jpg