$$News and Reports$$

16 יול' 2018

​​​​​​​​​​​​​ד"ר אמיר שני ופרופ' יניב פוריה מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ו- Beal Jeremy מ- Virginia Tech  זכו בפרס דו"ח המחקר המצטיין בכנס השנתי של ארגון  ICHRIE 
(The International Council on Hotel, Restaurant and Institutional Education)

המחקר הזוכה Understanding the Dining Experience of Obese People עוסק בחוויית הביקור במסעדות בקרב אנשים המאופיינים ברמות של השמנת יתר. המחקר הראשון מסוגו נערך בווירג'יניה שבארה"ב. המחקר מתבסס על ראיונות עומק וגישת מחקר איכותנית. ממצאי המחקר מצביעים על שלל קשיים שחווים אנשים הסובלים מהשמנת יתר בעת השהייה במסעדה. קשיים אלה נובעים הן מהסביבה הפיזית (למשל, כסאות ושולחנות שאינן מותאמים לגודלם של הסועדים) והן מהסביבה האנושית (למשל, תחושה שהאורחים האחרים נועצים בהם עיניים תוך האשמתם בבחירתם להיות כבדי משקל). דו"ח המחקר מפרט השלכות ניהוליות קלות ליישום במטרה לשפר את השירות הניתן לאותם אורחים.

פרופ' פוריה, שהוא ראש המחלקה וגם המנהל האקדמי של קמפוס אילת מדגיש, "מחקר זה מאפיין את מחקרי המחלקה שלנה לא רק במצוינות, אלא גם בהיקף השפעתו של המחקר לסקטור האקדמי ולסקטורים הפרטיים, ציבוריים והתעשייתיים."

פרופ' עודד לוונגרט, דיקן הפקולטה לניהול, הביע את הערכתו: "זהו אירוע מבורך במיוחד, שפרופ' פוריה וד"ר שני ומחקרם המקורי זוכים להוקרה בזירה הבינלאומית. זה מעיד שוב על הצטיינותה ועל השפעתה של המחלקה לניהול מלונות ותיירות בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בעוד שמחקר כזה הוא בעל ערך אקדמי גבוה, יש לציין כי הרלוונטיות שלו מנגישה מחקר לבעלי עניין אחרים כגון לאנשי עסקים ולרגולטורים ממשלתיים."

ICHRIE היא אחת האגודות הבינלאומיות החשובות והבולטות להוראה ולחקר התיירות והמלונאות. הפרס יוענק לחוקרים בטקס חגיגי במהלך הכנס השנתי של האגודה, שייערך בסוף חודש יולי 2018 בפאלם ספרינגס, קליפורניה. ד"ר אמיר שני

חבר השופטים שיבח את החוקרים על עדכניות ורלוונטיות המחקר ועל הנגשת הממצאים לאנשי השטח. מחקר זה מייצג את חזונה של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות השואפת למחקר איכותי, עדכני ורלוונטי בתחומי ניהול המלונאות והתיירות.

המחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא חלק מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מאז היווסדה. המחלקה עומדת בחוד החנית של לימודי ניהול מלונאות ותיירות בישראל, והיא המחלקה היחידה בארץ המציעה תוארי BA, MA, ו- PhD. תכנית הלימודים הייחודית מנחילה ידע עדכני ורלוונטי עבור דור העתיד של מנהיגים בתעשיית המלונאות, התיירות, התעופה, ההסעדה ועוד. הלימודים מחדדים חשיבה אנליטית-עסקית, ומעניקים לסטודנטים מומחיות והכשרה בניהול, חדשנות ויזמות בתעשיית המלונאות והתיירות. מנהיגות, קיימות ואחריות חברתית עוברות כחוט השני בלימודי המחלקה. למחלקה מוניטין בין-לאומי בזכות הישגיהם המחקריים של חברי הסגל של המחלקה. בשנת 2017 דורגה המחלקה בין 50 הטובות בעולם לפי דירוג שנחאי ARWU.

עוד מחקר בנושא

OBESE_CHAIR.jpg