לימודים לתואר ראשון (B.A)
הלימודים נמשכים 3 שנים ובנויים מ – 3 רבדים:
הבסיס כולל קורסים במנהל עסקים כגון, שיווק, מימון, חשבונאות, וניהול התפעול.
הרובד השני כולל קורסי התמחות בניהול מלונאות (בין היתר קורסים בניהול מזון ומשקאות, מערכות מידע למלונאות ותיירות, חשבונאות, ומימון בענף המלונאות).
הרובד הנוסף בנוי מקורסי התמחות בניהול תיירות (כולל קורסים כפיתוח יזמות בתיירות, סוציולוגיה של התיירות, פיתוח אזורי תיירות, וניהול תעופתי). כמו כן, מוצעים קורסים בלימודי שפות עם אוריינטציה תרבותית ושירותית שונה. עד כה ניתנו קורסים בצרפתית, ספרדית ואיטלקית.
לימודים לתואר שני (M.A)
באפריל 2007, המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב קיבלה הסמכה מהמועצה להשכלה גבוהה להענקת התואר ב-"ניהול תיירות ומלונאות". התכנית נפתחה בשנת הלימודים האקדמית תשס"ח ומיועדת לבוגרי תואר ראשון העוסקים בתחומי מתן השירות בכלל ובענפי התיירות, המלונאות והמסעדנות בפרט המעוניינים להרחיב את הידע האקדמי והמיומנויות הניהוליות בתחומים אלה
קורס חדש נולד במחלקה- "ניהול תיירות נגישה" (לתלמידי התואר הראשון והשני)
הקורס "ניהול תיירות נגישה" היא קורס חדש וחדשני. במסגרת הקורס נחשפים הסטודנטים לגוף ידע שמטרתו להקנות ידע וכלים לניהול תיירות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. הקורס כולל בין היתר שני סיורים והאקטון בו הסטודנטים מתמודדים עם סוגיה ניהולית עמה מתמודדים תיירנים המנהלים את החוויה התיירותית. הקורס כולל תכנים תיאורטיים רבים על נושאי הנכות, הלקות והיחס לו הם זוכים בחברה. הקורס כולל שלל מרצים המעשירים את הסטודנטים בניסיון חייהם ובניסיונם הניהולי. הקורס בין היתר,יכלול, תכנים אודות: תיירים מרותקים לכיסאות גלגלים, תיירים לקויי ראיה, תיירים כבדי משקל, תיירים על הרצף האוטיסטי. בקורס מתמודדים הסטודנטים עם סוגיות עמן צריך להתמודד מנהל/ת: עד כמה צריך להנגיש? מתי להפסיק להנגיש? איך מנגישים את חוויית השירות? מדוע מנגישים? מתי לא מנגישים?, מטרת הקורס לאפשר ללומדים להיות מנהלים אחראיים הן כלפי קהל הלקוחות לו צרכים מיוחדים והן כלפי בעלי המניות. לתכנון הקורס שותפים עמותת יד שרה ורשת הילטון. הצעת הקורס זכתה בפרס מטעם קרן רוטשילד.