$$News and Reports$$

30 מאי 2019

​​​​​​

יש דוקטור בסטארט־אפ? הסיכוי שלכם לגייס משקיעים גבוה ב-60%

טלי חרותי-סובר TheMarker  16.05.2019  

האם לצוות של יזמים יש סיכוי גדול יותר להצליח מליזם בודד, האם משתלם יותר להשקיע ביזם שהצליח כבר בעבר, ומי היזמים שלוקחים יותר סיכונים? מחקר חדש מספק תובנות לגבי השיקולים שצריכים להנחות משקיעים בבואם לבחון את צוות היזמים המוביל את החברה.

 

משקיעים שנשאלים על הדרך שבה הם מקבלים את ההחלטה אם להשקיע בחברה, מציינים לרוב שלושה קריט־ריונים מרכזיים: הרכב צוות היזמים, הרעיון שהם מביאים אל השולחן, וכמובן מאפייני השוק שבו פועלות החברה וגודלו. "בעוד שאת השוק ואת הרעיון המשקיעים יודעים להעריך בצו־ה סבירה, הרי שאת הרכב הצוות הם בוחנים לרוב מהבטן," טוענים חוקרי היזמות ד"ר סתו רוזנצוויג מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב., וד"ר שי הראל מהאוניברסיטה העברית.

 

סתו.png

ד"ר רוזנצוויג: "אנו רואים שמשקיעים כיום מתחילים להיות יותר מודעים לכך, ומערבים בתהליך קבלת ההחלטה על ההשקעה — ולאחריה — גם פסיכולוגים תעסוקתיים שבודקים את הצוות ומספקים לו תמיכה שוטפת. לפעמים יושבים עם צוותים ימים שלמים, מעבירים אותם ראיונות מקצועיים, מבחני אישיות וכדומה. המסקנה מהמחקר היא שבחירת הצוות צריכה להתמקצע, כמו גם הליווי האישי והמקצועי שאחרי ההשקעה".

 


הכתבה המלאה כאן​