$$News and Reports$$

13 מרץ 2019

כנס "מועדונים עם עתיד" מנהיגות וחברה בספורט החובבני והחצי מקצועני

אתמול התקיים כנס בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר: "מועדונים עם עתיד". כנס זה הורכב משיתוף פעולה ייחודי ששם במרכז מנהיגות וחברה בספורט החובבני והחצי מקצועני. השותפים לכנס היו המגמה לניהול עסקי ספורט במחלקה לניהול שבפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, מכון מנדל למנהיגות חברתית בפקולטה לניהול, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, היציע (ארגון אוהדי הספורט בישראל), בית"ר נורדיה ירושלים, ומכבי באר-שבע. בכנס השתתפו נציגים של מועדוני כדורגל חובבנים וחצי מקצוענים, ובכלל זה מנהלי מועדונים, אוהדים, יזמים, ההתאחדות לכדורגל, אנשי אקדמיה, וסטודנטים במגמה לניהול עסקי ספורט.

הכנס עסק בנושאים כגון מנהיגות בקהילה, מעורבות אוהדים בניהול קבוצות וחינוך ילדים ונוער, בניית תקציב, ועתיד המועדונים.

שי גולוב, מהיציע – ארגון האוהדים הרצה על ניהול ומנהיגות ביום המשחק; ניר חזות ממכבי באר שבע, ודר' שלומית גיא ממכבי באר שבע שגם מלמדת במגמה לניהול עסקי ספורט ​​דיברו על מנהיגות וחזון במועדונים חובבניים; אביב שרפשטיין הרצה על הסיבות להקמת בית"ר נורדיה ירושלים ועל תהליכי בניית התקציב של המועדון; ניב נחליאלי, דוקטורנט בפקולטה לניהול ומרצה במגמה לניהול עסקי ספורט, דיבר על ניהול תהליכי למידה ועל הערך של התמקצעות קבוצות נוער אך גם התמקצעות של מאמנים.

ההרצאה האחרונה היתה של סנ"צ ירון ארם ורפ"ק שיר גולוס ממשטרת ישראל, שהציגו את תפקיד היחידה למניעת אלימות בספורט והסבירו את פעילות המשטרה ואת שיתוף הפעולה בין היחידה לבין המועדונים בשטח.

ד"ר סתו רוזנצוויג, ראשת המגמה לניהול עסקי ספורט: הקבוצות הגדולות והעשירות מקבלות הרבה פרסום, אך בשטח יש חשיבות מרכזית למועדונים הקטנים, הן במעורבות החברתית והן ברוח היזמית. המסר הוא שכדי לעשות שינוי אמתי – אין ברירה אלא לקום ולעשות, גם אם אין תקציב וגם אם זה קשה.

הפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא הפקולטה הדינמית ביותר בישראל, עם המגוון הרחב ביותר בארץ של תארים. בוגרי הפקולטה יוצאים עם ערך מוסף משמעותי במנהיגות ובאחריות חברתית, בחיבור לפרקטיקה ובהטבעת חותם על פתרון בעיות ניהוליות וחברתיות. הכלים הנרכשים, האינטראקציה בהוראה חדשנית עם מנהלים בכירים מובילים, הסביבה המחקרית הרלוונטית, נותנים מענה לצורך ההולך וגובר במנהלים שהם גם מנהיגים ושהינם בעלי ראייה רחבה המביאה בשיקוליהם גם את החברה והסביבה.​