$$News and Reports$$

10 מאי 2018

​​​​​​​​​​​​סטודנטית מצטיינת בניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול זכתה בתחרות בינלאומית יוקרתית, שואפת להתקדם בקריירה בתעשיית המשקאות והאירוח

איירין בנימין, סטודנטים מצטיינת לתואר ראשון בניהול מלונאות ותיירות שבפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המציאה את הקוקטייל האדום הכי ירוק והעפילה לגמר העולמי בתחרות העולמית של BACARDÍ Legacy Global.

איירין בנימין, סטודנטית מצטיינת לתואר ראשון במחל​קה לניהול מלונאות ותיירות  בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, העפילה לגמר העולמי בתחרות הקוקטיילים הבינלאומית של BACARDÍ Legacy שהתקיים [הגמר התקיים] במקסיקו סיטי בחודש מאי. תחרות זו נחשבת לאחת מתחרויות הקוקטיילים המובילות והיוקרתיות בעולם, ומטרתה ליצור את המשקה שיעמוד במבחן הזמן ויתמצב בתעשיית המשקאות העולמית.

IRENE.jpg

בסדרת התחרויות שהובילו לגמר, כמו בתחרות הגמר, המתמודדים נשפטים לא רק על טיב הקוקטייל ואופן הכנתו אלא גם על יכולתם השיווקית לתרום להפצתו ברחבי העולם.

בנימין גדלה בבית-ים, "תמיד הייתי תלמידה מצטיינת וידעתי שאלמד לתואר אקדמי כשאהיה גדולה." תקופות עבדה כמלצרית וכברמנית בתל אביב ובהרצליה, "וגיליתי שאני ממש אוהבת את העבודה, האווירה, האנשים ואח"כ החלטתי להרחיב ידע במקצוע ונסעתי לאוסטרליה. שם הבנתי כמה יש ללמוד! החלטתי שלימודים לתואר זה חשוב לי, והבנתי שתחום ה hospitality חשוב לי, הגעתי למחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול באונ' בן-גוריון כי הלימודים והתואר הם בפקולטה לניהול, ולא בגיאוגרפיה או ברוח וחברה. רציתי תואר בניהול וגם חיפשתי את התכנית הכי טובה," ממשיכה איירין. "התחום הספציפי של אירוח hospitality ומשקאות הוא נישה תחרותית מאד בתעשיית התיירות ובתעשיית המלונאות.  זהו תחום פרקטי בעיניי. אני רוצה ליצור וללמוד, לפתח את החך שלי ושל לקוחות של המשקאות שאמציא, כל הזמן לומדת, גם בעבודה, תמיד להיות חדשנית ולשבור את החוקים."​

איירין, סטודנטית, ברמנית ומיקסולוגית mixologist בבר בבאר-שבע, תכננה את הקוקטייל בשם Back to Basics מכיוון שמדובר בקוקטייל שייצורו משלב ישן וחדש. Back to Basics טומן בחובו מספר מקורות השראה. על פי איירין, "השם מייצג כמיהה לתענוגות פשוטים יותר אותם משייך הצרכן לעבר אותו הוא צובע בתחושות נוסטלגיות רומנטיות." טעמיו של הקוקטייל אכן מצדיקים את שמו. הקוקטייל הוא בעל מראה אלגנטי וצורת הגשה קלאסית.

למרות צבעו האדום מדובר​ בקוקטייל ירוק, אם כי לאיירין גישה בת קיימא. בנימין מצאה דרך חדשנית לנצל בצורה מקסימלית את טומן בחובו הקיימים כמעט בכל מלון, בר ובית. הקוקטייל מתבסס על היין שנותר בבר ופלחי התפוז שלרוב נזרקים (השימוש בבר הוא בקליפת התפוז). נוסף לכך, בעוד שבקוקטיילים רבים משתמשים בחלבון ביצה על מנת ליצור מרקם קרמי וקטיפתי, בנימין משתמשת בAquafaba  או במילים אחרות מי חומוס, וכך הופכת אותו לטבעוני. מיצובו כטבעוני מנגיש אותו לפלח שוק שנמצא בשיעור צמיחה גבוהה. לטענתה של איירין בנימין, "כך ניתן להפחית את טביעת רגלם האקולוגית של המשקאות האלכוהוליים אותם אנו צורכים."

כיום ,Back to Basics נמכר ביותר מ- 30 מקומות בעולם החל מיפן ווייטנאם עד ברזיל ופרו, מרוקו וגאנה. איירין הופתעה כאשר התעניין במשקה ברמן מסוריה. עדות לאיכותו של המשקה היא העובדה כי בין המקומות המגישים את המשקה נכללים מסעדת מישלן Gusto  של השף המעוטר בכוכבי משילן, היינץ בק, מלונות חמישה כוכבים כמו בSt. Regis Hotels  ובברי קוקטיילים הנחשבים ברחבי העולם.

פרופ' יניב פוריה, ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות ומנהל אקדמי של קמפוס אילת באוניברסיטה טוען , "הקוקטייל אותו יצרה איירין הוא חדשני ומקורי. חדשנות ומקוריות הן הכרחיות להצלחה בתחומי הניהול בכלל וההסעדה והתיירות בפרט. יותר מכך, העובדה כי המשקה מתבסס על מי חומוס יכולה למצב משקה זה כקוקטייל ישראלי לו יהיו ביקושים מצד תיירים מחו"ל".

המחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא חלק מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מאז היווסדה. המחלקה עומדת בחוד החנית של לימודי ניהול מלונאות ותיירות בישראל, והיא המחלקה היחידה בארץ המציעה תוארי BA, MA, ו- PhD. תכנית הלימודים הייחודית מנחילה ידע עדכני ורלוונטי עבור דור העתיד של מנהיגים בתעשיית המלונאות, התיירות, התעופה, ההסעדה ועוד. הלימודים מחדדים חשיבה אנליטית-עסקית, ומעניקים לסטודנטים מומחיות והכשרה בניהול, חדשנות ויזמות בתעשיית המלונאות והתיירות. מנהיגות, קיימות ואחריות חברתית עוברות כחוט השני בלימודי המחלקה. למחלקה מוניטין בין-לאומי בזכות הישגיהם המחקריים של חברי הסגל של המחלקה. המחלקה מדורגת בין 50 הטובות בעולם לפי דירוג שנחאי ARWU.

ROLLUPSIDE_PHOTO.jpg