$$News and Reports$$

22 אוק' 2019

​​​​​ד"ר יניב בלחסןד"ר יניב בלחסן מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות 

בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר מסביר:

למה אנחנו נוסעים למחוזות רחוקים? 

מה זה אומר עלינו? מסע בעקבות המילים מציע תשובות

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ביום רביעי 16 באוקטובר

 

העניין האישי שלי במטאפורות התחיל במקרה, במהלך מחקר שכלל ניתוח נרטיבים של סטודנטים לתיירות, מחקר שבו ביקשתי להבין מדוע רובם אינם ממשיכים לעסוק בתחום שאותו בחרו ללמוד. לאחר מכן המשכתי בחיפוש וליקוט של דימויים נוספים בשיח הציבורי, השיווקי והאקדמי על אודות תיירות. חיבור קצר זה הוא מעין הזמנה לסיור בין ממצאי שיטוטי בשפת התיירות, ובסופו אציע סינתזה קצרה עם תובנות על התיירות כפרקטיקה צרכנית יוצאת דופן, שמזמנת שימוש במטאפורות אופייניות. השהות ביעד מתוארת כהגעה אל מציאות אלטרנטיבית במרחב ובזמן אשר מבדלים אותה מן השגרה

למאמר המלא ב"אלכסון"

סמל.jpgשורשיה הלשוניים של שפת התיירות מיוחסים לסיפור המקראי על המרגלים שתרו את הארץ וזכו להיות מונצחים בסמל האשכול של משרד התיירות. רגיעה, ריגוש, הנאה, ידע, בריחה או מימוש עצמי – החיפוש אחר כל אחד מאלה עשוי להיות מובן כחיפוש שמגולם בשורש התנ״כי של התיירות. ... תיירות היא רק מסגרת נוחה לחפש בה את מה ששגרת היומיום אינה מאפשרת.