$$News and Reports$$

29 מאי 2018

​​​​​​​​מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי הרצה ב-23/05/18 בפני סטודנטים מהתואר הראשון ומהתואר השני במחלקה לניהול מלונאות ותיירות שבפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

פרופ' יניב פוריה, ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות והמנהל האקדמי של קמפוס אילת של האוניברסיטה, פתח בדבריו: "זו הזדמנות חד פעמית שבה תוכלו ללמוד כיצד המדינה מעורבת בניהול מלונאות ותיירות. זוהי הזדמנות עבורכם לשאול שאלות קשות ומאתגרות". דיקן הפקולטה, פרופ' עודד לוונגרט, פנה לסטודנטים בדברי ברכה: "אנחנו גאים בהישגים של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות, שבין היתר מדורגת במקום גבוה באקדמיה על פי דירוג שנחאי​. בוגרי המחלקה משתלבים בתפקידי מפתח בתחום בישראל, ותורמים לצמיחתה ולחדשנותה של התעשייה בקשת רחבה של תחומים, כגון תעשיית המשקאות, התעופה, המלונות ועוד."

הלוי נבחר לאיש השיווק של חודש יוני בשנת 2017, על-ידי איגוד השיווק הישראלי, "בזכות המהפכה באסטרטגיה השיווקית של משרד התיירות, שהובילה לשבירת שיאים של כל הזמנים בתיירות הנכנסת." שנת 2017 הסתיימה עם למעלה מ-3.6 מיליון תיירים ועלייה של יותר מ-25% מהשנה הקודמת. התיירות הנכנסת הכניסה למשק בשנת 2017 – 20 מיליארד ₪.

מנכ"ל המשרד הציג בהרצאתו לסטודנטים את האסטרטגיה השיווקית של המשרד ואת ההצלחות וחיפושי כיוון שחווה כממונה על ניהול השיווק של המשרד. מר הלוי חשף בפני הסטודנטים את תהליך קבלת ההחלטות שהובילו את קברניטי המשרד למתג את ישראל כיעד לנפוש בו ולאו דווקא כיעד צלייני לביקור של פעם בחיים. אמיר הלוי פרש בפני הסטודנטים את מאפייני המגזר הציבורי, לו השלכות על ניהול הקמפיין פרסומי, וסקר את התהליכים במשרד התיירות שהובילו לזיהוי היתרונות של מדינת ישראל כיעד תיירותי. לדברי המנכ"ל: "במידה והמגמה תימשך, אנו עומדים לשבור שיא בכמות התיירים המגיעים לישראל."

המחלקה לניהול מלונאות ותיירות היא חלק מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מאז היווסדה. המחלקה עומדת בחוד החנית של לימודי ניהול מלונאות ותיירות בישראל, והיא המחלקה היחידה בארץ המציעה תוארי BA, MA, ו- PhD. תכנית הלימודים הייחודית מנחילה ידע עדכני ורלוונטי עבור דור העתיד של מנהיגים בתעשיית המלונאות, התיירות, התעופה, ההסעדה ועוד. הלימודים מחדדים חשיבה אנליטית-עסקית, ומעניקים לסטודנטים מומחיות והכשרה בניהול, חדשנות ויזמות בתעשיית המלונאות והתיירות. מנהיגות, קיימות ואחריות חברתית עוברות כחוט השני בלימודי המחלקה. למחלקה מוניטין בין-לאומי בזכות הישגיהם המחקריים של חברי הסגל של המחלקה. בשנת 2017 דורגה המחלקה בין 50 הטובות בעולם לפי דירוג שנחאי ARWU