$$News and Reports$$

07 מאי 2018

​​​​​​​​בחודש דצמבר, 2017, פרסם משרד התיירות קול קורא על תחרות סרטוני ווידיאו, לכלל ציבור הסטודנטים הלומדים במוסדות אקדמיים המוכרים ע"י המועצה להשכלה גבוהה, במטרה לרתום את כישוריהם של הסטודנטים למאמצי השיווק וקידום התיירות לישראל בארץ ובחו"ל. 

נדרש מהמועמדים ליצור סרטונים קצרים (30 שניות) המשקפים את עולמות תוכן כגון מורשת ונוף, רוחניות ודת, קולינריה, תרבות, וכן שלושת ה-S (sun ,sea, sand), ובהתאם למקוריות, חדשנות, יצירתיות, אסתטיקה ויופי, וכן פוטנציאל שיווקי.

הוועדה הבוחרת הכריזה על עשרת הסרטונים הטובים ביותר, במטרה להקרינם ביריד התיירות הבינלאומי IMTM 2018  בגני התערוכה בתל אביב ב-6-7 בפברואר, ולהפצה ברשתות חברתית. 

שלושת הסרטונים הטובים ביותר נשאו בפרסים כספיים: מקום השלישי יזכה  את יוצריו ב-2,500 ₪, המקום השני ב-5,000 ₪ המקום הראשון בפרס על סך של 10,000 ₪.​DOCUMENT_PRIZE.jpg

שני סטודנטים לתואר ראשון במחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, זכו במקום ראשון ושלישי: מארק בזנוב, הלומד במחלקה בקמפוס אילת, ואייל בן אפרים הלומד בקמפוס מרקוס שבבאר-שבע. 

מארק ואייל סיפרו כי הסרטת סרטוני טיולים התחילה כתחביב, והתפתחה בעקבות ריבוי הטיולים שלהם. "אני מטייל הרבה, בארץ ובחו"ל, בסיום כל טיול, אני עורך סרטון", מספר אייל. "בסרטון לתחרות שיחקתי על זה שישראל היא קטנה, והתייר בה לא צריך לבזבז חלק ניכר מהזמן על נסיעות ממקום למקום או על טיסות פנים. היה חשוב שהסרטון יהיה מהיר וקצבי, עם מוסיקה תואמת." גם מארק שם דגש על התאמה מדויקת של כל ביט מוסיקלי לכל פריים בסרטון. "לצורך הסרטון לתחרות, לקחתי מאוסף הסרטונים שלי מתוך טיולים רבים בארץ, אותם ליוויתי כמאבטח," מספר מארק. 

MARK_BAZANOV.jpgמארק בזנוב ​(בתמונה) הפיק וערך גם סרטון איכותי שיווקי לקמפוס אילת באוניברסיטת בן-גוריון. "עברתי לאילת מטבריה לצורך הלימודים, ואני ממליץ גם לאחרים לעשות זאת", הוא אמר. וזה לא יהיה הסרטון האחרון שלו: מארק כבר השקיע חלק מהפרס ברכישת רחפן שישדרג את יכולות הצילום שלו לטובת הסרטונים הבאים. 

על השתתפותו של מארק באירוע הענק הבינלאומי IMTM בו הודיעו על זכייתו במקום הראשון, אמר, "זאת הייתה הזדמנות אדירה, לקחת חלק בתחרות מהסוג הזה, במיוחד שזה עסק בתחום האקדמי שבחרתי ללמוד. אני מקווה שיהיו לי עוד הזדמנויות בהמשך, להשתתף בתחרויות מהסוג הזה ואני מציע לכל אחד שיש לו תחביב מסוים לקחת יוזמה ולמנף את מה שהוא אוהב לשלב מתקדם ומשתלם."​

פרופ' יניב פוריה, המנהל האקדמי של קמפוס אילת באוניברסיטת בן-גוריון, וראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, "סגל המחלקה מאוד גאה בזכייתם של מארק ואייל. אני זוקף את זכייתם של הסטודנטים לשילוב בין יכולותיהם וכישוריהם של הסטודנטים וגוף הידע אליו נחשפו בלימודיהם.  אנו מאוד מעודדים את       הסטודנטים להשתתף בתחרויות מסוג זה להן חשיבות רבה להשכלתם ולהתפתחותם המקצועית."

המחלקה לניהול מלונאות ותיירות מהווה חלק אינטגרלי מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר מאז היווסדה בשנת 1994. המחלקה מציעה מסלול BA  בניהול מלונאות ותיירות ו  MA בניהול תיירות ומלונאות. תכנית הלימודים הייחודית מנחילה ידע רלוונטי עבור דור העתיד בתעשיית המלונאות, התיירות, התעופה וההסעדה. הלימודים מחדדים חשיבה אנליטית-עסקית, ונוטעים בסטודנטים ידע ויכולות שיכשירו אותם לניהול בתעשיות מלונאות ותיירות. למחלקה מוניטין בין לאומי בזכות הישגיהם המחקריים של חברי הסגל של המחלקה. ​

הסרטון של מארק בזנ​ו​ב מקום ראשון בתחרות משרד התיירות


הסרטון של אייל בן אפרים​ – מקום שלישי בתחרות משרד התיירות



סרטון של מארק בזנוב לקידום אוניברסיטת בן-גוריון באילת

​​