$$News and Reports$$

24 אוג' 2018

​​​​​​​​עידן זו-ארץ סמנכ"ל תפעול COO של חברת סודהסטרים, שהוא בוגר MBA הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר משנת 2006, מספר על רכישת החברה בידי PEPSI: "זו התרגשות וגאווה גדולה לחברת סודהסטרים ולניהול ישראלי. PEPSI רכשה את החברה, את החזון, את ה-DNA, את יכולות הייצור של החברה, את יכולת הייצור הישראלית, ומבטיחים לשמור על כל אלה."

זו-ארץ מסביר כי החברה ממשיכה לפעול כרגיל, ואף פותחת עוד מפעל גדול בעידן הנגב, פארק תעסוקה שליד העיר רהט בו נמצא המפעל הגדול של חברת סודהסטרים. פארק עידן הנגב בשותפותן של הרשויות: עיריית רהט, מועצה אזורית בני שמעון ומועצה מקומית להבים.

עוד הוא מסביר, "זה כמו לשבת על טיל, העסקה מטיסה את חברת סודהסטרים ואת כל עובדיה לשחקים גבוהים יותר."

חברת סודהסטרים, כיודע, לא חברת היי-טק, אבל זו-ארץ מסביר כי הגישה של הנהגת החברה היא גישה של הייטק בכל דבר: מתייחסים לכל פן של עבודה וייצור, ולכל עובד כפי שמתייחסת חברת היי-טק, עם סביבה תומכת ומשפחתית והחשוב מכל, מובילים במצוינות ובאחריות חברתית "ולתרומה למשק הישראלי", מוסיף זו-ארץ. 

חברת סודהסטרים מעסיקה 104 עובדים פלסטינאים, מספר רב של בדואים ובמיוחד של נשים בדואיות, ערבים ישראליים ממזרח ירושלים ומכל הארץ, עולים חדשים וותיקים מכל מוצא, ושמה למטרה את דו-הקיום וקהילתיות בין אוכלוסיות ישראל.

פרופ' מיקי מלול, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, שמח לדבריו של זו-ארץ: "כבוגר הפקולטה, עידן משמש מופת למנהלים שלמדו ניהול עם ערכי מנהיגות ואחריות חברתית, בהם דוגלת הפקולטה לניהול."

לפני הצטרפותו של זו-ארץ לחברת סודהסטרים, שימש בתפקידי ניהול ומנהיגות בכירים באינטל בארץ ובחו"ל, וצבר ניסיון רב בניהול אופרציות בקנה מידה גדול, ניהול הנדסה תעשייתית, ניהול גיוס צוותים גלובאליים ובתפקידים בין-תחומיים שונים, כולל מיזוגים רכישות ואינטגרציה, והשמת אתרי מו"פ ברחבי העולם. בין השנים 2013 ועד 2017 הוא מילא מספר מינוים מיוחדים, ביניהם מנהל רכישת מפעל מייקרון ישראל בידי חברת אינטל, וכמנהל מרכז הייצור של אינטל בירושלים. במהלך כהונתו באינטל עבד משנה מנכ"לית מקסין פאסברג, זו-ארץ בעל תואר ראשון בהנדסת תעשיה מאוניברסיטת בן-גוריון. עידן הוא נשוי ואב לארבעה.

הפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא הפקולטה הדינמית ביותר בישראל, עם המגוון הרחב ביותר בארץ של תארים. בוגרי הפקולטה יוצאים עם ערך מוסף משמעותי במנהיגות ובאחריות חברתית, בחיבור לפרקטיקה ובהטבעת חותם על פתרון בעיות ניהוליות וחברתיות. הכלים הנרכשים, האינטראקציה בהוראה חדשנית עם מנהלים בכירים מובילים, הסביבה המחקרית הרלוונטית, נותנים מענה לצורך ההולך וגובר במנהלים שהם גם מנהיגים ושהינם בעלי ראייה רחבה המביאה בשיקוליהם גם את החברה והסביבה.

הכירו עוד בוגרי הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד​ גלייזר שמובילים בחברה השיראלית​